Transportul fluvial de containere va deveni o afacere profitabilă

529
Transportul fluvial de containere va deveni o afacere profitabilă - transportulfluvialdecontainere-1531663843.jpg

Articole de la același autor

Vrem să scăpăm de gropile din carosabil, de aglomerația rutieră, dorim să respirăm un aer mai puțin poluat? Uniunea Europeană cere statelor membre să transfere cât mai mult din transportul de marfă de pe șosele pe apele de navigație interioare. 


Pe Dunăre și canalele navigabile, creșterea transportului de mărfuri vrac nu ridică probleme. Lucrurile se schimbă în cazul mărfurilor containerizate. Dacă porturile fluviale, inclusiv cele românești, s-au mai dotat cu instalații pentru încărcarea și descărcarea containerelor, în schimb, nu există nave fluviale specializate în transportul containerelor. Până în 2012, transportul acestora s-a făcut exclusiv cu barje standard nepropulsate. 


Pe 23 martie 2012 a fost încărcat pentru prima oară în portul Constanța - Sud un portcontainer fluvial, autopropulsat. Nava "Ganzepoort", sub pavilion olandez, a preluat 96 containere duble și 20 containere simple pentru Budapesta. În transportul pe Rin, prezența unor asemenea nave este ceva obișnuit, dar pentru Dunăre a fost o premieră.


Condițiile de navigație de pe Dunăre, neasigurarea adâncimilor minime de navigație pe tot parcursul anului și neeliberarea șenalului navigabil de ghețuri, în iernile geroase, i-au împiedicat pe armatori să investească în nave fluviale portcontainer. 
Demararea lucrărilor de dragaj pe Dunăre, atât de România, cât și de Bulgaria le dă speranțe transportatorilor că se vor îmbunătăți condițiile de navigație. 


"Compania DP World, care operează cel mai mare terminal de containere din portul Constanța, va deschide, în acest an, un terminal de containere în portul sârbesc Novisad. Acest lucru va stimula apariția unei flote de nave portcontainer pe Dunăre. DP World deține terminale și în Kazahstan, Azerbaidjan, foarte probabil și în Georgia. Astfel se va închide traseul prin portul Constanța și pe Dunăre", apreciază Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.56 secunde