Porturile maritime românești au manipulat mai multe mărfuri în primele două luni ale anului 2021

267
Porturile maritime românești au manipulat mai multe mărfuri în primele două luni ale anului 2021 - fondporturilemaritimeromanestiau-1617124279.jpg

Articole de la același autor

În ciuda necazurilor care s-au adunat pe capul omenirii – pandemie, restricții de circulație, scăderea consumului, criza schimburilor de echipaje și recesiune economică - începutul de an se dovedește a fi încurajator pentru porturile maritime românești.

Ieri, 30 martie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 38 de nave, din care: 35 de nave la Constanța, două nave în zona Midia și o navă la Mangalia. Marea lor majoritate sunt nave de capacitate mică și medie. Alte 13 nave așteptau să intre la descărcare. Pentru următoarele trei săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 81 de nave, din care 26 de portcontainere.

x x x

Stimați cititori, porturile maritime românești au încheiat primele două luni din 2021 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 0,14% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2020, când încă nu se declanșase pandemia Covid. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 10.077.137 tone.

Marfă a fost, îndeosebi cereale, astfel că transportatorii au profitat de vremea blândă pentru a-și duce la bun sfârșit contractele. Rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț.

Traficul maritim s-a ridicat la 7.466.051 tone (în scădere cu 3,86% față de aceeași perioadă din 2020), iar cel fluvial, la 2.611.086 tone (mai mare cu 13,67%).

x x x

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 9.084.854 tone de mărfuri, cu 2,50% mai mult față de ianuarie - februarie 2020. Au influențat pozitiv creșterea cantităților de: cereale (+8,69%), minereuri și deșeuri metalice (+47,10%), petrol brut (+14,17%), cărbune (+2,45%), echipamente și mașini (+9,07%), produse alimentare (+9,05%).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase au reprezentat 41,84% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (13,99%), hidrocarburile (11,23%), mărfurile containerizate (10,76%), îngrășămintele și produsele chimice (9,63%), combustibilii solizi (6,04%) și produsele metalice (2,90%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 969.174 tone, respectiv 98.358 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 9,29%, în tone, și cu 12,87%, în TEU.

x x x

În lunile ianuarie – februarie 2021, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 945.697 tone de mărfuri, cu 18,74% mai mic decât în aceeași perioadă din 2020. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 91,93% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat un declin de 18,94%.

x x x

Surpriza o reprezintă micuțul port Mangalia, care a manipulat 46.586 tone de mărfuri, cu 30,23% mai mult decât în ianuarie - februarie 2020. În structură, cimentul reprezintă 45,56% din traficul total, produsele petroliere – 38,51%, iar produsele metalice – 9,84%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 39,2 milioane de tone de mărfuri, în scădere cu 0,7% față de perioada ianuarie - februarie 2020. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 22,8 milioane tone de mărfuri, cu 8,5% mai puțin decât în același interval de timp al anului precedent. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse – 4,2 milioane de tone (+7,2%), Kavkaz – 2,3 milioane de tone (+29,7%), Taman – 4,1 milioane de tone (+26,5%), Rostov pe Don - 2,5 milioane de tone (-3,0%).



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4998 secunde