UE revizuiește normele privind gestionarea infrastructurii rutiere
156
Articole de la același autor
Comunitatea maritimă avertizează: "România navală riscă să înceteze să mai existe!"
16 Septembrie 2019
Reînființarea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc depinde doar de bunăvoința guvernanților
12 Septembrie 2019
Veste bună pentru navigatorii români: ST Management le oferă mai multe locuri de muncă!
14 Septembrie 2019
Ovidiu Cupșa: "Vom fi unul dintre marii jucători de pe piața mondială!"
18 Septembrie 2019
Portul Constanța și-a pierdut poziția de lider pe piața containerelor de la Marea Neagră. Cum o poate recâștiga?
24 Septembrie 2019
UE dorește să reducă numărul deceselor și al vătămărilor grave cauzate de accidente rutiere, prin asigurarea unei mai bune proiectări și întrețineri a drumurilor, tunelurilor și podurilor. În acest sens, Consiliul Uniunii Europene a adoptat luni, 7 septembrie, norme revizuite care stabilesc o abordare mai sistematică a unei infrastructuri rutiere mai sigure. Reforma face parte din eforturile UE în direcția îndeplinirii obiectivelor sale strategice de a reduce la jumătate, până în 2020, comparativ cu 2010, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere și de a se apropia de zero decese până în 2050.
Directiva revizuită va extinde domeniul de aplicare al normelor actuale pentru a include autostrăzile și alte drumuri principale din afara rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Statisticile indică faptul că acest lucru va contribui la sporirea considerabilă a siguranței infrastructurii rutiere în întreaga UE. Domeniul de aplicare al normelor va include și drumurile situate în afara zonelor urbane, construite prin folosirea de fonduri din partea UE.
Statele membre vor trebui să efectueze o evaluare a siguranței rutiere la nivelul întregii rețele cel puțin o dată la cinci ani. Prin evaluarea la nivelul întregii rețele se realizează o imagine de sinteză a întregii rețele rutiere vizate de această directivă, care este folosită pentru a evalua riscul de accidente. Autoritățile vor utiliza rezultatele pentru a efectua inspecții de siguranță rutieră mai bine orientate sau pentru măsuri directe de remediere. Primele evaluări ale siguranței rutiere la nivelul întregii rețele trebuie furnizate cel târziu în 2024.
Va fi obligatoriu să se țină seama în mod sistematic de pietoni, cicliști și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor în procedurile de gestionare a siguranței rutiere. În 2017, acești utilizatori ai drumurilor au reprezentat aproape jumătate din decesele cauzate de accidente rutiere în UE.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 21 Septembrie 2019
Miercuri, 09 Octombrie 2019
Miercuri, 09 Octombrie 2019
Miercuri, 09 Octombrie 2019
Luni, 07 Octombrie 2019
Miercuri, 02 Octombrie 2019
Joi, 26 Septembrie 2019
Marţi, 24 Septembrie 2019
Sâmbătă, 21 Septembrie 2019
Sâmbătă, 21 Septembrie 2019