SLN și ITF solicită reglementarea schimburilor de echipaje prin ordonanță militară

1992
SLN și ITF solicită reglementarea schimburilor de echipaje prin ordonanță militară - slnsiitfsolicitareglementareasch-1586282487.jpg

Articole de la același autor

Sindicatul Liber al Navigatorilor și Federația Internațională a Transportatorilor cer autorităților din România implementarea de urgență a măsurilor stabilite de Organizația Maritimă Internațională după adunarea G-20, se arată într-un comunicat de presă sosit la redacție.

Se solicită ca o viitoare ordonanță militară să cuprindă următoarele prevederi:



- Să se recunoască personalul navigant maritim (navigatori profesioniști și personal maritim), indiferent de cetățenie când sunt în jurisdicția lor, ca "lucrători-cheie" care oferă un serviciu esențial;
- Să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor și personalului maritim) toate scutirile necesare și adecvate de la restricțiile naționale de deplasare sau de circulație, pentru a facilita îmbarcarea sau repatrierea acestora. Acest lucru înseamnă ca navigatorii să se poată deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport sau de la aeroport la domiciliu, fără a efectua carantina impusă persoanelor care vin din zone roșii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasă din voiaj.

Testarea Covid-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a pleca din țară pentru navigatorii români care pleacă la schimb de echipaj;

- Acceptarea, printre altele, a documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori și scrisori de îmbarcare de la angajatorul maritim, ca dovadă că este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuării schimburilor de echipaj. Aceasta înseamnă că, dacă un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc și îi lipsește un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite ca act de identificare a navigatorului respectiv și acceptat pentru repatriere;

- Permiterea navigatorilor profesioniști și personalului maritim să debarce de pe navele din port și să tranziteze teritoriul României (adică la un aeroport) în scopul schimburilor și repatrierii echipajului. Aceasta înseamnă asigurarea unui transport special numai pentru navigatori către aeroport;

- Implementarea protocoalelor adecvate de aprobare și screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj și a repatrierii;

- Furnizarea de informații navelor și echipajelor cu privire la măsurile de protecție de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS.


Comunicatul este semnat de comitetul executiv al SLN.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3229 secunde