Tragedie pe mările și oceanele lumii. Numărul navigatorilor care se sinucid - în creștere!

Marţi, 07 Iulie 2020
4245
În anul 2017, Clubul de asigurări P&I din Marea Britanie, ridicând problema sănătății mentale a navigatorilor, a provocat un adevărat șoc în industria shipping-ului, dezvăluind faptul că 15% din decesele de pe mare sunt rezultatul sinuciderilor.

Un studiu al International Maritime Health Journal, realizat în 2019, estima că 5,9% din decesele de pe mările și oceanele lumii sunt cauzate de sinucideri. Iar în momentul în care au fost incluse și decesele "suspecte", ce au fost probabil sinucideri, procentul a crescut la 18,3%.

Numărul mare al sinuciderilor de pe mare a reușit să atragă atenția organizațiilor și companiilor din shipping asupra unei probleme ignorate de secole: sănătatea mentală a navigatorilor. Astfel, la lista lungă a pericolelor cu care se confruntă navigatorii - furtuni, pirați, războaie, depărtarea de casă, temperaturile înalte sau foarte scăzute, managementul defectuos ori iresponsabil al companiilor de navigație și multe altele - a fost adăugată depresia.

Potrivit unui studiu privind sănătatea mintală a marinarilor, prezentat la Conferința privind bunăstarea pe mare, ce a avut loc pe 16 martie 2018, la Londra, mai mult de un sfert dintre ei prezintă semne de depresie.

Trebuie știut că depresia se manifestă prin diferite simptome: tristețe, tendința de izolare, tulburări de somn, irascibilitate mai mare decât în mod obișnuit, pierderea plăcerii de a se distra, de a fi împreună cu alții, sentiment de inutilitate, dureri inexplicabile, creșterea sau pierderea bruscă de greutate, lentoare în mișcare sau în gândire.

Studiile pe această temă au evidențiat printre cauzele depresiei în rândul navigatorilor: lipsa interacțiunii sociale (în special în echipajele multinaționale, în care marinarii sunt de culturi diferite); lipsa conectivității la bord (lipsa accesului la internet și la rețelele de telefonie, marinarii fiind împiedicați să comunice cu familiile lor); reducerea perioadelor de ședere pe uscat; sentimentul de insecuritate resimțit de echipajele ce tranzitează apele controlate de pirați.

O situație agravată de pandemia Covid-19

Criza schimburilor de echipaje provocată de restricțiile de deplasare impuse de guvernele lumii, pe fondul pandemiei Covid-19, a determinat agravarea stării mentale a echipajelor de pe mările și oceanele lumii. Potrivit Organizației Maritime Internaționale, peste 200.000 de navigatori din flota mondială sunt "prizonieri" la bordul navelor. Unii dintre ei se află la bord de mai bine de un an, iar de-a lungul acestei pandemii, mulți au fost împiedicați de guverne să coboare pe uscat pentru o plimbare și chiar pentru îngrijiri medicale de urgență.

În aceste condiții, nu trebuie să mire pe nimeni faptul că depresia s-a răspândit cu repeziciune în rândul echipajelor de pe mările și oceanele lumii și că numărul sinuciderilor a început să crească.

În ultimele două luni, presa de specialitate din domeniul shipping-ului a consemnat numeroase cazuri de decese "suspecte", în rândul navigatorilor, despre care se crede că ar fi cauzate de sinucideri. Dar numărul exact al acestora nu este cunoscut.

Catherine Spencer, directorul general al organizației Seafarers din Marea Britanie, s-a declarat uimită de faptul că nicio instituție internațională nu a ținut o evidență globală, precisă a sinuciderilor de pe mare. Drept urmare, omenirea nu cunoaște adevărata dimensiune a acestei tragedii.

Catherine Spencer a lansat următorul apel: "Îndemn Organizația Internațională a Muncii să ia în considerare ce măsuri trebuie luate, în ceea ce privește Convenția privind munca pe mare MLC 2006, pentru a se asigura că toate sinuciderile în rândul navigatorilor sunt identificate, înregistrate și transmise organizațiilor precum Seafarers UK, care finanțează o gamă largă de intervenții și servicii de asistență socială, pentru bunăstarea navigatorilor și a familiilor acestora". 



Pagina a fost generata in 0.2917 secunde