Navigatorii sunt acuzați pe nedrept

304
Navigatorii sunt acuzați pe nedrept - navigatorisuntacuzatipenedrept-1616523894.jpg

Articole de la același autor

Numărul cazurilor în care navigatorii sunt acuzați pe nedrept și sunt aruncați cu anii în pușcărie, până li se dovedește nevinovăția este în creștere. Ultimul este cel al polonezul Andrzej Lasota, comandant al bulk-carrier-ului „UBC Savannah”. Recent, el a fost achitat de Justiția din Mexic și eliberat după doi ani de detenție. În iulie 2019, marinarul fusese aruncat în închisoare sub acuzația de trafic de droguri.



Cazul „UBC Savannah”

Întâmplările s-au petrecut astfel: În noaptea 26 spre 27 iulie 2019, comandantul bulk-carrier-ului „UBC Savannah” a ordonat oprirea operațiunilor de descărcare și închiderea calelor, în clipa în care a fost informat de echipaj că niște pachete suspecte au fost găsite într-o cală, în timpul descărcării minereului. Imediat, el a informat autoritățile locale.

Pe 27 iulie, la bordul navei au urcat oamenii legii, care, în urma verificărilor, au descoperit 227 de pachete conținând 225 kilograme de droguri. Acestea erau îngropate în minereul din cală.

După două zile, toți membrii echipajului au fost arestați. Majoritatea erau filipinezi, doar trei ofițeri superiori, în frunte cu comandantul, fiind polonezi. Toate cabinele au fost percheziționate, iar bunurile personale, inclusiv banii, au fost confiscate, fără a se emite mandate de percheziție. Marinarii a fost ținuți într-o singură celulă, cu excepția comandantului, care a fost închis într-o celulă separată.

Echipajul a fost eliberat la scurt timp după arestare, dar comandantul a rămas după gratii sub acuzația că și-ar fi neglijat obligațiile și că nu a anunțat autoritățile despre pachetele cu droguri găsite în cală. Toate probele au dovedit contrariul, comandantul fiind cel ce ordonase oprirea imediată a tuturor operațiunilor de descărcare și anunțase autoritățile. Datorită intervenției Ministerului Afacerilor Externe al Poloniei, căpitanul a fost eliberat în cele din urmă.

Cazul „M/Y Quest”

Acest caz îmi aduce aminte de întâmplări similare, în care personajele principale au fost navigatori români. În aprilie 2018, comandantul Adrian Florin Tănase a fost victima echipajului de pe nava „M/Y Quest”, implicat în traficul de droguri. Românul a fost anchetat și încarcerat vreme îndelungată în închisorile la Piazza Lanza din Catania și Luigi Bodenza din orașul Enna, Sicilia, iar în penitenciar a fost agresat psihic și fizic de către gardieni, în mai multe rânduri. Nicio autoritate din România nu i-a acordat asistență. Singurii care i-au sărit în ajutor, făcând intervenții la autoritățile italiene și colaborând cu avocatul ales din oficiu, au fost Sindicatul Liber al Navigatorilor și Inspectoratul ITF România, deși Florin Tănase nu era membru al vreunei organizații sindicale. În martie 2020, Justiția italiană a respins acuzațiile împotriva comandantul român.

Cazul „Luna del Mar“

Într-un alt caz, patru români de pe nava „Luna del Mar“ au fost ținuți un an și două luni în închisorile portugheze, sub acuzația de trafic de droguri, fără a fi judecați. În 2007, instanța din Lisabona a constatat că românii sunt nevinovați și i-a eliberat. În perioada detenției, autoritățile române nu le-au acordat nicio atenție. Singurii care au crezut în nevinovăția lor și i-au ajutat prin toate mijloacele, au fost Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF - România, și colegii săi din conducerea Sindicatului Liber al Navigatorilor. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5026 secunde