Traficul de mărfuri periculoase din porturile maritime românești, atent monitorizat

215
Traficul de mărfuri periculoase din porturile maritime românești, atent monitorizat - traficuldemarfuripericuloasedinp-1597331754.jpg

Articole de la același autor

Operațiunile cu mărfuri periculoase din portul Constanța sunt monitorizate și controlate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, se arată într-un comunicat de presă.

Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri.

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale, ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).

"În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța cinci operatori care efectuează operațiuni de încărcare, descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:

- 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând să plece în următoarele două săptămâni în tranzit în Ungaria;

- 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);

- 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).

De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii cinci ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.

Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.

CN APM are proceduri de monitorizare și control a operațiunilor cu mărfuri periculoase, precum și personal instruit care efectuează inspecții în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare", se spune în comunicatul semnat de directorul general al CN APMC, prof. univ. dr. ing. Costel Stanca. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6674 secunde