Programul „Europa creativă” are alocat un buget de peste 2,4 miliarde de euro

641
Programul „Europa creativă” are alocat un buget de peste 2,4 miliarde de euro - programuleuropacreativa-1609168414.jpg

Articole de la același autor

Programul „Europa creativă” este instrumentul emblematic care vine în sprijinul sectoarelor culturale și creative, fiind singurul instrument conceput de UE dedicat special susținerii acestor sectoare.



Cu un buget dedicat de peste 2,4 miliarde de euro, noul program va continua să promoveze diversitatea culturală și lingvistică, patrimoniul și competitivitatea și va permite organizațiilor și profesioniștilor din domeniul cultural și creativ să creeze împreună și să coopereze la nivel transfrontalier și să ajungă la un public mai larg, abordând problemele societale actuale și sprijinind artiștii emergenți. Componenta MEDIA va continua să sprijine proiecte cu o dimensiune europeană și internațională, să cultive talente și să sprijine utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida competitivitatea sectorului.


Pentru prima dată, sectorul mass-mediei de știri va fi sprijinit prin diferite acțiuni de promovare a educației în domeniul mass-mediei, a pluralismului și a libertății mass-mediei în cadrul componentei transsectoriale.


Comisia Europeană, Parlamentul European și statele membre ale UE au ajuns la un acord cu privire la noul program „Europa creativă” (2021-2027). Negocierile s-au încheiat, în prezent fiind așteptată aprobarea finală a textelor juridice de către Parlamentul European și de către Consiliu.


Punerea în aplicare a noului program este planificată pentru începutul anului 2021. Noul program se va derula până în 2027.
Zariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Doresc să salut acordul politic referitor la noul program „Europa creativă”. Programul este esențial pentru promovarea diversității culturale a Europei, precum și a competitivității sectoarelor culturale și creative. El a fost modernizat acum pentru a pregăti mai bine aceste sectoare să facă față provocărilor actuale, inclusiv celor generate de pandemie.”



La rândul său, comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a remarcat: „Ecosistemul cultural și creativ continuă să fie profund afectat de criza actuală. Acordul de astăzi este un semnal important pentru toți partenerii media europeni, mici și mari, și pentru toți creatorii noștri, într-un moment în care au nevoie de sprijinul nostru mai mult decât oricând. „Europa creativă” este un instrument esențial pentru continuarea digitalizării și internaționalizării acestor sectoare-cheie. De asemenea, programul va întări reziliența mass-mediei și a industriei audiovizuale și va consolida libertatea și pluralismul mass-mediei în întreaga Uniune Europeană.”


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5913 secunde