Călătorești cu autocarul? De pe ce loc scapi cu viață în caz de accident

985
Călătorești cu autocarul? De pe ce loc scapi cu viață în caz de accident - autocar-1442510902.jpg
Plimbările cu autocarul par să fie mai sigure decât cele cu mașina personală. Specialiștii ne sfătuiesc ca, atunci când optăm pentru o deplasare cu mijlocul de transport în comun, să ne alegem locul pe care ne așezăm, deoarece acest lucru contează. În cazul unui accident rutier în care este implicat un autocar, riscul major este ca acesta să se răstoarne.

"În majoritatea cazurilor, adoarme șoferul sau în curbe pierde controlul și se răstoarnă pe o parte. Cel mai sigur loc în autocar este pe mijlocul mașinii, nu pe lateral, ci pe partea culoarului. Foarte important este că, la noi, centura de siguranță în autocare este o pasăre rară. Ideea este că, dacă nu porți centura de siguranță, poți să dai cu banul și să stai oriunde. Centura te menține întreg", a declarat Titi Aur, multiplul campion național de raliuri.

Acesta deține o școală de conducere defensivă și pilotaj și spune că educația rutieră este cea mai importantă, însă nimeni nu își bate capul pentru a preveni.

România, cap de listă la morți

Potrivit unei statistici, în Europa, în ceea ce privește siguranța rutieră, primul loc este ocupat de Suedia și Anglia, care au câte 40 de morți la 10 milioane de kilometri parcurși. Menționăm că media europeană este de 80 de morți. România, bineînțeles, ocupă ultimul loc, cu un număr exorbitant: 420 de morți la 10 milioane de kilometri parcurși, fiind urmată de Bulgaria, cu 240 de persoane decedate.

"Suedia este singura țară unde nu se pot comercializa mijloace de transport în co-mun fără centură. Altfel, nu pot fi omologate. În România, dacă ceri cu centură, ți se râde în față. Nu cred că sunt autocare dotate cu centuri de siguranță. În România, nimeni nu se preocupă cu adevărat de siguranța rutieră, cu excepția Poliției Rutiere, care dă amenzi și stabilește restricții, dar nu este suficient", a adăugat Titi Aur.

Lipsa educației rutiere se vede pe șosea

Dacă în alte țări europene există bugete stabilite pentru acțiunile de promovare, în România nici măcar nu este luat în calcul un asemenea buget.

"Germania acordă 100 milioane de euro pentru acțiuni de promovare a condusului în siguranță. România nu are încă rubrică. În SUA, un mort este evaluat la 150.000 de dolari. În Europa, este evaluat la 80.000 de euro, iar în România, nu știm. Nimeni nu și-a bătut capul ca să vadă cât ne costă cei care mor. Lipsa educației rutiere se vede pe șosele. Politica națională nu e îndreptată către prevenție. Poate am fi uimiți să aflăm că Bucureștiul este singura capitală europeană în care SMURD intervine pentru descarcerare. În celelalte sunt numai tamponări", a mai spus Titi Aur. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 18 Septembrie 2015
Stire din Eveniment : Pietoni spulberați  de motocicliști
Miercuri, 16 Septembrie 2015
Stire din Eveniment : Grav  accident rutier  pe bulevardul Mamaia
Miercuri, 16 Septembrie 2015
Stire din Eveniment : Accident rutier în Constanța. O victimă!
Pagina a fost generata in 1.1495 secunde