Ministrul Cătălin Drulă visează la un transport feroviar modern în România

Joi, 01 Aprilie 2021, 16:55
279
Miniștrii transporturilor din statele membre ale Uniunii Europene s-au reunit pentru a dezbate problemele legate de modernizarea transportului feroviar, de creșterea gradului de utilizare în transportul călătorilor și mărfurilor, pentru a contribui la obiectivul Uniunii de neutralitate climatică până în anul 2050.

În intervenția sa, Cătălin Drulă - ministrul român al Transporturilor și Infrastructurii a subliniat rolul căilor ferate ecologice și eficiente din punct de vedere energetic, care vor duce la decarbonizarea transporturilor. El a precizat că România și-a aliniat obiectivele strategice cu politicile ecologice europene, iar proiectele propuse în Programul Operațional Transport și Planul Național de Redresare și Reziliență reflectă aceste obiective.

Ministrul a transmis că România propune dezvoltarea unui sistem feroviar echilibrat, eficient economic și energetic, competitiv, prin investiții în reabilitarea și modernizarea semnificativă a infrastructurii feroviare naționale și transfrontaliere, în cadrul rețelei TEN-T, și modernizarea parcului de material rulant. Totodată, va fi asigurată conectivitatea cu celelalte moduri de transport, inclusiv transportul urban și suburban.

Realitatea feroviară din țara noastră este foarte, foarte departe de bunele intenții ale ministrului Drulă. Rețeaua de căi ferate este într-o stare atât de jalnică, încât restricțiile de viteză sunt mai numeroase decât gările, triajele și viaductele la un loc. Incidentele și accidentele de cale ferată generate de starea infrastructurii au devenit „normalitate”. Viteza medie de deplasare a trenurilor de marfă a coborât până 15 kilometri pe oră, iar a trenurilor de călători, la 30 kilometri.

Dezastrul feroviar a contribuit la creșterea explozivă a traficului rutier și a poluării mediului, căci mare parte dintre călători și importante cantități de mărfuri au migrat spre transportul auto. 



Pagina a fost generata in 0.2033 secunde