Ce dosare se judecă, la Curtea de Apel Constanța, cât e stare de urgență

Vineri, 20 Martie 2020
299
Starea de urgență afectează și activitatea instanțelor de judecată. La nivelul Curții de Apel Constanța, Colegiul de Conducere s-a întrunit în urmă cu două zile și a stabilit lista cauzelor de urgență deosebite, pentru care se va intra în sala de judecată în această perioadă.

Totodată, conducerea instanței de judecată a dispus o serie de măsuri cu privire la accesul în Palatul de Justiție din Constanța, în scopul prevenirii răspândirii coronavirusului.

Urmare a decretului prezidențial privind instaurarea stării de urgență și conform îndrumărilor Consiliului Superior al Magistraturii, în după-amiaza zilei de 18 martie, la nivelul Curții de Apel Constanța a avut loc întrunirea Colegiului de conducere, în cadrul căreia a fost stabilită lista cauzelor de urgență deosebită, în materiile non-penale, care vor fi judecate în această perioadă. Astfel, pe listă sunt cuprinse cauze dintre cele mai diverse, de la abțineri la soluționări privind minorii: abținerea în legătură cu cauzele stabilite de urgență deosebită, cererea de ajutor public judiciar, cerere reexaminare ajutor public judiciar, toate în legătură cu cauzele distins stabilite de urgență deosebită, delegarea autorității părintești, internarea medicală nevoluntară, încuviințarea executării silite, înapoiere minor, litigii privind regimul străinilor, măsuri asiguratorii, obligarea minorului la consiliere psihologică, ordinele de protecție și contestațiile împotriva acestora, ordonanțele președințiale sau măsurile de plasament, tutelă, sechestrul sau reținere navă etc.

În ceea ce privește dosarele penale, conducerea Curții de Apel Constanța a dispus ca judecătorul sau completul de judecată va constata suspendarea de drept, dacă nu sunt cauze urgente.

Măsuri pentru limitarea accesului în Palatul de Justiție

Măsuri au fost luate, la nivelul conducerii Curții de Apel Constanța și în ceea ce privește accesul în Palatul de Justiție din Constanța; de altfel, restricțiile au fost dispuse încă din 12 martie. În primul rând, accesul cetățenilor în incinta instituției va fi permis numai la ora fixată pentru judecarea cauzei. De asemenea, a fost suspendat programul cu publicul al arhivelor, urmând ca cererile, memoriile, actele și înscrisurile să fie depuse în formă digitală, în același format urmând să fie comunicate și actele procedurale. "Se fac demersuri de informare a persoanelor privind imperativul depunerii înscrisurilor numai prin mijloace electronice permise de lege sau prin poștă, astfel încât în cadrul circuitului documentelor să fie implicate un număr cât mai redus de persoane", au arătat reprezentanții instanței de judecată. De la jumătatea lunii martie a fost restricționat accesul în incinta instanței a comisionarilor comerciali, atât a celor care livrează alimente cât și a celor care aduc pachete, drept pentru care s-a făcut și un apel către angajații instanței de judecată să nu menționeze Palatul de Justiție ca adresă de livrare a pachetelor, în această perioadă.

Avocații utilizează camera pusă la dispoziție la parterul Palatului de Justiție numai pentru așteptare, înainte de a intra în sala de ședințe, pe o perioadă scurtă, iar nu pentru întâlniri cu clienții. Totodată, comitetul de judecată dispune limitarea numărului de persoane prezente în sală, astfel încât să se păstreze o distanță minimă între cei prezenți. 




Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2112 secunde