Olanda și România, în topul UE după ponderea transportului pe apă în transportul intern de marfă
Articole recomandate
Programul Rabla 2024 a pornit la drum. Se încurajează în special achiziţia de maşini electrice
19 Martie 2024
Eveniment important la Constanţa, vizavi de concediile românilor în străinătate şi cursa charter Constanţa - Antalya
19 Martie 2024
Ambasadorul Kathleen Kavalec: Proiectul SMR de la Doiceşti, element important al parteneriatului strategic SUA-România
18 Martie 2024
Ministrul Finanțelor explicații despre impozitarea progresivă a salariilor pentru români
18 Martie 2024
Campanie gratuită de informare pentru firmele din domeniul HoReCa, la CCINA Constanţa
18 Martie 2024
Transportul pe căile navigabile interioare a fost responsabil în 2018 pentru 6% din transportul intern de marfă în Uniunea Europeană, statele membre unde acest mod de transport are cea mai mare pondere fiind Olanda (43,2%) și România (27,1%), arată datele publicate de Eurostat.
Transportul rutier este de departe principalul mod de transport de marfă în UE, fiind responsabil pentru trei sferturi (75,3%) din transportul intern de marfă, urmat de cel feroviar (18,7%) și cel naval (6%). Datele Eurostat mai arată că ponderea transportului rutier a crescut comparativ cu 2013, când se situa la 73,9%.
În 16 state membre, ponderea transportului rutier în transportul intern de marfă este mai mare de 70%, campioane fiind Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) și Spania (95%).
Singurele state membre unde transportul feroviar are o pondere mai mare decât cel rutier sunt Letonia (75,8%) și Lituania (67,9%).
În România, ponderea transportului feroviar în transportul intern de marfă a scăzut de la 35,4% în 2011 la 28,9% în 2018, în timp ce ponderea transportului rutier a crescut de la 36,9, în 2010, la 44%, în 2018.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 01 Septembrie 2020
Joi, 27 August 2020
Marţi, 25 August 2020
Miercuri, 26 August 2020