SOS! Ajutați industria portuară să achiziționeze echipamentul de protecție sanitară!

1945
SOS! Ajutați industria portuară să achiziționeze echipamentul de protecție sanitară! - sosajutatiindustriaportuarasaach-1585581732.jpg

Articole de la același autor

Alături de personalul sistemului sanitar, transportatorii sunt în prima linie a războiului cu pandemia de coronavirus. De ei depind aprovizionarea cu aparatură medicală, echipamente și materiale de protecție sanitară, cu alimente pentru populație și continuarea activităților economice.

Întrucât riscul contaminării este uriaș, cei din prima linie au datoria și obligația legală să poarte echipamentul de protecție stabilit de organele Ministerului Sănătății, echipament a cărui procurare a devenit o problemă națională. Situația este atât de critică, încât, pentru achiziționarea echipamentului de protecție strict necesar personalului sanitar a fost nevoie de intervenția Guvernului, ministerelor și ambasadelor.

În schimb, transportatorii n-au primit nicio mână de ajutor, fiind lăsați să se descurce singuri. În sectorul transporturilor maritime și fluviale riscul răspândirii coronavirusului a crescut odată cu promulgarea Ordonanței militare nr. 4, care, la articolul 11, prevede faptul că: "Transportul maritim și pe căile navigabile interioare, accesul navelor în porturile românești, precum și inspectarea și operarea navelor se desfășoară fără restricții, cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire a infectării cu COVID19, impuse de Ministerul Sănătății. Se interzice accesul piloților la bordul navelor maritime și fluvio-maritime, sosite din zonele de risc roșu sau galbene, dacă nu dispun de echipamentul de protecție stabilit de Ministerul Sănătății".

Deci, chiar dacă de la ultima escală într-o zonă galbenă sau roșie n-au trecut 14 zile, navei îi este permis să intre în oricare port românesc, fără a mai fi obligată să stea în carantină, în radă.

Nu doar piloții, toți reprezentanții industriei portuare - inspectorii Autorități Navale Române, vameșii, polițiștii de frontieră, agenții, docherii și mecanizatori - care vor lua contactul cu nava sunt în pericol de contaminare, dacă nu respectă cu sfințenie măsurile de protecție sanitară. Dar reușesc să o facă, în condițiile în care, pe piață, nu se prea găsesc mănuși, măști și halate de unică folosință și dezinfectanți?

La această oră, mai toate instituțiile și companiile din industria portuară întâmpină mari dificultăți în procurarea echipamentului de protecție. Dacă nu-l vor putea asigura, n-au cum să își oblige angajații să urce la bordul navelor străine.

Desigur, agenții economici portuari nu stau cu mâinile în sân. Zilnic prospectează piața internă și internațională a materialelor de protecție sanitară, caută, întreabă în dreapta și-n stânga. Sunt gata să plătească oricât, dar ce folos? Cantitățile găsite sunt insuficiente. Nimeni nu le poate asigura necesarul de măști, mănuși ori halate de protecție de unică folosință care să le ajungă pe toată durata stării de urgență.

Situația ar putea deveni critică. Imaginați-vă, stimați cititori, că mâine-poimâine, companiile de pilotaj rămân fără măști, mănuși ori halate de protecție. Drept urmare, piloții nu vor mai putea fi trimiși la nave, iar acestea nu vor mai putea intra ori ieși din port. Traficul naval va blocat și va produce perturbări majore în aprovizionarea cu alimente a populației, în funcționarea economiei românești.

La fel s-ar putea întâmpla și în cazul în care companiile de operare portuară n-ar mai putea să își echipeze corespunzător docherii și mecanizatorii, pentru a-i trimite să lucreze pe punțile ori în magaziile navelor.

Când vapoarele vor fi "prizoniere" la cheu sau în radă și vor înregistra cheltuieli în plus și întârzieri în performarea contractelor, credeți că armatorii vor sta cu mâinile în sân? Se vor înfuria și vor declara război celor care i-au păgubit! Fără să mai stea pe gânduri, vor deschide acțiuni în Justiție împotriva companiilor de pilotaj ori operatorilor care aveau obligația să încarce sau să descarce navele. Vor cere daune uriașe. Cu așa ceva, nu este de joacă!

Având în vedere toate aceste dificultăți și pericole, industria portuară a reacționat. Viorel Panait, președintele Organizației Patronale "Constanța Port Business Association" solicită Ministerului Transporturilor și Guvernului României să vină în sprijinul companiilor din sectorul portuar, să le ajute să își procure echipamentul de protecție sanitară prevăzut de ordonanțele militare.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.8735 secunde