Reguli noi privind evaluarea siguranței pe rețeaua rutieră din România

129
Reguli noi privind evaluarea siguranței pe rețeaua rutieră din România - regulinoi-1630327938.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de act normativ pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră

Sunt avute în vedere următoarele schimbări:

- realizarea evaluării de impact asupra siguranței rutiere și auditului de siguranță rutieră pentru proiectele de infrastructură rutieră care vizează și drumurile județene, având în vedere numărul foarte mare de accidente care se produc pe această categorie de drumuri;

- introducerea conceptului de inspecție de siguranță rutieră specifică, definit ca analiza bazată pe inspectarea la fața locului a unui drum sau tronson de drum existent, pentru a identifica condițiile periculoase, deficiențele și problemele care cresc riscurile de producere a accidentelor grave;

- eliminarea noțiunii de inspecție de siguranță rutieră suplimentară;

- efectuarea inspecției de siguranță rutieră periodică în regim de liberă practică de către auditorii de siguranță rutieră desemnați de către Autoritatea Rutieră Română;

- introducerea conceptului de evaluare a siguranței rețelei rutiere pe categorii de siguranță rutieră. Autoritatea Rutieră Română va realiza prima evaluare a siguranței rețelei rutiere, pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui tronson, până cel târziu la sfârșitul anului 2024, actualizând datele cel puțin o dată la 5 ani;

- implementarea ratingului de siguranță rutieră pentru întreaga rețea rutieră în exploatare si întocmirea unui plan de acțiune privind organizarea și efectuarea inspecției de siguranță rutieră specifică pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute ale ratingului de siguranță identificat;

- realizarea unui sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează, ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4593 secunde