"Vrem să reducem stagiul de cadet pe mare și 20% din durata lui să fie pe simulator"

4848
12

Articole de la același autor

r Interviu cu căpitanul Cristian-Emanoil Ciortan

La Constanța este în curs de înființare o filială a prestigioasei organizații The Nautical Institute. Inițiatorul, căpitanul Cristian-Emanoil Ciortan, membru în consiliul acestei organizații, a răspuns la întrebările cotidianului "Cuget Liber".

v v v

- Domnule căpitan, ce este The Nautical Institute?

- Este o organizație internațională non-profit, cu peste 10.000 de membri, al cărei sediu central este la Londra. Principalele sale obiective sunt: îmbunătățirea standardelor educaționale și de evaluare în domeniul maritim. În acest scop, organizația promovează standardele înalte de calificare, competență și cunoaștere, facilitează schimbul de informații și de idei între profesioniștii din shipping. Recent am obținut permisiunea de a redeschide filiala din Constanța. Trebuie amintit că aceasta a mai existat în anul 2000, sub conducerea căpitanului Marin Chintoan-Uță, și a funcționat până la plecare lui la Lisabona, la Agenția Europeană de Siguranță Maritimă (EMSA). Ulterior, membrii filialei s-au împrăștiat și activitatea ei a încetat efectiv.

- Cine finanțează organizația?

- Fiind o entitate de interes public, național, The Nautical Institute este finanțată de guvernul de la Londra. Activitatea ei este importantă nu numai în Marea Britanie, ci și peste granițe. Organizația Maritimă Internațională apelează la expertiza sa.

- Ce acțiuni ați întreprins pentru înființarea filialei?

- Pe data de 20 noiembrie 2015 a avut loc ședința de constituire și avem toate formalitățile îndeplinite pentru a solicita legalizarea ei la tribunal. Avem o echipă foarte bună de 16 membri fondatori, în alegerea cărora au contat atât pregătirea profesională, cât și profilul moral. După ce va obține personalitate juridică, finanțarea activităților filialei va fi asigurată din sponsorizări și din cota de 2% ce se redistribuie din impozitul pe venit al persoanelor fizice.

- Ce va face filiala din Constanța pentru navigatorii români?

- Una dintre preocupările noastre de bază va viza pregătirea și evaluarea ofițerilor de marină.

- Pregătirea ofițerilor e asigurată de instituțiile de învățământ. Organizația dumneavoastră ce va face efectiv?

- Prin expertiza pe care o are Nautical Institute Londra, vom putea audita curricula instituțiilor de învățământ, ca organism independent. În prezent, Autoritatea Navală Română și comunitatea maritimă pun bazele comisiei pentru standarde de evaluare și pregătire. La acest demers vom putea contribui și noi după ce vom fi recunoscuți din punct de vedere legal.

Un alt obiectiv vizează pregătirea cadeților. România nu are flotă, dar furnizează sute de cadeți pe an, cărora nu le asigură condiții de practică pe mare, dar le pretinde să facă stagii extinse. Este un antagonism între pretențiile ANR și ceea ce li se oferă tinerilor. Noi vom încerca să reducem timpul de practică pe mare și, în același timp, să înlocuim 20% din durata stagiului cu lucrul pe simulator. În pregătirea off-shore, 20% din pregătire se realizează pe simulator. Mi se pare o soluție viabilă, având în vedere că există simulatoare la Academia Na-vală, la Universitatea Maritimă Navală, la Ceronav și la Colegiul Nautic de la Mogoșoaia.

- Convenția STCW permite această soluție?

- Am discutat la Nautical Institute Londra să se înainteze această propunere la Organizația Maritimă Internațională. Pe plan național, vom susține propunerea la ANR, după ce vom avea personalitate juridică.

Pentru a ajuta cadeții, ne gândim și la un proiect național. Vrem să obținem finanțare, printr-un parteneriat public-privat, pentru achiziționarea unei nave școală. Suntem printre puținele state care nu au o astfel de navă, dar avem două instituții de învățământ superior. Noi vom încerca să realizăm ceea ce ne-am propus. Nimeni nu pariază că vom reuși, dar ne vom strădui să dovedim că se poate.

- Intrarea pe mare a navelor fără echipaje începând din anul 2030 va genera schimbări mari pe piața forței de muncă marinărești. Este de așteptat ca proprietarii de flote să caute să scape de "balastul echipajelor" și al costurilor sociale. Ce rost mai are efortul acesta de ridicare a standardelor de pregătire?

- Opinia mea este că shipping-ul nu va putea renunța la factorul uman. Pe mare sunt situații complexe, iar amestecul de nave cu echipaje și drone va genera noi dificultăți. Nu cred că se va renunța în totalitate la factorul uman. Va fi diminuat, dar nu eliminat. Nu cred că un operator aflat la mare distanță de navă va putea asigura un transport maritim în siguranță. 

Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
ziarist
18 decembrie 2015
Titza Calin si carciumile

Hai, daca si Titza mai umbla prin carciumi, inseamna ca deja nu mai sunteti pe lumea asta domnule Mishu.

Emil Racovita
18 decembrie 2015
prost

stagiul pe mare este insuficient pentru calitatea cadetilor romani care pleaca in practica .

Che Guevara
18 decembrie 2015
Postac

Muishu, pari foarte bine dezinformat. Ce-er fi sa iesi din umbra anonimatului si sa ne spui cine esti cu adevarat si de ce mereu, la toate articolele care apar pe internet, comentariile tale sunt malitioase, tendentioase si departe de adevar. Putem sa gasim personal calificat care sa te ajute sa scapi de frustrarile acestea si de alte manifestari patologice. Ce spui? Trebuie doar sa vrei...

m/v albatros
18 decembrie 2015
nave scoala

Nu avem nave scoala? Bricul "Mircea", nava scoala cargo"Albatros" si altele mai mici de gen SRS astea ce sunt ....? "Dezamorteste" Albatrosul daca ai ceva influenta la Londra......sau Bucuresti, dar ma tem ca esti un fripturist ca multi....din shipping zona statala-anr.mt,etc!!!!!

No name
20 decembrie 2015
Foarte frumos

Ma bucur mult pentru aceasta inițiativa dacă ea ajuta personalul navigant. Într adevăr cadeția ar trebui redusa ca și timp..sunt de acord și cu simulatorul. Nu ar trebui sa intereseze pe nimeni viata personala a lui. Tuturor ni se poate întâmpla sa greșim,sa ne despărțim etc. E mult sa spui ca are un copil abandonat. Omul asta are grija de băiatul lui..este foarte bine îmbrăcat și educat băiatul,urmează institutul..nu poți ști niciodată ce se întâmplă într un cuplu. Nu contest ca omul nu ar avea anumite reacții mai "reactive" dar decât sa taci și sa pupi în cur...omul a ajuns comandant..le încearcă și el pe toate..tu Mișule ce meserie ai..dacă nu te superi? Nu poți spune ca un om face drame pe că i a murit iubita..poate e mai teatral..dar eu sunt de acord cu ideea. Însă mai mereu când cineva are o inițiativa, apar măscărici care sa scuipe tot ce au auzit și ce nu au auzit. Good Luck!!

inf-ambardee
24 decembrie 2015
ambardea ofiterului maritim

Don Ciortan,nume predestinat pentru fiintele acvatice,are o buna intentie,dar cam neclara.Si ca orice initiativa din cele multe imi este teama ca sa nu esueze si sa ramana precum epava de la Costinesti.Sant totusi niste neclaritati pe care don cmandant ,inainte de a pleca de la ancora in acest demers fara sa coste pe nimeni nimic ,sa le limpezeasca.Daca The Nautucal Institut este finantat de guvernul londonez cum este posibil ca o filiala a acestuia sa fie finantat de sponsori si donatii?Sa intelegem ca ANR-ului i-a scazut pescajul ca nu respecta standardele de pregatire si evaluare a ofiterilor de marina si este necesara o structura cu sediul la Londra pe post de supervisor,sa verificati si institutiile de invatamant?Mda.Chestia cu 20%,simulator pentru cadeti este tare.Dece sa faca simulare in cadetie si sa nu faca pe timpul scolarizarii,reducandu-se durata cadetiei.?Despre navele scoala,nu mai vorbim .Cadetul face un fel de rezidentiat .Dar ce ai zice don cmandant ,ca inaite de Londra, sa va adunati voi astia care raspundeti de marina si sa gasiti o solutie aici ,in Romania,ca la absolvirea institutiei de invatamant domnu absolvent sa aiba in sacul marinarului si brevetul de ofiter . dupa caz ,certificatul de competenta,ca sa numai ,,navige''in zig-zag pe la firmele de crewing pentru a-si face stagiul de cadet,ci sa se ambarce direct pe functieSi pana la urma cum ramane cu absolventii UMC si ANMB -patru ani,care au aceleasi canoane pentru obtinerea brevetului ca si absolventii Colegiului Nautic?

Gelu Tudoran
27 decembrie 2015
Nautical Institute

Felicitari Domnului Comandant Ciortan. Era nevoie de un ONG care sa se puna in slujba intereselor profesionale ale navigatorior si a celor care activeaza in industria maritima. La cum il cunosc, sunt sigur ca initiatorul proiectului va coagula oameni de valoare si va crea o echipa cu care va identifica problemele si va incerca sa schimbe multe. Mai mult, pentru faptul ca l-am cunoscut personal, pot spune acelora care nu au minte, sunt frustrati sau sunt platiti sa arunce cu noroi, ca nimic din ce s-a scris despre viata sa personala nu este adevarat si se poate dovedi. Cu toate ca viata personala este a fiecaruia si indiferent cat ai fi de imbecil, educatia, cultura si bunul simt trebuie sa te retina de la astfel de comentarii jignitoare, asa cum am vazut postat. Ar mai fi o varianta...poate ca fiind un tip foarte educat, competent, principial si impetuos si as mai adauga care iarta numai in anumite circumstante, este deja o amenintare pentru anumite persoane de calitiate indoielnica care reactioneza incercand sa discrediteze. Il invit pe Mishu sa se prezinte cu identitatea adevarata si daca are curajul necesar si isi asuma consecintele cu barbatie, si sa se intalneasca personal, cu Domnul Ion Tita - Calin si cu Domnul Comandant Ciortan. Ar fi interesant! Ce spuneti Domnilor?

Cristian
27 decembrie 2015
m/v Albatros

M/v Albatros, salut! in perioada asta, cam toti suntem "fripturisti"... Despre Albatros am sa te rog sa te informezi in legatura cu modalitatea pin care s-a facut transferul de proprietate si apoi mai discutam. Mai mult, discutam de o nava veche la care retehnologizarea si aducerea ei la standardele de clasificare IACS ar fi nerentabil. Inainte sa scriem, in general trebuie sa ne documentam, asa ar fi normal, nu?

Răspuns la: nave scoala
Adăugat de : m/v albatros, 18 decembrie 2015
Nu avem nave scoala? Bricul "Mircea", nava scoala cargo"Albatros" si altele mai mici de gen SRS astea ce sunt ....? "Dezamorteste" Albatrosul daca...
Andreia
3 ianuarie 2016
CUM POTI SA FACI BANI PE NET

Cum poti sa faci bani pe net! Asa ceva nu poti rata! Un senzational curs care te invata cum poti sa faci bani pe net! Si e GRATUIT cursul! Inveti repede si usor, online, cum poti sa faci bani pe net! Incepe acum! Nu mai sta pe ganduri si cere informatii la adresa de email: [email protected]

Andreia
3 ianuarie 2016
CUM POTI SA FACI BANI PE NET

Cum poti sa faci bani pe net! Asa ceva nu poti rata! Un senzational curs care te invata cum poti sa faci bani pe net! Si e GRATUIT cursul! Inveti repede si usor, online, cum poti sa faci bani pe net! Incepe acum! Nu mai sta pe ganduri si cere informatii la adresa de email: [email protected]

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Vineri, 27 Noiembrie 2015
Stire din Economie : România are nevoie de un Cod Maritim
Pagina a fost generata in 1.2511 secunde