Portul Constanța trebuie digitalizat!

Duminică, 05 Ianuarie 2020
1813
Începând cu data de 27 decembrie 2019, Costel Stanca a preluat interimatul funcției de director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța pentru un mandat de patru luni. 


- Domnule Costel Stanca, sunteți decan al Universității Maritime din Constanța, aparțineți mediului universitar pe care, probabil, nu îl veți abandona. Acum, ați preluat și conducerea CNAPMC. Cu ce intenții porniți pe acest drum? 


- Nu îmi doresc să părăsesc învățământul universitar. Să știți că, în activitatea mea, am fost tot timpul în contact cu mediul portuar și maritim. Am fost implicat și în furnizarea de consultanță pentru mari organizații maritime. Am colaborat și cu administrația portuară. Între anii 2000 și 2007, am participat la două proiecte de reformă organizațională, în vederea aderării la Uniunea Europeană. Zi de zi am lucrat împreună cu cei din administrația portuară, așa că îmi este bine cunoscut acest domeniu. Intenționez să aducem schimbări în bine. Am o imagine extrem de clară asupra problematicii portuare, fiindcă eu am introdus disciplina managementului sistemelor portuare. Înțeleg ce înseamnă o dezvoltare strategică și asta nu se poate face în trei zile. Intenția mea este să pun o cărămidă, mai multe cărămizi, câte pot mai multe pe această direcție care este strict necesară. 


- Care sunt principalele probleme pe care ar trebui să le realizeze administrația portuară în 2020? 


- Va trebui să începem cu prima prioritate, pe care o știe toată lumea: gestionarea subiectului legat de nava care a avut probleme la Midia. Apoi, va trebui să facem o analiză, să vedem ce măsuri de îmbunătățire a activității companiei trebuie luate pe termen scurt și, ulterior, pe termen lung. Spre exemplu, este necesară digitalizarea. Portul Constanța a rămas puțin în urmă. Trebuie să facem cumva ca să putem lucra mai mult, să avem o rată de eroare mai mică, iar digitalizarea ne ușurează activitatea. Asta ar fi una dintre direcțiile de acțiune. Probabil, va trebui să facem și o reorganizare. Trebuie să vedem în ce măsură reflectă realitatea organizarea actuală. Aceasta ar putea fi o condiție să putem pune în practică sistemul de care vorbeam. Există în acest moment o echipă care lucrează la proiecte europene, însă interesul pentru acestea trebuie să fie semnificativ, să existe o atenție crescută în această privință. 


- Relația cu patronatul portuar este importantă pentru conducerea CNAPMC? 


- Absolut! Administrația portuară trebuie să joace un rol de echilibru, de a crea un cadru de deschidere, economic și atunci relația cu toate părțile interesante, dar în primul rând cu operatorii portuari este esențială. 


- Schimbul de experiență cu porturile europene avansate din punct de vedere tehnologic este în atenția dumneavoastră? 
- Trebuie să facem o anumită precizare: dezvoltarea tehnologică, în afară de digitalizare, adică ceea ce înseamnă operare portuară, va fi făcută de operatorii portuari. Rolul nostru, al celor din administrația portuară, este să înțelegem care este poziționarea noastră față de alți actori din domeniu și, dacă putem, să încurajăm dezvoltarea tehnologică, să creăm cadrul care să îi stimuleze.
 
- Portul Constanța are câteva proiecte ce așteaptă să fie puse în operă: amenajarea insulei artificiale și construcția molului III. 
Vor fi demarate? 


- Sigur, acestea sunt proiecte pe termen puțin mai lung, pentru care am să fac primul set de măsuri. Însă, eu la acest moment am un mandat de interimat de patru luni și e greu să mă angajez pe termen lung. Însă primii pași vor fi făcuți cu siguranță, pentru că este vorba de proiecte importante. 


- După perioada de interimat a funcției de director general, va fi organizat un examen, un concurs? 


- Va fi organizat un concurs. Așa prevede legea. 



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.8523 secunde