Operațiunea "Tomis"

O armată de o sută de inspectori fiscali caută evazioniștii din portul Constanța

2211
O armată de o sută de inspectori fiscali caută evazioniștii din portul Constanța - oarmatadeosutadeinspectori-1548594576.jpg

Articole de la același autor

Nici nu s-a uscat cerneala pe decizia de numire a Mihaelei Triculescu la conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală că au și început să se vadă schimbările. Noua șefă a Fiscului a dat jos milităria din pod și i-a declarat război evaziunii fiscale.

Într-un interval de numai două zile, instituția a deschis două fronturi. În cadrul operațiunii "Iceberg", pe întreaga durată a anului 2019, vor fi controlate afacerile celor mai mari companii. Obiectivele urmărite în această campanie sunt: combaterea externalizării profitului; verificarea operațiunilor economice între companiile din același grup; destructurarea lanțurilor tranzacționale organizate în scopul evaziunii fiscale.


În cadrul celei de a doua acțiuni - cu numele de cod operațiunea "Tomis" - timp de peste trei luni vor fi controlate punctele vamale din portul Constanța, atât din zona de nord, cât și din cea de sud.


Potrivit ANAF: "Acțiunea vizează nu numai verificarea operațiunilor de import, ci și tranzacțiile ulterioare, respectiv livrarea, utilizarea, consumul pe teritoriul național și livrarea intracomunitară ori exportul mărfurilor. La punctele vamale din județul Constanța, inspectorii vor verifica, în primul rând, dacă valoarea de import a bunurilor este cea reală fiind, totodată, prezenți la verificarea lor fizică. Dacă se vor constata probleme, controlul va fi extins pe tot lanțul de tranzacționare, respectiv asupra societăților care au contractat deja achiziția bunurilor importate."

La vasta operațiune din portul Constanța va lua parte o companie de o sută de inspectori ai ANAF. Înarmați până în dinți cu Codul vamal, Codul fiscal, Codul de procedură fiscală și cu sute de ordine, regulamente și dispoziții fiscale, vor trage în tot ce se abate de la lege.

Organizarea unei operațiuni de o asemenea amploare și durată demonstrează că noua conducere a ANAF suspectează portul Constanța că ar fi o placă turnantă a evaziunii fiscale.

Pe ce fapte se bazează o asemenea suspiciune? Nu cumva șefii ANAF îi bănuiesc pe vameșii din portul Constanța că nu își fac datoria, că numărul cazurilor de evaziune fiscală descoperite de ei este mult prea mic, iar valoarea lor este neînsemnată?

Există evaziune fiscală în portul Constanța?

Dacă ne luăm după comunicatele de presă publicate de ANAF pe parcursul anului 2018, înclini să le dai dreptate. Anul trecut, prin portul Constanța au trecut 53.006.958 tone de mărfuri, din care 6.536.658 tone de mărfuri containerizate. Din comunicatele date publicității rezultă că vameșii din portul Constanța au descoperit o mulțime de mărfuri contrafăcute în containerele sosite din China și doar cinci cazuri de evaziune fiscală (cu mărfuri nedeclarate sau declarate sub altă denumire). Este vorba de: 36 000 seturi artificii pentru tort, în valoare de 15.100 lei (caz din ianuarie 2018); 5.040 articole de iluminat, în valoare de 15.100 lei (ianuarie 2018); 148 cartușe de țigări, în valoare de cca 16.280 lei (iunie 2018); 1.103,38 mp de parchet stratificat din material plastic, în valoare de 17.800 lei (octombrie 2018); 77 de perechi de cizme pentru copii și 166 perechi ghete pentru bărbați, în valoare de 43.210 lei (noiembrie 2018). 


Pare extrem de puțin, dar cine știe, poate că vameșii și-au făcut pe deplin datoria și că la atâta se rezumă evaziunea fiscală aferentă mărfurilor ce trec prin portul Constanța. 


La ora asta, nu avem de unde ști care este adevărul. Îl vom afla peste trei luni, la finalul operațiunii "Tomis". Armata celor o sută de inspectori ai ANAF ne va spune câtă evaziune fiscală se face prin portul Constanța.

În următoarele zile, oamenii Fiscului vor avea de muncă până peste cap. Vor studia cu lupa documentele de expediție a mărfurilor, vor intra în magaziile de pe platforma portuară și vor cerceta mărfurile din pântecele navelor trase la cheu, își vor băga nasul în containerele sosite în port, vor măsura, cântări și compara. Îi vor munci ca pe hoți pe proprietarii de mărfuri și vor sta pe capul operatorilor portuari, a căror unică vină este că prestează serviciile de încărcare - descărcare și depozitare a mărfurilor.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 26 Ianuarie 2019
Stire din Economie : ANAF oferă consultații pe facebook
Pagina a fost generata in 1.4945 secunde