Termenul de depunere a situațiilor financiare pe anul 2015

194
Termenul de depunere a situațiilor financiare pe anul 2015 - termenuldedepunere-1455127559.jpg

Articole de la același autor

În Monitorul Oficial al României nr.81/4.02.2016 a fost publicat OMFP nr.123/28.01.2016 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, aferente exercițiului financiar 2015.


Potrivit prevederilor actului normativ menționat, termenele de depunere a situațiilor financiare și a raportărilor contabile anuale aferente exercițiului financiar 2015 sunt: 
- pentru societățile comerciale, societățile/companiile naționale, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv 30 mai 2016;
- pentru celelalte persoane prevăzute la art.1 alin.(1)-(3) din Legea nr.82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv 29 aprilie 2016;
- pentru sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv 30 mai 2016;
- pentru alte subunități din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate (cu excepția subunităților deschise în România de societăți rezidente în state aparținând Spațiului Economic European), 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv 30 mai 2016;
- pentru persoanele juridice aflate în lichidare, o raportare anuală, în termen de 90 de zile de la încheierea fiecărui an calendaristic, respectiv 30 martie 2016.
Au obligația depunerii de raportări contabile anuale în termen de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar și:
- entitățile care au optat pentru un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic. Acestea au obligația de a întocmi raportări contabile anuale la 31 decembrie distinct de situațiile financiare anuale încheiate la data aleasă pentru acestea, cu respectarea prevederilor Legii nr.82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Entitățile care nu au desfășurat activitate de la constituire până la sfârșitul exercițiului financiar de raportare, vor depune o declarație pe propria răspundere a persoanei care are obligația gestionării entității, în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv 29 februarie 2016.
Declarațiile de inactivitate se vor depune în format electronic. În vederea depunerii declarației de inactivitate în formă electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă, sau numai în format hârtie și în format electronic, entitățile folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Situațiile financiare anuale se întocmesc cu ajutorul programului de asistență elaborat de MFP care conține formularistica necesară și programul de verificare cu documentația de utilizare aferentă.
Programul de asistență este pus la dispoziția entităților gratuit de către MFP și poate fi procurat direct de la unitățile fiscale teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul MFP, la adresa www.mfinante.ro.
Situațiile financiare anuale și documentele cerute de lege, se depun în format hârtie și în format electronic la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, sau numai în formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, având atașată o semnătură electronică extinsă.


Important! Formatul electronic al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistență, constă într-un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip va conține documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 10 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip.


Programul de asistență pentru raportările contabile anuale la 31 decembrie este elaborat distinct de programul de asistență aplicabil pentru întocmirea situațiilor financiare anuale, respectiv situațiilor financiare anuale simplificate. 


Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, și de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile și de o declarație scrisă a persoanelor prevăzute la art. 10 alin. (1) din Legea nr.82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5506 secunde