A trecut vara. Ce se întâmplă cu Uber, în Constanța?

2228

Articole de la același autor

Începutul verii 2020 a adus la Constanța transportul alternativ, în adevăratul sens al cuvântului. Au mai existat și în trecut tentative, dar firave și rapid „desființate” de taximetriști. De data aceasta, Uber-ul – cum este cunoscut transportul alternativ, după denumirea celei mai renumite platforme – pare să fi prins rădăcini. În prezent, sunt în jur de 200 de șoferi care practică ridesharing-ul, iar previziunile taximetriștilor de la începutul verii, cum că Uber-ul nu va rezista după sfârșitul sezonului estival, nu par să se adeverească.

În ultimii cinci ani, serviciile de tip ridesharing s-au extins în țara noastră, după modelul implementat și peste hotare de platformele de transport alternativ. Pe lista orașelor unde locuitorii puteau comanda online un Uber – sau prin Yango, Bolt, Freenow, alte platforme de transport alternativ existente pe piață, în prezent – se află deja Timișoara, Cluj, Brașov, București, Iași, iar din această vară a fost adăugată și Constanța.

Inițial, apariția Uber-ului în Constanța a fost controversată. Taximetriștii au fost principalii contestatari, acuzând o concurență neloială și atrăgând atenția că acest tip de serviciu nu va rezista și după sfârșitul sezonului estival.

Sunt 200 de șoferi pe platformă, mai e loc pe străzi până la 600!

Pentru a afla ce a însemnat transportul alternativ în Constanța, în plină vară pandemică și ce presupune în prezent, când turiștii nu se mai află la malul mării, am discutat cu Cătălin Stoica, manager al flotei de transport alternativ I-Drive, care cuprinde, în acest moment aproximativ 120 din cei peste 200 de șoferi care preiau comenzile prin Uber, din Constanța.



Potrivit acestuia, încă din momentul în care a fost lansată platforma de transport alternativ în Constanța, atât șoferii, cât și clienții au fost receptivi. „Cunoșteau din alte orașe ce înseamnă transportul alternativ, astfel că au venit în număr ridicat, iar flota s-a format destul de repede. Ar fi venit și mai mulți, dar având în vedere contextul pandemic, a fost o perioadă în care nu s-au susținut examenele pentru obținerea atestatelor”, a arătat Cătălin Stoica. Printre șoferii de Uber sunt și mulți care au renunțat la taximetrie, dar nu înseamnă că vin cu metehnele din transportul convențional. Căci criteriile de selecție sunt destul de dure, iar calitatea șoferilor este evaluată încă de la primele curse. Așa se face, a subliniat reprezentantul I-Drive, că șoferii care refuză să preia o cursă pe motiv că prețul ar fi prea mic, care anulează cursa pentru a o încasa la negru sau care au un comportament neadecvat față de clienți „rezistă” doar câteva curse, ulterior fiind eliminați urmare a reacțiilor clienților.

„Reclamațiile sunt luate în serios!”

„Reclamațiile sunt luate în serios, la fel și aprecierile clienților. Iar dacă un șofer ajunge la 4,7 stele din 5, deja este o problemă. Dacă ajunge la 4,5 stele, deja îi este blocat contul, iar CNP-ul lui nu mai poate fi activat pe platforma de transport alternativ. În prezent sunt în jur de 200 de șoferi care practică această formă de transport, dar este loc de mai mulți. În timpul verii au fost șoferi veniți în sprijin, din alte zone ale țării, care la sfârșitul sezonului estival au plecat acasă. E drept, în prezent și numărul curselor s-a redus, dar mai este loc. Calculat la numărul de locuitori, numărul șoferilor poate crește până la 600 – 700. Această creștere are loc treptat, pe măsură ce vin și alți clienți. Practic, noii șoferi preiau noii clienți. Și în prezent sunt constănțeni care nu au auzit că există Uber la Constanța, care rămân surprinși”, ne-a mai precizat Cătălin Stoica.



Pe de altă parte, au existat comenzi din primul minut în care a fost lansată platforma, iar nivelul ridicat s-a menținut pe tot parcursul verii. Unii șoferi ne-au precizat că, în timpul verii, aveau câștiguri de 4.000 – 5.000 de lei pe săptămână, cu tot cu bonusurile pe care le primeau, iar în prezent sunt în jur de 1.000 - 1.500 de lei. „Numărul curselor nu a scăzut sub 12 pe zi, iar câștigurile putem spune că sunt decente”, a completat Cătălin Stoica.

De altfel, acesta a mai arătat că sfârșitul verii nu a însemnat sfârșitul Uber-ului la Constanța, așa cum se zvonea la începutul sezonului, existând în continuare solicitări. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.59 secunde