Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava "Summertime Dream". CAZUL DE LA CARE A PLECAT ANCHETA DNA ÎN PORTUL CONSTANȚA

17542
11
Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava

Articole recomandate

Potrivit unor surse din cadrul anchetatorilor, descinderile din această dimineață au legătură cu cazul navei "Summertime Dream", prezentat pe larg în luna aprilie 2016 de Cuget Liber, sub semnătura colegului nostru Ion Tița Călin. 
Pe data de 7 aprilie 2016, compania de agenturare Idu Shipping & Services a transmis autorităților din portul Constanța (respectiv: Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Autoritatea Navală Română, Căpitănia Portului Constanța, Garda de Coastă, Poliția de Frontieră și Vama Constanța) un mesaj prin care le informează despre cazul navei handymax "Summertime Dream", aflată în operarea time-charter a companiei Klaveness Chartering din Oslo (Norvegia).


Mai jos aveți integral articolul, în care este descrisă caracatița corupției din Portul Constanța




Autoritățile corupte din portul Constanța au jefuit nava "Summertime Dream"


De 26 de ani, corupția își face de cap în porturile maritime românești. Rar se întâmplă să fie deranjată. Astăzi, au fost date uitării investigațiile din 2011 ale procurorilor DNA, în cazul de corupție de la Biroul Vamal Constanța Sud Agigea, în care s-au emis 28 de mandate de arestare. După momentul de emoție, șpăgarii s-au apucat, serios, de muncă și nu mai iartă nicio navă. Cine să-i deranjeze? Afișele de la punctele de frontieră, pe care stă scris: "Stop corupției!"?

Nici dezvăluirile din presă nu-i mai sperie pe șpăgari. În septembrie 2013, am relatat cazul navei "Orient Angel", aparținând companiei Mitsui OSK Bulk Shipping (Europe) Ltd, care pur și simplu a fost prădată de reprezentanții autorităților venite în control, la sosire și plecarea din port. În nota de protest transmisă de căpitanul J.M. Gonzaga se arăta că cei veniți în inspecție au luat, din magaziile navei, alimente și 67 cartoane de țigări, în valoare totală de 812,19 dolari.

Ce măsuri s-au luat în urma protestului comandantului și a relatărilor din cotidianul "Cuget Liber"? Niciuna! Drept urmare, corupția și-a văzut de ale ei și e tot mai prosperă.

Cum se negociază șpaga

Un nou scandal readuce în atenția opiniei publice acest flagel. Pe data de 7 aprilie 2016, compania de agenturare Idu Shipping & Services a transmis autorităților din portul Constanța (respectiv: Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Autoritatea Navală Română, Căpitănia Portului Constanța, Garda de Coastă, Poliția de Frontieră și Vama Constanța) un mesaj prin care le informează despre cazul navei handymax "Summertime Dream", aflată în operarea time-charter a companiei Klaveness Chartering din Oslo (Norvegia).

"Nava a sosit la Constanța în ziua de 6 aprilie 2016, în vederea încărcării cantității de 54.129 tone de porumb și a acostat în dana nr. 31. Controlul la sosirea navei a fost efectuat în tura de noapte din 5 spre 6 aprilie 2016, între orele 0.45 și 2.30. La controlul au participat: doi ofițeri ai Căpităniei, trei ofițeri ai Politiei de Frontieră, un vameș și o persoană de la serviciul sanitar al portului. Manevra de acostare a navei a fost efectuată de către piloți aparținând SC Black Waters. Transmitem în anexă mesajele primite de la armator și comandant. Nu îndrăznim să facem niciun fel de comentarii."

În mesajul transmis companiei Idu Shipping & Services de către căpitanul Bogdan O. Helmut, managerul pentru operațiuni regionale al companiei Klaveness Chartering se spune:

"Bună dimineața, căpitan Idu. Am primit mesajul deranjant, de mai jos, de la comandantului navei "Summertime Dream". Se pare că obiceiurile proaste se întorc în portul Constanța. Cred că proprietarii navei vor face un raport cu privire la acest incident, la Comitetul anti-mită de la BIMCO. S-au depus rapoarte similare referitoare la autoritățile portuare din Ucraina și Argentina."

Iată și scrisoarea lui Josue M. Alolod, comandantului navei, către compania Klaveness Chartering.

"Dragă domnule, vă informăm că aici, în Constanța am observat că autoritățile portuare, pilotul, inspectorii de Port State Control (PSC) și de Marpol acționează astfel încât să fim puși în situația de a le da bani necuveniți. Înainte de sosire, am reevaluat ceea ce știam și chiar am obținut informații de la alte nave care aveau experiența intrării în acest port.

La inspecția de PSC efectuată pe 6 aprilie 2016 s-a constatat o deficiență minoră. Pentru a evita alte probleme, am negociat plata unei sume ilegale. Inspectorii au cerut 600 de dolari, dar am negociat mai puțin și au fost de acord cu 300 de dolari.

Inspecția Marpol a avut loc după-amiaza. De asemenea, inspectorii au găsit o deficiență minoră. Iarăși am negociat mai puțin decât au pretins și am plătit 300 de dolari.

Reprezentanții autorităților din port, când au venit la bordul navei pentru formalitățile de intrare au cerut, de asemenea, țigări și Brandy. Le-am dat toate țigările care îmi mai rămăseseră și opt sticle de Brandy. Doi piloți au cerut, de asemenea, șase cartoane de țigări de fiecare, dar am insistat și le-am dat doar două."

Să vină DNA!

Stimați cititori, cazul "Summertime Dream" este o picătură din Oceanul Corupției în care s-au scufundat porturile maritime românești. Potrivit informațiilor primite la redacție, inspectorii pleacă încărcați de la nave ca Pomul de Crăciun, cu bani, țigări, băuturi, alimente și canistre de motorină. Unii dintre ei, nemaiavând ce face cu atâtea produse, și-au deschis prăvălii, pe care le aprovizionează din șpăgi.

Fenomenul corupției din porturile maritime românești a luat o amploare atât de mare încât a devenit o gravă amenințare la adresa siguranței navigației, a economie naționale și a securității țării.

Astăzi, când România duce bătălia pentru primirea în spațiul Schengen, când Uniunea Europeană este amenințată de terorism și imigrația clandestină, această graniță maritimă a țării și a Europei este tot mai vulnerabilă din cauza șpăgarilor.

De-a lungul anilor, în zadar am făcut apel la Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul de Interne și SRI să intervină de urgență și să taie din rădăcini corupția din porturi. N-au luat nicio măsură!

De aceea, ne vedem nevoiți să reînnoim apelul. Totodată atenționăm conducerile instituțiilor centrale că, dacă nu vor întreprinde o anchetă în cazul "Summertime Dream", se fac vinovați de complicitate cu șpăgarii din subordinea lor. Solicităm, totodată, intervenția Consiliului Suprem de Apărare a Țării și a DNA în porturile maritime românești. 

Comentează știrea

11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
suparat pe viata
5 octombrie 2016
rau de tot

jaaaaaaaf au facut nenorocitii !!!!!!!! 3 de la frontiera,vama,doctorita aia muista din port aia tinerica urla ca o tarfa de ce centura ca daca nu primeste 3 cartoane ea doarme la vapor ,da,da fa tarfo tu care sper ca citesti jegoaso,ti-a dat un carton sa iti inchida gura aia imputita fa coardo VAMAAAAAA tipati in gura mare sa vi se aduca salam cu paine de se mira comandantul ca voi nu aveti ce manca la romania.Cand punea sigiliul fura o sticla de wiskey,captan dis iz prezent for mi.3 piloti veneau !!!!! si au luat apa mierala maaaaa !!!! APA ! Capitania a fost lejer 500 dolari . TARFELOR !!!!!!!!!!!!!!!! Sa va ia dracului fomistilor va calc cu masina ca va tin minte muile la toti ,bai jegosilor pe toti va stiu si o sa va scuip in fata sa va fac de cacat tip ion gura mare cat de fomisti sunteti ca cereati salam cu cascaval la 8 dimineata !

portuar
5 octombrie 2016
ati omorat portul

Toata lumea din portul Constanta stie ca spagarul sef este MEZEI ,nu mai are limite,la el se colecteza spagile de la PSC,Poluare ,Siguranta navigatiei Inmatriculari ete Toti care ati fost jefuiti de acest individ aveti curajul si dati in vileag toate nenorocirile pe care lea facut daca vreti sa se schimbe ceva in port ANI si DNA poate intrebati de unde are averea imensa pe care o are din doua salarii de bugetar{palate pe trei strazi ,masini de lux,ceasuri scumpe etc)

ILIESCOVICI
5 octombrie 2016
mezei-magazin parter=mafia

numai cat isi ia de la aia ce-au constrict magazinul de la parter FARA autorizatii, au daramat peretii interior, o sa cada dracului cladirea asta cu tot cu birouri.dar cine sa vada?Cine sa auda? Daca se intampla un accident acolo si ia foc?Cine le-a permis sa darame si sa modifice spatiile? Asta nu vedeti? Nici macar nu cumpara...le ia direct din raft.

Răspuns la: ati omorat portul
Adăugat de : portuar, 5 octombrie 2016
Toata lumea din portul Constanta stie ca spagarul sef este MEZEI ,nu mai are limite,la el se colecteza spagile de la PSC,Poluare ,Siguranta...
Daniel Rai
5 octombrie 2016
Portul Constanta un port de cacat

Numele meu este Daniel Rai sunt la compania Royal Carribien Si vreau sa va spun ca nui usor pe mare si slugile astea fura morti lor de romani si sa imi bag pula in ea de romanie si tot

adormitul
5 octombrie 2016
prosteala

bine ca nu se fura 'cumintenia pamantului' sau 'cumintenia romanilor' care pleaca la cainii cu colaci in coada in alte tari pentru,... sa nu mai vorbim!

Distrugeti MAFIA !!!
5 octombrie 2016
Trebuie sa cerem ajutorul UE?

O coruptie inimaginabila de care stie si taranul analfabet din varf de munte. Numai sri, dna, guvernul, presedentia,csat nu stiu. Cum e oare posibil? Asta nu se incadreaza clar la mafie ??? Asta e definitia mafiei.

Un constantean
5 octombrie 2016
Comentariu

Asta ne caracterizează, tot prostul își da cu părerea, știe nu știe comentează.

OLAAA
5 octombrie 2016
Asa va trebuie !

Toti cacati de la politia de frontira cand urca la vapor zici ca e vaporul lu masa niste analfabeti , motorina tot timpul de la vapor ,saci de gunoi etc . Tot ce ai putea sa cumperi din magazin ei iau de acolo ,niste fomisti ne facem de cacat din cauza voastra muistilor. Daca te duci sa le ceri o informatie te trateaza cu curu si te pune sa astepti la ghiseu zeci de minute , abia astept sa intrati si voi la parnaie sa vina mata in vizita cu pachete sa stea zeci de minute pe afara .Capitania si Vama aceasi mancare de peste niste agramati , boschetari , isi ascund tigarile care le iau de la vapor pe unde apuca , cand nu sunt tigari ...CAPTAIN PLEASE 20 DOLARS ...LA PUSCARIE ! Hai PA

Dormiti linistiti, institutiile statului african vegheaza pt voi
5 octombrie 2016
Coruptie industriala

Si ne miram de ce Cta e plina de tigari de contrabanda si politistii se fac ca nu vad? Astia sunt adevaratii contrabandisti, tiganii doar le vand marfa!?!?

Gogu Demagogu
6 octombrie 2016
Analfabetule

Tu nici nu stii la ce firma lucrezi. Habar nu ai sa scrii in limba romana, dar vii si iti bagi si iti scoti in toti romanii si in tara, ca un idiot. Nu suntem toti la fel, tampitule si nu mai injura tara din cuza unor retardati, asa, ca tine. Invata idiotule sa scrii, sa te exprimi si abia pe urma emite opinii!

Răspuns la: Portul Constanta un port de cacat
Adăugat de : Daniel Rai, 5 octombrie 2016
Numele meu este Daniel Rai sunt la compania Royal Carribien Si vreau sa va spun ca nui usor pe mare si slugile astea fura morti lor de romani si sa...
11 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5931 secunde