Piața crewing-ului nu are soluții pentru tinerii ofițeri români
Articole de la același autor
Vremurile când flota mondială suferea din cauza deficitului de ofițeri au apus în 2008. "Astăzi, se mai poate vorbi doar de o criză de ofițeri superiori (comandați, căpitani, șefi mecanici și ajutori de șefi mecanici) și de ofițeri pentru navele specializate (tancuri, nave care servesc platformele petroliere). Junior ofițerii, cadeții și nebrevetații nu sunt căutați pe piață. Doar navele specializate mai solicită tineri ofițeri, dar cu expe-riență de cel puțin un an. Or, mulți dintre proaspeții ofițeri de pe piața românească nu au această minimă experiență" - relatează Urziceanu.
Alin Cerbureanu, directorul general al agenției de crewing V.Ships Manpower, atrage atenția asupra creșterii concurenței de pe piața forței de muncă marinărești: "Chiar dacă numărul locurilor de muncă din flota mondială rămâne relativ constant, competiția este foarte dură. Navigatorii din Asia și fosta Uniune Sovietică sunt preferați, întrucât sunt mai ieftini."
Comentează știrea
Stai linistit se gasesc destule locuri de munca dar nu prin astia de aici ,trebuie numai sa cauti sa dai cv--uri ,teste etc.S-a mai scimbat si legislatia europeana in privinta asiaticilor .Interesul e defapt acceptarea de catre fraieri a unor salarii mai mici(firma de crewing cistiga de la armatorii de cacao).Unele companii au crescut chiar salariile si nu mai accepta asiaticii din cauza lipsei de pregatire.Am fost luna trecuta prin mai multe porturi europene(germane in special) si m-am interesat : personal poti sa te imbarci daca ai actele in regula si treci interviul pe salarii bune mult mai mari decit cele afisate in tara fie ca esti ofiter sau nebrevetat.Deci nu va mai lasa-ti fraieriti si cautati singuri iar cind vor fi aproape de faliment sa vede-ti cum vor schimba foaia rechinii din crewing.Succes !
sefu, mai pune-te la punct cu gramatica : lasati, vedeti.