Navigația pe Dunăre e pusă în pericol de zeci de epave

818
Navigația pe Dunăre e pusă în pericol de zeci de epave - epavapedunare-1340215287.jpg
Constantin Matei, noul director general al Autorității Navale Române, s-a întâlnit cu directorii căpităniilor zonale și cu șefii inspectoratelor tehnice teritoriale. "În cadrul reuniunii a fost ridicată problema navelor eșuate și abandonate pe Dunăre. Este vorba de zeci de barje românești. Legislația nu îi obligă pe proprietarii navelor să le ranflueze. Dacă până de curând se putea apela la serviciile administrațiilor fluviale să le scoată la suprafață pe cheltuiala lor și, apoi, să-și recupereze costurile de la armatori, acum nu se mai poate acest lucru. Mulți dintre proprietarii barjelor scufundate au dat faliment. Trebuie să știți că ranfluarea unei nave pe Dunăre este deosebit de costisitoare. Problema este că cele mai multe dintre aceste epave nu sunt declarate abandonate, iar proprietarii sunt de negăsit. Se încearcă să se realizeze corespon-dența cu ei, să fie atenționați. Trecerea epavelor în proprietatea statului, în vederea ranfluării se face prin hotărâre judecătorească. S-au început astfel de demersuri, dar procedurile și termenele de judecată sunt foarte lungi. În timpul acesta, epavele pun în pericol navigația pe Dunăre - a declarat șeful ANR.
Căpităniile zonale solicită mai multe competențe pentru a asigura fluidizarea activității. Este vorba de atribuții crescute în ceea ce privește înmatricularea, radierea navelor și altele. "Este firesc să se dorească o descentralizare mai mare a deciziei, de la nivelul ANR spre căpităniile zonale. Se va realiza acest lucru" - a promis Constantin Matei.
Șefii inspectoratelor tehnice teritoriale au fost informați că, la nivelul ANR, va fi înființată o direcție tehnică care va coordona întreaga activitate în domeniu. Noua structură le va stabili normele după care vor fi executate inspecțiile la nave, precum și standardele tehnice pe care acestea trebuie să le îndeplinească.
Constantin Matei a declarat că intenționează să solicite trecerea Autorității Navale Române de la statutul de instituție publică extrabugetară, la cel de regie autonomă. "În momentul de față ANR este instituție publică, dar angajații ei nu sunt funcționari publici. Deși se autofinanțează, este supusă acelorași canoane ca instituțiile care primesc bani de la buget. Statutul de regie autonomă ne va permite să ne îmbunătățim activitatea. Nu este ceva nou. Modelul se aplică în cazul Autorității Aeronautice, care este regie autono-mă. În plus, cred că ANR ar trebui să treacă de la Ministerul Transporturilor în subordinea primului ministru. Transferul va duce la înlăturarea actualului conflict de interese. În prezent, ANR trebuie să inspecteze navele aflate în proprietatea companiilor în care acționar majoritar este chiar Ministerul Transporturilor" - a afirmat Constantin Matei.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.422 secunde