Vânt bun din pupa, "Histria Atlas"! Tancul de produse petroliere și chimice de 40.000 tdw a primit botezul

2959

Articole de la același autor

O mulțime de invitați români și străini a pus stăpânire pe platforma din vecinătatea cheului de armare al Șantierului Naval Constanța. Din alămurile famfarei militare se revarsă marșuri vioaie, iar un sobor de preoți, în frunte cu IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, pregătește cele trebuincioase ceremoniei de botez. 
Alături, legat la cheu, așteaptă nerăbdător un "prunc" din oțel. Ați ghicit, este tancul de produse petroliere și chimice "Histria Atlas". 


Un proiect inovator 
Ziariștii l-au înconjurat pe directorul general Radu Rusen și îl storc de informații. Vor să afle totul despre noul născut. Află că "Histria Atlas" este "o navă foarte modernă, actualizată la noile cerințe privind protecția mediului și consumul de energie. Este un proiect dezvoltat integral de SNC, de la faza de concept până la cea de construcție, împreună cu alți colaboratori, printre care un proiectant german și Societatea de clasificare navală RINA. Armatorul și operatorul navei este compania Histria. O a doua navă - aflată în construcție - urmează a fi livrată în mai puțin de un an. În total, din această serie, sunt contractate șase nave, din care trei au intrat în fabricație". 


Iată, începe festivitatea! Este momentul discursurilor. Prin fața microfonului se perindă invitații: George Arcadis - reprezentantul ABN Amro Bank (finanțatorul proiectului), Ugo Salerno - reprezentantul RINA, Cristian Sporis - reprezentatul Raiffeisen Bank (finanțatorul SNC). Au numai cuvinte de laudă despre noul proiect naval, despre colaborarea cu Histria Group și SNC. 
Ultimul este discursul lui Gheorghe Bosînceanu - președintele celor două companii. 


"Șantierul Naval Constanța a împlinit 127 de ani - amintește vorbitorul. Actul de înființare a fost semnat la 24 octombrie 1892, de către directorul Direcției Serviciilor Hidraulice din Ministerul Lucrărilor Publice. De-a lungul celor cinci generații, navaliștii din SNC au andocat, pentru lucrări specifice și modernizări, peste 6.000 de nave. Au construit și livrat 461 de nave maritime, dintre care ultimele 21 au fost tancuri petroliere și chimice de 41.000 tdw, construite în baza unui proiect de succes, integral românesc. Beneficiind de această îndelungată experiență, de această dată în colaborare cu un proiectant naval din Germania, suntem mândri să propunem Asociației de Transporturi Maritime un nou și inovator proiect de tanc de 40.000 tdw, fără rival în clasa de tancuri de produse petroliere și chimice din care face parte. Caracteristicile constructive (capacitatea de încărcare, consumul de combustibil, clasa de automatizare, conformitatea cu cele mai înalte standarde de mediu) vor asigura succesul seriei noi de nave propuse pieței de șantierul nostru. 


Interesul de care se bucură acest nou proiect de navă este demonstrat de prezența la eveniment a peste 70 de invitați din străinătate, reprezentând bănci internaționale de prestigiu, companii petroliere majore și traderi internaționali de produse petroliere și chimice, armatori care au în proprietate tancuri petroliere și sunt interesați de proiectul nostru, case de brokeraj, de avocați, consultanți și asiguratori specializați în transportul maritim, societăți de proiectări de nave maritime, fabricanți de echipamente și instalații navale."


"Am câștigat licitația!" 
Gheorghe Bosînceanu le-a amintit celor prezenți faptul că SNC, în asociere cu Naval Group Franța - numărul unu în Europa în proiectarea și construcția de nave militare de suprafață și submarine, atât cu propulsie convențională, cât și nucleară - participă la dialogul competitiv organizat de Ministerul Apărării pentru modernizarea flotei militare, fiind în competiție cu grupurile de șantiere navale Fincatieri (Italia) și Damen (Olanda). 


"Așa cum reiese din informațiile din presă, avem cea mai bună ofertă financiară. Deci, am câștigat licitația! - a declarat Bosînceanu. În concluzie, așteptăm ca, în următoarele săptămâni, împreună cu reprezentanții Naval Group, să fim invitați la stabilirea termenilor de realizare a programului de modernizare a flotei militare. Realizarea acestui program în SNC este o soluție naturală având în vedere vecinătate cu baza logistică Constanța și Comandamentul Marinei". 
În final, omul de afaceri a evidențiat contribuția la realizarea noului tanc de produse petroliere și chimice a unor factori de răspundere din șantier - printre care: Radu Rusen, Victor Teodosescu, Modin Asan, Andrei Bosînceanu, Bogdan Călin, Violeta Putinei -, a liderului de sindicat Dede Perodin, a maiștrilor și șefilor de echipă, încheindu-și discursul astfel: "Nu-i putem uita și trebuie să îi aducem în față pe cei care cu mâinile lor au dat suflet acestui proiect de oțel: oamenii în salopetă, muncitori ai SNC și ai subcontractorilor. În numele meu și al administrației, le mulțumesc!" 


După datina creștină, Înalt Prea Sfinția Sa Todosie, arhiepiscopul Tomisului, a oficiat slujba de sfințire a navei și i-a înmânat comandantului Paul Oprea icoana Sfântului Nicolae, ocrotitorul marinarilor. 


Onoarea de a boteza "pruncul" i-a revenit doamnei Gabriella Salerno, soția reprezentantului RINA, Ugo Salerno. 
Sărbătoarea a continuat cu o vizită la bordul navei și un cocktail în eleganta sală de protocol de la etajul VII al blocului administrativ al SNC.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Joi, 11 Aprilie 2019
Stire din Economie : Feroviarii ies în stradă
Pagina a fost generata in 1.2985 secunde