Serviciile și producția – domeniile cele mai atractive pentru start-up-uri

Joi, 17 Octombrie 2019
134
O cercetare sociologică privind desfășurarea primelor două ediții ale programului Start-Up Nation, arată că în 2017, la prima ediție, 74% dintre start-up-uri au fost înființate în mediul urban, iar 25,8%, în mediu rural. La ediția a doua, raportul este următorul: aproximativ 60% în urban și 40% în  rural.


Situația locurilor de muncă ocupate la start-up-urile primei ediții a fost următoarea: 20% dintre companii au avut peste 5 angajați, 17,9% - 4 angajați, 24,7% - 3 angajați, 31,6% - 2 angajați.


La prima ediție, ponderea start-up-urilor pe sectoare de activitate a fost următoarea: 68,9% în producție, 25,4% în industrii creative, 3,2% în IT, 2,6% în servicii. La cea de a doua ediție, raportul s-a schimbat: 40% în producție și 60% în servicii, inclusiv, industriile creative, IT și celelalte servicii.


42,3% dintre aplicanții primei ediții sunt femei antreprenor, procent ce se păstrează și pentru ediția a doua - 44%.
La prima ediție, 30% au fost beneficiari cu vârsta 18 - 30 ani, 61% între 31 și 45 ani, iar 5,79% între 46 și 60 ani.
La ediția din 2017 structura antreprenorilor după nivelul de instrucție a fost următoarea: 55,8% cu studii universitare, 10% cu masterat, 30% cu studii liceale, 2,1% cu școală profesională, 2,1% fără studii. 


La întrebarea "De ce au devenit antreprenori?", 78,4% dintre subiecți au dat următorul răspuns: "Dorința de a fi independent, de a fi propriul șef." "Dorința de a câștiga mai bine" a fost răspunsul ales  de 57,9% dintre respondenți.


Cercetarea s-a desfășurat pe un eșantion reprezentativ de 380 de antreprenori, dintre cei 8.449 de participanți selectați pentru finanțare în cadrul programului, din care 7.859 au semnat contractele și au primit finanțarea completă.



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2819 secunde