Portul Constanța - viitoarea poartă de acces a mărfurilor Indoneziei în Europa

1486

Articole de la același autor

Zi frumoasă, însorită în portul Constanța. În danele de operare, au acostat 43 de nave. Docherii și mecanizatorii au mult de lucru. Încarcă pe nave rapiță, grâu, floarea soarelui, porumb, orz, ovăz, cherestea, fier vechi și autovehicule, motorină și benzină, descarcă containere, laminate, produse chimice, îngrășăminte, cărbuni, clinker, țiței.

Macaralele și podurile rulante nu mai prididesc ridicând și coborând paleții și coțadele cu mărfuri, benzile transportoare aleargă în neștire, silozurile deșartă în burțile navelor tot ce înghit din vagoanele și camioanele cu grâne, electrocarele și motostivuitoare se agită cu spor pe platforme și în magaziile de mărfuri.

Oaspeți de peste mări și țări

Este marți, 18 februarie 2020, ora 9.45, și în fața istoricei Gări Maritime este agitație. Portuarii au musafiri de peste mări și țări. Iată-i, au sosit! În fruntea lor sunt: M. Amhar Azeth, ambasadorul Republicii Indonezia în România și Moldova, și Elvyn G. Massasya, directorul general executiv al PT Pelabuhan Indonezia II (Persero), unul dintre cei mai mari operatori portuari de stat din această țară. Îi întâmpină George Niculescu, prefectul județului Constanța, Costel Stanca, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, Viorel Panait, președintele Organizației Patronale Constanța Port Business Association, acționari și manageri ai unor companii portuare și o mulțime de ziariști.

La scurt timp, în monumentala sală de marmură începe ceremonia semnării memorandumului de înțelegere dintre CNAPMC și PT Pelabuhan Indonezia II. Parafarea documentului marchează împlinirea a 70 de ani de relații diplomatice între România și Indonezia. Reportofoanele sorb cuvintele vorbitorilor, iar avidele aparate de fotografiat și camere de luat vederi înghit imaginile momentului istoric.



Invitație pentru oamenii de afaceri


Iată, ambasadorul M. Amhar Azeth a preluat microfonul. Vă propun să-l ascultăm: "Sunt bucuros să fiu aici, astăzi, să marcăm piatra de hotar dintre două țări prin conectarea celor mai mari porturi din Indonezia și România. Aceasta va fi prima realizare la startul celui de al 70-lea an de relații bilaterale. Este doar începutul! Ambele țări au similarități în evoluția creșterii economice și cererii interne. Indonezia este a patra mare populație a lumii, cu 260 de milioane de locuitori, poate fi piața dumneavoastră potențială de desfacere, poate fi partenerul dumneavoastră în domeniul investițiilor.

Balanța comercială actuală nu reflectă adevăratul potențial al acestor oportunități. Valoarea comerțului bilateral în anul 2019 s-a ridicat la 151 de mii de dolari, în creștere ușoară față de anul 2018, când a fost de 144 de mii de dolari. O paletă largă de oportunități comerciale așteaptă să fie descoperite, dar distanța dintre cele două țări, birocrația și costurile mari au afectat dezvoltarea mediului de afaceri. Acum, trebuie să depășim aceste provocări.

Cooperarea dintre porturi este punctul de pornire pentru mai buna legătură dintre Indonezia și România. Indonezia are 51 de porturi, iar PT Pelabuhan Indonezia II administrează cele mai mari și mai aglomerate dintre ele. Indonezia vede portul Constanța ca fiind cel mai mare port din regiunea Mării Negre și care poate fi o platformă de distribuție pentru piețele din Europa de Est și Asia Centrală. Aceasta va fi prima inițiativă de cooperare portuară a Indoneziei în regiunea Mării Negre și sunt convins că strânsa legătură dintre cele două țări și acordul semnat astăzi vor duce la dezvoltarea comerțului și investițiilor în viitor.

Ambasada Indoneziei în București va susține întotdeauna orice proiect care contribuie la cooperarea strategică efectivă și încurajează comunitatea de afaceri din Constanța să stabilească relații de afaceri cu partenerii indonezieni".



Primul pas


Despre portul Constanța, rolul său în comerțul internațional, istoria și evoluția sa din ultimii ani, facilitățile asigurate și proiectele de investiții, au vorbit George Niculescu, Costel Stanca și Viorel Panait. Iar Elvyn G Massasya a prezentat industria portuară a Indoneziei și oportunitățile de cooperare oferite de aceasta.

Ceremonia s-a încheiat cu semnarea memorandumului de înțelegere dintre Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța și PT Pelabuhan Indonezia II. Documentul prevede principalele linii de cooperare între cele două părți, în domenii precum: schimbul de informații, tehnologiile portuare, digitalizarea, securitatea cibernetică și schimburile de experiență, identificarea oportunităților de afaceri. Relațiile de cooperare vor include: autoritățile portuare, operatorii portuari, liniile de transport maritim, furnizorii de servicii de transport intern și organizațiile conexe.

"Am semnat acest protocol cu o organizație care administrează 12 porturi din Indonezia și are 17 subsidiare. Cred că este un început bun în relațiile comerciale dintre țările noastre. Vom vedea nave care pleacă din Indonezia și vin direct în România. S-au identificat și potențiale schimburi de mărfuri, pentru a face conexiunea dintre portul Constanța și porturile din Indonezia", le-a declarat ziariștilor Costel Stanca, directorul general al CNAPMC.

Indonezia ar putea să exporte, prin portul Constanța, ulei de palmier, a spus Stanca. În prezent, acesta este transportat la Rotterdam, la producător, de unde ajunge și în România. Totodată, s-a identificat și un potențial export de cărbune cu conținut scăzut de sulf pentru termocentralele din România.

La finalul evenimentului, oaspeții au fost invitați să participe la un tur al portului, la bordul navei de pasageri "Anghel Saligny". 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 18 Februarie 2020
Stire din Economie : Pulsul economiei
Pagina a fost generata in 0.8573 secunde