"Caracatițe" marca LIDL. Cum te trezești cu roțile blocate

Marţi, 06 Octombrie 2015
11334
În urmă cu câteva luni, s-a stabilit că Poliția Locală nu mai are dreptul să ridice mașini, acest lucru fiind ilegal, ci poate doar să blocheze roțile. Majoritatea șoferilor încearcă să parcheze regulamentar, pentru a nu se trezi cu "caracatița", dar uneori nu prea le iese. Iată că nu trebuie să se ferească numai de Poliția Locală; constănțenii se pot trezi cu roțile blocate chiar în parcarea magazinelor LIDL.

Pe lângă faptul că ai mașina indisponibilizată, trebuie să și plătești deblocarea: nu mai puțin de 100 de lei.

Este adevărat că în parcări sunt montate pancarte care atenționează clienții că staționarea mai mult de două ore atrage blocarea roților. De asemenea, pe stâlpi este pus și un regulament cu care clienții LIDL sunt de acord în momentul în care decid să folosească parcarea.

Un constănțean s-a trezit, zilele trecute, cu roțile blocate, după ce și-a lăsat autoturismul mai multe ore în parcarea magazinului situat pe strada Baba Novac, respectiv de la ora 22.00, la 09.30.

"Am parcat mașina seara și a doua zi de dimineață era blocată. Cei de la LIDL mi-au spus că dau de obicei două avertismente și abia apoi se pune caracatiță. Mie mi-au dat un singur avertisment, la 07.30. Ar trebui ca cei de la LIDL să facă regulile pentru toată lumea. Mașina mea nu era singura parcată, dar pentru că nu dispun de multe caracatițe, alerg cei de la firma de pază la care mașină pun și la care nu", a declarat constăn-țeanul.

Reprezentanții LIDL susțin că parcările sunt proprietate privată și destinată exclusiv clienților, iar în momentul în care parchează, aceștia sunt total de acord cu regulamentul.

"În magazinul la care faceți referire, acest aspect este semnalizat de cinci ori, pe cinci stâlpi de iluminat diferiți, prin textul: «Parcare pentru clienți. Timp limitat: 2 ore». De asemenea, pe alți șase este prezent Regulamentul care explică măsurile luate în caz contrar și metodologia de aplicare a acestora. Cu toate acestea, compania noastră manifestă înțelegere față de cei care sunt nevoiți să lase mașina în parcare pe o durată mai mare decât termenul limită impus. Măsurile sunt luate în cazul incidentelor repetate sau în cazul unor depășiri de lungă durată. Măsurile de blocare a roților sunt aplicate de firme terțe, dar numai după ce s-a întocmit un dosar riguros ce include fotografii care să documenteze conduita necontractuală a persoanelor care parchează și notificările acordate șoferului", se arată într-un comunicat remis cotidianului "Cuget Liber".

Legal sau abuz?

Potrivit reprezentanților, s-a implementat această măsură deoarece LIDL dorește să ofere ocazia tuturor clienților săi de a avea acces în parcarea magazinului și să limiteze folosirea abuziva a acesteia. Însă, aceștia acționează în acest fel numai în baza unui regulament intern, în niciun caz a unui act normativ.

"Nu trebuie fiecare să facă legea după bunul său plac. Dacă repre-zentanții LIDL ar sesiza că cineva ocupă un loc de parcare abuziv, ar trebui să se adreseze organelor abilitate. De asemenea, cel care constată că mașina i-a fost blocată trebuie să se sesizeze poliției, nu să își deblocheze singur roata. Este abuz atât timp cât acest lucru se face în lipsa unui act normativ. De asemenea, oamenii se pot îndrepta către instanța de judecată și pot cere contravaloarea lipsei de folosință a bunului", a declarat avocatul Cristian Ion.

"Totodată, în cazul în care ni se aduce la cunoștință o reclamație referitoare la modul de aplicare a Regulamentului, LIDL investighează punctual dacă firma terță a respectat întocmai condițiile de blocare a roților și respectiv dacă clientul LIDL a încălcat prevederile Regulamentului de funcționare a parcării magazinului LIDL", mai spun reprezentanții LIDL. 

Pagina a fost generata in 0.2749 secunde