Eveniment istoric

Manageri din 17 țări europene s-au reunit în portul Constanța

963

Articole de la același autor

Constanța a devenit, pentru o zi, locul de pelerinaj al reprezentanților porturilor maritime europene. Manageri de top din 17 porturi ale UE și-au dat întâlnire în portul Constanța - una din piesele de bază ale industriei maritime comunitare.


Marți, 18 septembrie 2018, în jurul orei 8.30, un autocar a oprit în fața monumentalei Gări Maritime a străvechiului port românesc, aducând oaspeți din porturile Poloniei, Finlandei, Norvegiei, Suediei, Irlandei, Franței, Spaniei, Italiei, Belgiei, Marii Britanii și Olandei. Ce i-a făcut pe emisarii porturilor să bată drumul până la malul Mării Negre? 


Urmau să ia parte la reuniunea comitetului executiv al European Sea Ports Organization (Organizația Porturilor Maritime Europene), primul eveniment de acest fel organizat în România, în portul Constanța.


Trebuie precizat faptul că, de la nașterea sa în anul 1993, ESPO și-a asumat nobila "misiune de a influența politica publică din Uniunea Europeană pentru a realiza un sector european portuar sigur, eficient și ecologic, care să funcționeze ca un element-cheie al unei industrii a transporturilor, în care să prevaleze condițiile de piață libere și nedenaturate, în măsura posibilului".


Reuniunea a fost prefațată de o conferință de presă, în a cărei deschidere a vorbit Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.


El a subliniat faptul că reuniunea constituie "un prilej de a discuta problemele tuturor porturilor maritime din Europa, cu mai mare aplecare spre portul Constanța. Este un alt mod de a face și mai cunoscut portul Constanța de către colegii noștri din Uniunea Europeană, de a-i ajuta să vadă exact ce se întâmplă la granița de est a Europei și de a înțelege importanța portului Constanța, atât pentru Europa, cât și pentru România".


Secretarul de stat Lucian Pătrașcu a prezentat mesajul adresat reuniunii de vice-prim ministrul Viorel Ștefan. "Doresc să-i mulțumesc domnului director general Nicolae Tivilichi pentru organizarea și eforturile depuse în crearea acestui eveniment în premieră la Constanța, pentru implicarea la cel mai înalt nivel pentru buna desfășurare a activității portului Constanța. Inițiativa de astăzi este binevenită, România fiind membră a ESPO încă din anul 2006. Constanța este un port regional strategic, fiind cel mai mare port maritim din România. Este foarte bine dezvoltat și oferă o multitudine de facilități pentru comerțul maritim. Cu siguranță, portul Constanța are capacitatea de a se extinde și mai mult spre Europa, cu condiția dezvoltării conexiunilor pe căile ferate, pe calea rutieră și a navigației pe Dunăre. 


Îmi exprim convingerea că, în cel mai scurt timp cu putință, portul Constanța va deveni una din principalele porți de intrare și ieșire a mărfurilor din Europa spre Orientul Îndepărtat. 


Porturile maritime au devenit, astăzi, unități destul de complexe, a căror funcționare este mult mai amplă decât procesul de producție din marile complexe industriale. În prezent, 74% din mărfurile ce intră sau pleacă din Europa sunt transportate pe mare. 


Guvernul României are în vedere un set de priorități pentru creșterea potențialului portului Constanța, prin investiții pe termen scurt, mediu și lung.


În ultimii ani, Administrația Porturilor Maritime Constanța a implementat o serie de proiecte în infrastructură: reabilitarea digurilor de larg, noul terminal pentru containere, cel pentru barje și altele, finanțate prin diverse structuri internaționale și cofinanțate de la bugetul de stat sau din resursele companiei. 


Îmi exprim convingerea că activitatea acestei asociații va continua să influențeze în mod pozitiv dezvoltarea politicilor Uniunii Europene, cu scopul de a asigura un sector portuar eficient, durabil și sigur", a spus secretarul de stat.


La rândul lor, Isabelle Ryckbost - secretar general al ESPO, și Eammon O’Reilley - președintele organizației, au făcut scurte declarații. 


"Zona Mării Negre este foarte importantă pentru ESPO. Ieri am vizitat portul Constanța. Este un port mare, multifuncțional, cu un mare potențial. Astăzi vom discuta despre viitoarea conectivitate europeană - este vorba despre un proiect financiar de susținere a investițiilor în porturile europene - și despre porturi ca centre de dezvoltare energetică. Portul Constanța este o poartă de intrare, dar ar trebui dezvoltate legăturile cu centrul Europei, iar în acest context Dunărea prezintă un rol foarte important. Dezvoltarea acestei căi de transport va asigura o mai bună conectivitate și atractivitate pentru portul Constanța", a afirmat Isabelle Ryckbost.


La rândul său, Eammon O’Reilley a spus: "Portul Constanța este important nu doar pentru România, ci și pentru țările din Uniunea Europeană. La această reuniune sunt reprezentate 17 țări din UE. Rolul asociației noastre este de a influența instituțiile europene pentru a sprijini dezvoltarea porturilor, de a învăța unii de la ceilalți bunele practici. În vizita din portul Constanța am fost impresionat de digul de nord, de dimensiunea acestei lucrări, mai ales în condițiile specifice Mării Negre".


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4852 secunde