Navigatorii și companiile de crewing, sub atacul "rechinilor"

1623
2
Navigatorii și companiile de crewing, sub atacul

Articole de la același autor

r Prețurile petroliere și siderurgice afectează piața forței de muncă marinărești

Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) a prezentat recent, la sediul OCDE din Paris, raportului "Previziuni 2015". Potrivit acestuia, volumul transporturilor internaționale de mărfuri va crește de patru ori, până în 2050. Densitatea traficului de mărfuri din Pacificul de Nord (tone/kilometru) va face un salt de 100% și o va depăși pe cea din Atlanticul de Nord. Volumul mărfurilor care tranzitează Oceanul Indian va fi de patru ori mai mare.

Ponderea mega-navelor va crește. Porturile vor trebui să asigure adâncimi tot mai mari și terminale cu rate tot mai înalte de operare.

Tendințele pe termen lung ale transporturilor internaționale sunt încurajatoare pentru navigatori, pentru creșterea numărului de locuri de muncă din flota mondială, având în vedere faptul că 90% din comerțul internațional se desfășoară pe mare.

În schimb, pe termen scurt, situația nu este deloc roză. Scăderea dramatică a cotațiilor petroliere, de la 115 dolari pe baril, în iulie 2014, la 49 dolari pe baril, în prezent, a afectat nivelul tarifelor de transport și profitabilitatea tancurilor petroliere, a platformelor de foraj și extracție și a navelor de aprovizionare. Șantierele navale din China au anunțat că le-au fost reziliate contractele pentru 42 de platforme, din cauza colapsului prețurilor petroliere.

Veștile nu sunt bune nici pe piața vrachierelor. Scăderea ritmului de creștere al economiei chineze a dus la reducerea cererii de materii prime siderurgice și a prețului acestora.

Pe fondul evoluțiilor critice din comerțul internațional, are loc restructurarea ocupării locurilor de muncă din shipping-ul internațional. Continuă să crească ponderea navigatorilor ieftini, proveniți din rezervoarele de forță de muncă marinărească ale Asiei și Africii. Pe de altă parte, încep să se reactiveze rezervoarele tradiționale din Europa.

Marea Britanie, care până acum câțiva ani se plângea că tinerii ei nu mai vor să plece pe mare, întrucât salariile de la uscat sunt mai atractive, a anunțat că numărul navigatorilor săi a început să crească pentru prima dată după 2010. Potrivit Departamentului de Transport, numărul navigatorilor îmbarcați a ajuns la 22.910, în anul 2014, cu 1.000 mai mulți decât în 2013. În plus, aproape 2.000 de cadeți sunt în pregătire, în baza unei scheme de sprijin pe care guvernul britanic a introdus-o din 1998 și care acoperă 50% din costurile instruirii.

În aceste condiții, pentru navigatorii români este tot mai greu să găsească un loc de muncă, iar pentru cadeți, aproape imposibil să își facă stagiul de practică. De multe ori sunt nevoiți să facă sacrificii, să își reducă pretențiile salariale, să accepte orice contract și posturi inferioare pregătirii.

Rechinii din crewing-ul internațional încearcă să profite de situația de pe piața românească, de disperarea celor ce nu reușesc să plece pe mare. Numărul ofertelor mincinoase de locuri de muncă este în creștere. Victimelor li se cere să trimită, în conturi bancare din străinătate, sume care ar reprezenta contravaloarea vizelor, a unor taxe și comisioane.

Metoda este veche, dar se găsesc destui naivi care să le cadă în plasă.

"Noi îi sfătuim pe navigatori, fie că sunt sau nu membri de sindicat, să ne contacteze înainte de a face vreun pas. Bazele de date la care avem acces ne permit să constatăm dacă ofertele sunt sau nu serioase, dacă este vorba de companii și nave reale, dacă acestea au sau nu probleme, dacă navele sunt acoperite de contracte colective de muncă. Informațiile le acordăm gratuit" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Nici piața crewing-ului nu este ferită de turbulențe. Au început să apară firme străine care, profitând de dificultățile prin care trec o serie de agenții de crewing românești, încearcă să le transforme în subcontractori, în intermediari. Scopul lor declarat este să le preia fondul de forță de muncă și să le elimine din afacere.

Ce consecințe va avea pentru navigatorii români dispariția crewing-ului autohton este greu de anticipat la această oră. În prezent, un număr mare de marinari sunt recrutați direct de companii străine.

În schimb, pentru industria shipping-ului românesc va fi o pierdere mare. La Autoritatea Navală Română sunt autorizate 113 agenții de crewing, care asigură cel puțin 250 de locuri de muncă.

"Opinia mea este că agenții de crewing trebuie să reziste tentației de a deveni subcontractori. Prețul plătit este scoaterea lor de pe piață, în următorii doi - trei ani" - a declarat Florin Urziceanu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România.

Comentează știrea

RAZVAN
1 februarie 2015
MINCIUNI

CE DE TREABA SUNT COMPANIILE DE CREWING ROMANE, NE OPRESC CAM JUMATE DIN VENIT, DACA PLECI DIRECT PRIN COMPANIE STRAINA IEI SALARIU MAI MARE....ASA CA DIN PARTEA MEA SA CADA TOATE COMPANIILE DE CREWING.

EscorteDinRomania.ro
26 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2902 secunde