Traficul de mărfuri pe canalele navigabile se îndreaptă spre un nou record

228
Traficul de mărfuri pe canalele navigabile se îndreaptă spre un nou record - traficcanal-1568317344.jpg

Articole de la același autor

Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari își continuă buna evoluție din 2019, cu o creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri. Transportul pe apele interioare se dovedește a fi mai atractiv decât cel rutier și feroviar, întrucât tariful pe tona de marfă transportată este mai mic. 


"În primele opt luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 22.991 milioane de tone capacitate, cu 14% mai mare față de aceeași perioadă din 2018. Au fost transportate 11.231 milioane de tone de mărfuri, cu 21% mai mult decât în același interval de timp din 2018", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu, director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. 


Dacă ritmul de creștere a fluxurilor de mărfuri se va menține neschimbat în următoarele luni, canalele navigabile vor încheia anul cu un trafic de peste 16 milioane tone. Vechiul record datează din 2016 și a fost de 14,554 milioane de tone. 
În structura mărfurilor, cerealele au trecut pe primul loc, cu o pondere de 38%. Pe locul al doilea se situează minereurile și produsele de carieră, cu o cotă de 36%. În ianuarie 2018, ele reprezentau 54,31% din totalul mărfurilor derulate. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 13%, produse chimice - 6%, metal și produse din metal - 4%, ciment - 2%, produse alimentare - 1%. 


În primele opt luni ale anului, s-a produs un salt uriaș al traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în ianuarie 2018, acesta era de numai 39% din total, în perioada ianuarie - august 2019 a sărit la 55%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari îl joacă în transportul naval european. 
Din totalul de 11,231 milioane de tone de mărfuri derulate în primele opt luni ale acestui an, în contul României au fost transportate 45%, pentru Serbia - 30%, Ungaria - 9%, Bulgaria - 9%, Austria - 2%, Germania, Croația și Republica Moldova - câte 1%. 


În intervalul ianuarie - august 2019, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 16.361 unități navale, din care: 10.944 barje, 2.584 șlepuri, 40 nave fluvio-maritime, 2.762 remorchere împingătoare, 30 pasagere și un yacht. 


Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri. 


Lucrări de dragaj pe Dunăre 
Pentru asigurarea condițiilor de desfășurare în bune condiții a navigației pe apele interioare, în prezent sunt efectuate lucrări de dragaj pe Dunăre, în zona Cernavoda, la intrarea în canal. 


De asemenea, începând cu data de 7 septembrie 2019, draga absorbant refulantă "Dunărea Maritimă" execută lucrări între kilometrii 153 și 155 ai Dunării, pentru asigurarea adâncimilor de navigație recomandate de Comisia Dunării. 
Recent, Administrația Fluvială a Dunării de Jos RA Galați a solicitat emiterea actului de reglementare pentru proiectul "Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno - bulgar al Dunării".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5135 secunde