Ministerul Transporturilor solicită 250 de milioane de lei pentru a salva companiile Metrorex și CNAIR

210
Ministerul Transporturilor solicită 250 de milioane de lei pentru a salva companiile Metrorex și CNAIR - ministerultransporturilorsolicit-1608147748.jpg

Articole de la același autor

Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern, bugetul pe anul 2020 al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor va fi suplimentat din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului. Se propune suplimentarea cu suma de 150 de milioane de lei, pentru finanțarea transportului de călători cu metroul și cu 100 de milioane de lei, pentru finanțarea întreținerii infrastructurii rutiere.



În nota de susținere a proiectului de act normativ se artă că la ultima rectificare bugetară, Metrorex a solicitat să i se aloce suplimentar suma de 380 de milioane de lei, în vederea acoperirii obligațiilor de plată, dar a primit doar 30 de milioane de lei. Astfel că Metrorex are, în continuare, un buget dezechilibrat și un deficit de finanțare.


Neacoperirea deficitului financiar generează perturbări majore ale serviciului de transport călători întrucât se înregistrează întârzieri la facturile scadente pentru piese de schimb, materiale, utilități și servicii specifice mentenanței rețelei de metrou, inclusiv pentru asigurarea exploatării în condiții de siguranță a Magistralei 5 de metrou. Această situație poate determina blocarea activității de către creditori. Astfel, la acest moment sunt scadente la plată următoarele facturi aferente cheltuielilor cu:
- mentenanța materialului rulant – 104,5 de milioane de lei;

- energia electrică - 40 de milioane de lei;

- investiții din surse proprii: 500 de mii de lei;

- alți furnizori exploatare (pază, curățenie, dezinsecție, dezinfecție, piese și materiale pentru întreținerea căii de rulare, stațiilor și instalațiilor de metrou): 5 milioane de lei.


Bugetul alocat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este afectat și de executarea silită a veniturilor proprii pronunțată de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, în dosarul contractului privind proiectarea și execuția autostrăzii Nădlac - Arad și a drumului de legătură km 22+218-38+882- Lot 2. Astfel că, începând cu data de 11 decembrie 2020, CNAIR nu mai încasează veniturile proprii colectate de către distribuitorii de roviniete și peaj, până la colectarea de către BEJ a sumei de 79,499 milioane de lei, reprezentând executarea silită.


În prezent, CNAIR este în situația în care nu își mai poate acoperi obligațiile de plată privind activitatea de întreținere, veniturile actuale fiind insuficiente.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5847 secunde