Mișcarea sindicală internațională cere guvernului australian să salveze flota națională

234
Mișcarea sindicală internațională cere guvernului australian să salveze flota națională - miscareasindicalacereguvernuluia-1581259695.jpg

Articole de la același autor

Uniunile sindicale din shipping-ul internațional, membre ale Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) au cerut Guvernului și Parlamentului australian să stopeze declinul industriei navale australiene și să investească în crearea unei noi flote strategice. Rolul acesteia este să asigure capacitatea de răspuns în caz de urgență la dezastre naturale și să acționeze pentru a proteja securitatea economică, ecologică, energetică și națională a Australiei.


Delegația internațională (cuprinzând reprezentanți ai uniunilor sindicale din SUA, Canada, Noua Zeelandă, Norvegia și Marea Britanie) s-a întâlnit cu membrii comisiei de transporturi a Parlamentului australian. Liderii uniunilor sindicale au prezentat situația cabotajului maritim din întreaga lume și au arătat că o industrie maritimă națională puternică este esențială pentru securitatea economică și națională a Australiei, pentru a oferi locuri de muncă, a proteja mediul și a acorda asistență de urgență în timpul dezastrelor naturale.


91 de țări reprezentând 80% din statele maritime membre ONU au legislații privind cabotajul, prin care restricționează activitatea shipping-ului străin în economia costieră.


Dave Heindel, secretar-trezorier al Uniunii Internaționale a Navigatorilor din America de Nord, a prezentat cazul țării sale, beneficiile economice aduse de industria maritimă națională. "Legile americane privind cabotajul maritim au produs 40.000 de nave americane construite în șantierele navale americane. Acestea oferă aproximativ 650.000 de locuri de muncă pentru americani, asigură venituri salariale de 41 de miliarde de dolari și, în final, contribuie cu 150 de miliarde de dolari la producția economică anuală."


Heindel a mai spus că legislația SUA privind cabotajul nu se limitează la securitatea economică și națională și că Legea Jones ajută, de asemenea, la securizarea frontierelor Americii în timp de război, de urgență națională sau chiar în timp de pace.
Cabotajul nu numai că oferă locuri de muncă pentru navigatorii unei țări, dar protejează și navigatorii străini împotriva exploatării generate de liberalizarea industriei navale globale și de flotele cu pavilioane de complezență, întrucât proprietarii acestora plătesc, de obicei, salarii sub-standard, au arătat liderii sindicali.


Situația flotei australiene amenințată cu dispariția ne amintește de cazul flotei maritime românești. În urmă cu 20 de ani, autoritățile din România favorizau companiile de navigație străine în dauna companiilor de stat și private, cu capital autohton. Exportul și importul de mărfuri prin portul Constanța era asigurat doar de navele companiilor străine, flota națională fiind practic exclusă de pe piața românească. În acele vremuri,  ITF a intervenit în repetate rânduri pe lângă guvernații țării noastre, solicitând să se respecte drepturile navigatorilor români și să se ia măsuri pentru salvarea flotei naționale. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2462 secunde