Importanța navigatorilor trebuie recunoscută de guvernanți prin fapte!
Articole de la același autor
Comentează știrea
Mai Nea Ioane, si tu si Mihalcioiu delirati.Care specialisti?Cei 15000 promisi de E.Constantinescu?Specialistii in spagi ai lui Dragnea?In afara de Duma, care este un fel de Hizo ,o "manta de vreme rea" in acel port uitat de D-zeu si guvernanti( daca e criza ,il bagam pe Duma interimar ), unde vezi alti specialisti? O reforma profunda si adevarata , ti-ar lasa "specialistii" de la ANR in somaj. De ex. hai, sa urmam modelul german ( Germania - cea mai dezvolatat tara din UE ),citim legislatia germana si ne organizam ca si ei.Surpriza , navigatorii nu mai dau examene, si sunt promovati la bord in functie de experienta si recomandari, valabilitatea carnetului este nelimitata,actele se pot face online etc.Pai daca aplici aceste reforme cati "specialisti" in spagi vor dispare de prin ANR? La ANR inca mai ai "casierie" in loc sa aiba fiecare ghiseu POS, ca in orice tara civilizata din UE si voi visati la specialisti si alte tampenii. Apropo ,pana si rusii asa cum sunt ei de birocrati si comunisti, au bagat valabilitatea carnetului pe timp nelimitat. Concluzie , cu specialisti gen Flinstone Family de prin MIn.Muncii,MT sau ANR niciodata nu o sa devenim civilizati.Scopul lor este sa ramanem ,asa ca acum in epoca de piatra si de spaga.Acestia sunt specialistii care conduc Romania, relicvele sistemului birocratic comunist. PS.Sa nu uit , o alta aberatie a sistemului, faci vizita medicala de carnet iar dupa cateva luni trebuie sa faci alta vizita,impusa de companie .De ce?Aia de la MT si ANR inca sunt setati pe sistemul comunist.De ce ?Ptr ca- doare-n cur de marinari pe marii specialisti din ANR sau MT.
Interesant comentariul. Daca nu as cunoaste domeniul, comentariul ar fi credibil, dar, domnul de comenteaza habar nu are de Conventia Privind Identitatea Navigatorilor. Carnetul de Marinar este un act de identitate al navigatorului. Din timp in timp acesta trebuie reinnoit pentru ca fizionomia fiecaruia se schimba. Carnet de marinar pe viata-o aberatie bagata sa mai faca un pic de agitatie iar necunoscatorii sa spuna Daaaa, asa este, uite scrie aici. Prin natura serviciului am toate informatiile direct de la sursa dar nu am auzit niciodata de CM fara valabilitate. O aberatie strecurata aiurea pentru a crea agitatie. Apoi vizita medicala-obligatorie la doi ani. Companiie, pentru a plati mai putin la asiguratori, se asigura ca la plecare, navigatorii sunt sanatosi. IMO - STCW impune o vizita medicala nationala la maxim doi ani, la un medic de pe lista IMO, obligatorie pentru a putea naviga. Toate administratiile din lume impun o vizita medicala obligatorie la doi ani. Daca armatorul cere vizita medicala la plecare, aceasta este platita de companie pentru ca este ceruta de companie si nu de ANR. Este conditia armatorilor si ANR nu are niciun amestec. Si cursurile de perfectionare de baza sunt stabilite de STCW dar daca se doresc si altele de catre diferite companii, acestea se platesc de catre companie. Apoi STCW spune clar cum se acorda certificatele de competenta si lasa la indemana administratiilor cum sa o faca, pe baza de cursuri si examen sau un numar de luni efectuat pe functie inferioara si examen, dar fara examen ? Statul roman a ales cursuri si examen. Poate doar Sirienii sa o mai faca asa, avansari la bord dar cu actele false. Traiti in alta lume domnule. Induceti in eroare dar probabil asta doriti. In ceea ce priveste POS, este in curs de implementare. Da, este o birocratie dar se incearca ca aceasta sa fie cat mai putin vizibila, asta pentru ca vorbiti de ANR. Dl. Duma este acum la pensie daca nu stiati si a fost angajat de ani buni la APMC si nu la ANR. Incurcati rau borcanele dar dvs aveti mereu comentarii, sa le numesc "ciudate" . Aveti niste frustrari mari interioare. Va sugerez sa le tratati sa nu va dauneze grav sanatatii.
de ce nu ratifica Romania MLC 2006 M-au intrebat de la birouri de la companie din alata tara europeana , eu nu am stiut asta si nici nu am stiut ce sa le spun , am fost ce-i drept putin jenat , as fi vrut sa fiu mandru . Am inteles ca noi si Filipine nu am ratificat , a.. si cateva tari africane
Conventia este ratificata de Romania din 2015. Nu stiu cine v-a intrebat dar era pe afara, si dvs la fel.
Normal ca am comentarii " ciudate " ptr ca-mi doresc o tara ca afara, exact ca-n cele din vestul Europei. Din 2007 suntem cetateni ai UE si ne dorim sa traim la fel ca toti ceilalalti cetateni din UE, fara sa fim condusi de corupti. Ca veni vorba de ANR, eu unul n-am nimic cu simplii angajati care-si fac treaba de zi cu zi , ci cu javrele din conducere, aia numiti politic.Toti sefii ANR au fost si sunt numiti pe criterii politice.Ultimul sef ANR, penalul Liviu Cazan ,care din ofiter de punte 2 si boss la o casa de amanet a ajuns peste noapte sef la ANR.Ce caliatati manageriale l-au recomandat pe acest penal sa ajunga sef la ANR?PSD &Liviu Dragnea. Trandafir de la ANR, tata socru si PNL-ul sa traiasca.Cauta si tu pe net, sa vezi ce increngatura de rubedenii exista intre marii manageri si partidele politice. Oare in Germania , asa se intampla?Isi tranteste Merkel omul sef la Capitania Hamburg?In Olanda ,seful capitaniei Rotterdam , are rude prin primaria orasului, sau in Consiliu Local?Sau este fost bisnitar de casa de amanet? PS.Draga " Administratorule" iti promit solemn ca din momentul in care vom avea normalitate tip occidental, cu manageri competenti , veniti prin concurs si nu datorita partidului si rudelor de prin ministere , nu o sa mai fac niciun comentariu.O sa citesc doar rubricile "vremea" si "sport" din CL.Ai dreptate cu frustrarile, normal ca le am,ca cetatean al acestei tari ,ptr ca in 10 ani de cand suntem in UE, toti cei care au condus institutii precum ANR sau CERONAV n-au facut absolut nimic.Doar si-au marit averile si si-au schimbat masinile cat au fost la putere.Interesul politic si de clan a primat in fata interesului public.
Va salut dragi colegi, poate ca daca postez acest mesaj , poate cineva sa ma lamureasca cu privire la regula 2/5 certificate competenta(NEBREVETATI). A avut loc Conventia de la Manila cum bine toti stim in care s-au stabilit reguli privind navigatia maritima. Una dintre reguli face referire la obtinerea certificat Timonier sef reg 2/5 , certificat care ar trebuie eliberat din oficiu celor ce au cel putin un an de ambarcari i ultimii 5 ani.Cand am fost la ANR ,surpriza, cica pot obtine certificat competenta tim/ sef cei care au 1 an ambarcare in perioada 2008 – 2012 lucru care care contravine regulilor conventiei dat fiin faptul ca , la naiba ultimii 5 ani la mine ca si la alte mii de marinari sunt 2012- 2017. Nu inteleg de ce ANR HAITUESTE nebrevetatii , mai ales ca nu suntem ajutati cu nimic nici de sindicatul de doi bani , nici de ANR.Acesta este un abuz . Deci ca sa se inteleaga, ANR NU RECUNOASTE voiajele din ultimii 5 ani respectiv 2012-2017, incalcand astfel drepturi elementare ale marinarilor, si asa zisul lider de sindicat , ca i-mi este scarba sa ii dau numele practic le da girul. In rest , va urez numai bine si sa stiti ca daca nu reactionam nici unul la abuzuri ele se vor inmulti.Nu ajungea ca avem competitie serioasa din partea filipinezilor si indienilor acum acum a mai aparut cineva care ne impiedica sa navigam ANR.
Daca conventia este ratificata din 2015 ,de ce ultimii 5 ani , in care trebuie sa ai 1 an de ambarcari pt. obtinerea certificat sef timonier, face referire la anii 2008- 2012. Nu are nici-o legatura. Sau are cu plata altor cursuri ,taxe de examene, timp pierdut degeaba ,zeci de milioane luate de anr. si ceronav pt. nimic .+ faptul ca in loc sa plec sa i-mi fac meseria mai pierd 7-8 luni in romania si locul de munca.Practic ANR NE SCOATE de pe piata muncii, le multumim frumos pt.tot. PS. CRED CA SUNTE-TI PE LANGA sau dansati cu ursu.
Despre ce examen mai vorbim tati cand am experienta ca timonier de 10 ani pe nave de mai multe tipuri si tonaje pana la 200000 dw? este stabilit clar la manila daca ai cel putin 1 an in ultimii 5 ani pe mare primesti din oficiu functia de timonier sef si cu asta basta. Dar noi romanii ce facem, dam o lege ca trebuie sa ai aia 5 ani intre 2008-2012 ,pt catrebuie jumuliti fraierii. Nu este normal dat fiind ca suntem in 2017 sa mi se ia ca referinta voiaje de acum 9 ani si ultimii 5 ani sa nu se puna. mi-am petrecut pe mare 3 ani intre 2012 si 2017 ca sa ce, sa obtin un rahat de hartie care nu ma ajuta cu nimic nici la salariu nici la gasirea unui loc de munca pe care acum il pierd, pt ca trebuie sa ma inscriu la cursuri prin octombrie sa dau examen prin decembrie, sa cheltui vreo 3000 ron si daca am noroc la anu in primavara poate plec.Si toateastea pt. ce, pt ceva ce mi se cuvenea de drept. Pai cum sa fi frustrat tata cand ne iau locul filipinezii si indienii pe care administratiile din tarile respective ii sustin nu ii impiedica sa navige cum se intampla la noi la REPUBLICA BANANIERA ROMANA?