X
X
Mai multe ştiri online:

Atenție, călători: GREVĂ LA CFR! Trenuri anulate!

Ştire online publicată Joi, 16 Ianuarie 2020. Autor: Cuget Liber Online.
Joi dimineața a fost declanșată o grevă spontană de către angajații de la mai multe depouri ale CFR din țară, în mai multe orașe precum Brașov, Arad, Ploiești, Satu Mare, Cluj, Suceava sau Timișoara. Mai multe trenuri au fost anulate, unele surse spun că ar fi vorba de cel puțin 15, altele spun că sunt 19, dar CFR Călători nu a publicat lista.

Angajații Societății Comerciale de Reparații Locomotive CFR - SCRL Brașov au oprit încă de marți lucrul, pe motiv că CFR Călători încearcă să o falimenteze, prin preluarea etapizată a personalului. CFR Călători nu a mai încheiat niciun contract de prestări servicii cu SCRL. Cel puțin 1.000 de oameni au declanșat protestul. Trenurile anulate sunt și pe relații precum Brașov - București și București - Buzău. Pasagerii nu au fost anunțați și mulți au așteptat degeaba pe peron. La CFR Călători nu răspunde nimeni, astfel că nu am putut afla lista trenurilor. În prezent, 19 trenuri de călători sunt anulate, pentru că nu au mentenanța făcută, scrie Agerpres.

"Este un protest spontan. Este a treia zi de proteste la SCRL. Sunt o sumedenie de trenuri anulate, cel puțin Regio sunt foarte multe. Începând de astăzi (joi, n.r.) au început să anuleze și InterRegio. CFR Călători este în culpă, atâta timp cât au un contract de mentenanță expirat, un contract negociat pe toate compartimentele, care a fost validat, și încearcă și acum să tragă de timp. Tot nu au încheiat contractul de mentenanță, cred că încearcă să ne păcălească, pentru că altă impresie nu am'', a declarat, joi, Ionel Savin, prim vicepreședintele Sindicatului Național Solidaritatea 2012, citat de Agerpres.

Liderul sindical a transmis că salariații nu vor să reia lucrul, dacă nu vor avea un contract semnat cu CFR Călători care să cuprindă toate punctele de lucru actuale.

"Am un mesaj de la salariați. Salariații au zis în felul următor: dacă nu vedem contract semnat de CFR Călători, care la anexă să prevadă foarte clar toate punctele de lucru actuale, ca să nu mai existe vânătoarea asta de angajați prin toate depourile și prin toate secțiile noastre, salariații nu vor să reia lucrul, indiferent de consecințe. Mie mi se pare că salariații au fost destul de tranșanți, au spus destul de clar lucrurilor pe nume", a spus acesta.

Întrebat dacă ministrul Transporturilor i-a chemat la discuții, Savin a răspuns: "De la domnul ministru nu avem niciun semn"

"SCRL e în insolvență și angajații sunt dezorientați, se tem pentru salariile lor, pentru că CFR Călători nu a mai semnat contractul cu SCRL. Pe de altă parte, nici CFR Călători nu are contract de serviciu public cu statul. E un cerc vicios", a declarat Grigore Mare, președintele Federației Naționale Sindicale Mișcare Comercial Vagoane, citat de Club Feroviar.

El a adăugat că în cursul zilei de azi s-ar putea semna contractul de prestări servicii între CFR Călători și SCRL. Acest lucru ar putea duce la încetarea protestului angajaților din depouri.

Despre motivele protestului, Savin explica marți pe larg: "Oamenii refuză să mai lucreze. Este un conflict, practic, între ceea ce face CFR Călători acum. Practic, ei încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune inițial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să își retragă angajații din patru puncte de lucru, ceea ce s-a și întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este și administrator special, întrucât societatea este în insolvență, și le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători și, implicit, dacă se continuă aceeași politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajații din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de față angajații din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparații, ci sunt puși să facă alte lucruri care nu țin de reparații. Prestațiile se fac în alte părți, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători".

Cele patru puncte preluate de CFR Călători sunt: Medgidia, Sighet, Piatra Olt și Oravița.

De asemenea, Savin a precizat că CFR Călători a încercat să inducă ideea că aceste cheltuieli au crescut din cauza SCRL, motivul real fiind "deciziile luate de managerii transportatorului public feroviar de călători". "Pe o astfel de motivare, pe 6 ianuarie, în Consiliul de Administrație, au prezentat acest punct de vedere, motivând că SCRL și-ar fi retras angajații din anumite puncte de lucru și este necesară o internalizare a activității, ca și cum SCRL ar fi o firmă externă, și nu ar fi propria filială de reparații. CFR Călători este acționar unic la SCRL. În condițiile astea, au încercat, prin Consiliul de Administrație, să inducă ideea că au crescut cheltuielile din cauza SCRL, dar, de fapt, ele au crescut din cauza deciziilor managerilor de la CFR Călători - ei ne-au solicitat să retragem personalul din punctele respective - iar cheltuielile au crescut pentru că, de exemplu, locomotiva trebuia să își facă mentenanța la capăt de traseu, iar acum este necesar să o mute 200 de kilometri, la un depou unde să îi facă mentenanța și se plătesc taxe de infrastructură. Toate chestiile astea au stat la baza motivării pentru internalizarea, cum au zis dumnealor, a activității către CFR Călători și pentru a lua alte două puncte de lucru de către CFR Călători - Automotoarele de la București și punctul de lucru de la Tecuci", mai spunea Savin.

Distribuie :

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.461 secunde