Protestatarii de la ușa companiei CSCT au obținut prima victorie

Joi, 24 Septembrie 2020
1095
• Conducerea companiei Constanța South Container Terminal revine la masa dialogului

Acțiunea de protest față de decizia conducerii companiei Constanța South Container Terminal (CSCT) de a concedia trei operatori de pe macaralele portal de cheu, în frunte cu Pavel Nicolae - liderul Sindicatului Uniport Constanța South a intrat în cea de a șasea zi.

Ieri, în fața sediului administrativ al operatorului portuar s-au aflat circa o sută de sindicaliști din mai multe organizații din Constanța și din țară. Alături de colegii din Sindicatul Uniport Constanța South erau reprezentanți ai Sindicatului Portuar Român UNIREA, Federației Sindicatelor Trans-Conex, ai Uniunii Sindicale Teritoriale Filiala Constanța „Cartel Alfa”, ai sindicate surori din Călărași, Maramureș, Caraș-Severin, Mehedinți, Gorj, Galați, din Sindicatul Alrom Tulcea, Federația Sindicatelor din Instituțiile de Mediu, de la Arcelor Mital Galați și din Federația Sindicatelor din Metalurgia Neferoasă.



Demn de remarcat este faptul că la acțiunea de protest de ieri a fost prezent și Petru Sorin Dandea - secretarul general al Confederației Naționale a Sindicatelor „Cartel Alfa”. care este și membru în Comitetul Economic și Social European.

Cei circa o sută de protestatari prezenți au defilat prin fața sediului administrativ, bătând din tobe, butoaie și tingiri, suflând în fluiere, goarne și vuvuzele, punând sirenele să urle și scandând: „Demisia! Demisia! Demisia!”

„De această dată, forțele de pază ale companiei au fost retrase din fața sediului administrativ, pentru a nu mai da naștere la provocări. Au fost prezenți doar jandarmii și polițiștii portuari, care au stat de o parte și nu au intervenit în desfășurarea protestului. Și-au îndeplinit misiunea cu profesionalism și le mulțumim, prin intermediul ziarului , pentru modul corect în care au acționat”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Silviu Stanciu, președintele Sindicatului Portuar Român UNIREA și al Federației Sindicatelor Trans-Conex.



Presiunea uriașă pusă de sindicate și ecourile sale mediatice au obligat conducerea companiei – care până atunci se arătase inflexibilă, refuzând să se întâlnească cu reprezentanții protestatarilor – să accepte dialogul.

„Astăzi, conducerea CSCT ne-a informat în scris că este deschisă dialogului și propune să ne întâlnim la sediul societății vineri, 25 septembrie 2020, ora 9. Din partea sindicatelor vor participa trei persoane: secretarul general Petru Sorin Dandea, Silviu Stanciu și eu”, a declarat Ion Caraignat președintele Uniunii Sindicale Teritoriale Filiala Constanța

Lista de revendicări a protestatarilor cuprinde următoarele solicitări: „anularea măsurii concedierii liderului de sindicat și a celor doi salariați; activarea poliței de asigurări sociale pentru boală profesională; mărirea salariilor cu 12%, pentru acoperirea inflației pe anii 2018 – 2019”.



Protestele nu se vor opri, atenționează sindicaliștii. În continuare vor fi organizate acțiuni în fața Ambasadei Emiratelor Arabe Unite de la București, vor fi pichetate Ministerul Transporturilor și Prefectura Constanța, până când vor fi rezolvate toate solicitările sindicatelor. Mai mult de atâta, cel puțin douăzeci de sindicaliști sunt deciși să intre în greva foamei.

Indiferent cum se va încheia acest conflict, grupul de firme DP World, din care face parte și compania CSCT va avea de pierdut ca imagine și, cine știe, dacă nu și pe plan financiar. Conducerea terminalului din portul Constanța a reușit să afecteze credibilitatea filosofiei sociale a concernului, așa cum este prezentată pe pagina sa online: „Suntem o familie de peste 56.000 de angajați, datorită cărora comerțul se desfășoară în fiecare zi. Știm că oamenii sunt cel mai important atu al nostru, așa că ne ocupăm de acest bun al nostru, cultivându-i și ajutându-i să-și atingă întregul potențial prin programe cuprinzătoare de învățare și dezvoltare.”



Oare ce fel de familie este aceea care renunță fără nicio remușcare la trei lucrători buni profesioniști, cu mare experiență, care și-au pus viața și sănătatea în slujba companiei, muncind cu mult peste programul normal de lucru, ajutând-o să își ducă la bun sfârșit contractele asumate și să realizeze profituri de invidiat? Ce fel de familie este aceea care face concedieri, în condițiile în care și așa are oameni lipsă pe podurile rulante, astfel încât cei rămași sunt nevoiți să muncească în program prelungit?

Îmi este greu să cred că șeicul Ahmed Bin Sulayem – conducătorul concernului DP World ar putea fi de acord cu decizia conducerii unității din Constanța de a concedia trei oameni de bază, trei profesioniști, și de a stârni un protest de amploare națională și internațională, care afectează grav imaginea DP World în lume. 






Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2717 secunde