Valentin Ionescu (ASF): Actuala criză va forța renașterea multor industrii

161
Valentin Ionescu (ASF): Actuala criză va forța renașterea multor industrii - valentinionescuasfactualacrizava-1588155696.jpg

Articole de la același autor

Criza actuală va genera apariția de oportunități imense de inovare și va forța renașterea multor industrii, a declarat, marți, într-o videoconferință de specialitate, Valentin Ionescu, director Direcția de Strategie și Stabilitate Financiară în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).


"Criza va declanșa distrugerea creativă. În această criză vor apărea oportunități imense de inovare, îmbunătățiri dinamice ale activității atât timp cât resursele de la afacerile ineficiente care acum se văd sau falimentare vor fi realocate în mod eficient către alte zone. Criza forțează clar o renaștere a multor industrii. Toată lumea stă acasă în izolare, reevaluează, își reimaginează modurile de consum, interacțiunea și productivitatea. Paradoxal, datorită tehnologiei, astăzi oamenii sunt mai bine conectați ca niciodată. În același timp, această distrugere creativă pe care criza a declanșat-o va oferi în cele din urmă oportunități de inovare și de îmbunătățiri în dinamică ale productivității atât timp cât resursele din sectoarele ineficiente sau falimentare vor fi realocate în scopuri mai bune, mai profitabile", a spus Ionescu.


Acesta a punctat faptul că efectele crizei se vor resimți în economia României, însă afacerile vor trebui să-și regândească rolul contactului uman.


"Efectele crizei se vor resimți în economia noastră. Evoluțiile care, în mod normal, se vor derula în decursul anilor vor fi acum înghesuite în câteva luni. Așa cum căderea a fost rapidă, cred că recuperarea ar trebui să fie, oarecum, asemănătoare dacă nu se întâmplă o altă surpriză pe parcurs. Companiile private care caută capital ar trebui să se aștepte ca investitorii să aplice modele mult mai exigente la evaluare, iar banii nu vor mai curge la fel de liber ca în trecut. Dacă ultimul deceniu a aparținut unor afaceri cu caracter disruptiv, direcționate de consum, care au redefinit relaționarea cu brandurile cunoscute, cred că următorii ani vor aparține celor care regândesc rolul contactului uman în cadrul afacerilor pe care le desfășoară, în cadrul tranzacțiilor. În actualul mediu de criză am văzut că afacerile care se desfășurau online au acum câștig de cauză, iar afacerile tradiționale au oportunitatea de a se extinde, în această perioadă, de a-și regândi operațiunile. Cei care se vor adapta vor fi cei câștigători. Fără îndoială că vor apărea și noi companii pe piață. Criza poate naște oportunități, unele poate chiar de nișă care se vor potrivi noilor norme care acum se construiesc, efectiv. Schimbările trebuie să aibă la bază principiul evoluției, și nu al involuției", a menționat oficialul ASF.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.9214 secunde