Portul Constanța s-a umplut de nave aflate în conservare
350
Articole de la același autor
Situație critică în portul Constanța! Un cargou cu 12 marinari sirieni, abandonat de armatorul turc
07 Decembrie 2020
Ministerul Transporturilor și-a amintit, în sfârșit, că viața marinarilor români trebuie protejată
27 Noiembrie 2020
Războiul din pilotaj pune în pericol navigația în porturile maritime și pe canalele navigabile!
08 Decembrie 2020
Numărul navelor aflate în conservare în portul Constanța a crescut exploziv, pentru prima oară în istoria sa. În prezent, sunt adăpostite în portul românesc 19 nave și o platformă petrolieră. În afara ferry-boat-urilor românești „Eforie” și „Mangalia” (aflate în conservare din 2009), a navei pentru transportul animalor „Queen Hind” (care a fost dezeșuată la începutul anului 2020) și a platformei petroliere „GSF Development Driller II”, se mai află cargoul „Ali Bey” (sub pavilion Panama) plus alte 16 cargouri surori, din flota companiei BUE Bulkers Ltd. (după cum precizează site-ul vesselfinder.com). Este vorba de navele sub pavilion rusesc: „Topaz Don”, „Topaz Kama”, „Topaz Lena”, „Topaz Moskva”, „Topaz Neva”, „Topaz Ob”, „Topaz Pechora”, „Topaz Svir”, „Topaz Zeya”, „Topaz Belaya”, „Topaz Ishim”, „Topaz Ruza”, „Topaz Tobol”, „Topaz Ural” și „Topaz Volga”.
În practica internațională, navele sunt puse în conservare, de regulă, în următoarele situații:
- când și-au pierdut clasa, când nu mai îndeplinesc standardele internaționale de navigație, urmând a fi reparate, modernizate și reclasificate;
- când sunt scoase definitiv din exploatare și urmează a fi vândute la fier vechi;
- atunci când armatorul a înregistrat datorii pe piața shipping-ului și, pentru a nu risca reținerea navelor, preferă să le pună la adăpost într-un port sigur, cât mai departe de creditorii care îl urmăresc.
- când și-au pierdut clasa, când nu mai îndeplinesc standardele internaționale de navigație, urmând a fi reparate, modernizate și reclasificate;
- când sunt scoase definitiv din exploatare și urmează a fi vândute la fier vechi;
- atunci când armatorul a înregistrat datorii pe piața shipping-ului și, pentru a nu risca reținerea navelor, preferă să le pună la adăpost într-un port sigur, cât mai departe de creditorii care îl urmăresc.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 10 Decembrie 2020
Joi, 07 Ianuarie 2021
Luni, 28 Decembrie 2020
Luni, 28 Decembrie 2020
Miercuri, 16 Decembrie 2020
Marţi, 08 Decembrie 2020
Duminică, 06 Decembrie 2020