Industria navală mondială, afectată de criza financiară europeană

607
Industria navală mondială, afectată de criza financiară europeană - santiernaval-1324917754.jpg

Industria navală mondială este puternic afectată de turbulențele financiare din zona euro, întrucât cele mai multe comenzi de nave noi sunt lansate de armatorii din Europa. Dificultățile de creditare tot mai mari pe care le întâmpină aceștia vor duce la o scădere a numărului de contracte noi. Șantierele navale din China, Coreea de Sud și Japonia duc lupte grele pentru fiecare contract. China reușește să se mențină în fruntea ierarhiei mondiale, din punct de vedere cantitativ (tone brute compensate), în vreme ce Coreea de Sud domină din punct de vedere valoric. Există mai multe scenarii privind evoluția viitoare a pieții. Despre China se afirmă că ar pregăti o serie de comenzi de nave, în cadrul programului de dezvoltare a flotei naționale și pentru a da de lucru numeroaselor șantiere navale create în ultimul deceniu. De altfel, este cunoscut faptul că statul chinez are ca obiectiv creșterea flotei proprii, astfel încât să asigure în totalitate nevoile de transport ale comerțului exterior al țării. Coreea de Sud va fi mai puțin afectată de criza din zona euro, întrucât industria sa navală a făcut la timp schimbarea, intrând puternic pe piața construcțiilor off-shore și energetice, pe care cererea este în creștere. Totuși, șantierele navale sud-coreene mai mici vor fi afectate. Industria construcțiilor navale din Europa, puternic lovită de criza din ultimii trei ani, face eforturi mari să supraviețuiască. Rămâne de văzut cât de mult o vor ajuta noile reguli adoptate de Uniunea Europeană, privind ajutoarele de stat acordate în domeniul inovării. Normele vor intra în vigoare la începutul anului 2012. În prezent, există peste 300 de șantiere navale, cu o cifră de afaceri totală de 30 de miliarde de euro pe an și cu circa 500.000 de lucrători.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 28 Septembrie 2011
Stire din Economie : Industria navală schimbă macazul
Pagina a fost generata in 0.4237 secunde