O navă cu 14.000 de berbecuți s-a răsturnat la Midia. Echipajul a fost salvat

Luni, 25 Noiembrie 2019
361
Nava livestock carrier (pentru transportul animalelor) "Queen Hind" a plecat din Tripoli (Libia) pe 14 noiembrie 2919 și a sosit în portul Constanța, zona Midia, pe 23 noiembrie la ora 8,59. A încărcat 700 tone de animale vii (14.600 de berbecuți) și, în dimineața de 24 noiembrie a ridicat ancora. S-a îndreptat spre ieșirea din port având pilot la bord. În momentul în care a ajuns în dreptul șantierului naval de la Midia, din cauze pe care nu le cunoaștem la acest moment, vasul s-a răsturnat.
 
Având în vedere faptul că evenimentul naval a avut loc la puțin timp de la desprinderea de cheu, teoretic este posibil să se fi produs dintr-o eroare de încărcare și de balastare. 


Din informațiile obținute până în acest moment, în timpul incidentului, un membru al echipajului a căzut peste bord, dar a fost salvat. În final, cei 22 de membri ai echipajului navei și pilotul au fost salvați și sunt în siguranță. 


Nava "Queen Hind" (IMO: 7920675) are capacitatea de 2.113 tdw, lungimea de 84,51 metri și lățimea de 13,5 metri, un pescaj 6,1 m și atinge viteza de 9,1 – 14,6 noduri. Este o navă bătrână, cu vârsta de 39 de ani (a fost construită în 1980). Este înregistrată sub pavilion Palau. Acesta a fost inclus de Paris Memorandum, în anul 2018, în "lista neagră" a shipping-ului internațional, la categoria "mare risc".  


Nava a mai vizitat portul Midia și cu alte ocazii. Din istoricul ei rezultă că, în ultimii doi ani, a mai făcut escale pe: 25 august 2019, 23 iunie 2018 și 17 martie 2018.
 
Ar fi interesant de aflat de câte ori a fost verificată până în prezent de inspectorii de Port State Control din România, ce deficiențe au fost găsite și ce măsuri au fost luate pentru remedierea lor.


Exporturile de animale vii din România au înregistrat o creștere constantă în ultimul deceniu. Din 2009 și până în 2018, din portul Midia au plecat, spre țările arabe, efective de ovine în greutate totală de 546.654 de tone. 


Evoluția exporturilor prin acest port demonstrează cât se poate de grăitor creșterea interesului partenerilor arabi pentru ovinele românești. Astfel, în anul 2009, au fost exportate 10.918 tone; în 2010 – 29.865 tone; în 2011 - 22.457 tone; în 2012 - 49.245 tone; în 2013 - 64.993 tone; în 2014 - 58.690 tone; în 2015 - 48.515 tone; în 2016 - 93.299 tone; în 2017 - 97.738 tone; în 2018 - 70.934 tone. Iar în primele cinci luni din anul 2019 au fost exportați berbecuți în greutate totală de 37.438 tone. 
Cum se explică creșterea constantă a cererii din partea țărilor arabe?



Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.4576 secunde