Importanța navigatorilor trebuie recunoscută de guvernanți prin fapte!

4060
8
Importanța navigatorilor trebuie recunoscută de guvernanți prin fapte! - importantanavigatorilor-1498148067.jpg

Articole de la același autor

În anul 2010, la conferința de la Manila, Organizația Maritimă Internațională (IMO) a instituit Ziua Navigatorilor. Aceasta este sărbătorită, în fiecare an, pe 25 iunie. Scopul său declarat este de a recunoaște contribuția unică a marinarilor din întreaga lume la comerțul internațional pe mare, la economia mondială și la societatea civilă în ansamblu.


Cu acest prilej, în întreaga lume se desfășoară o serie de acțiuni ce urmăresc creșterea gradului de conștientizare, de către opinia publică, a rolului navigatorilor. Totodată, sunt aduse în fața publicului problemele cu care se confruntă navigatorii.


Pentru ediția din acest an a Zilei Navigatorilor, tema aleasă este: "Importanța marinarilor". În mesajul adresat de IMO tuturor națiunilor lumii se spune: "Pentru anul 2017, dorim să angajăm porturile și centrele pentru navigatori, în special, să demonstreze cât de importanți sunt navigatorii. Acestea trebuie să prezinte cele mai bune practici privind sprijinul și bunăstarea navigatorilor."


Cu acest prilej, în diferite porturi ale lumii se organizează activități speciale pentru navigatori, ziua porților deschise la cluburile navigatorilor, Wi-Fi gratuit în porturi timp de o zi și altele. 


"În fiecare an, Sindicatul Liber al Navigatorilor a marcat această sărbătoare prin demersurile întreprinse pe lângă autoritățile din România, pentru a-i ajuta pe navigatori să aibă o viață mai bună și mai sigură pe mare. În această acțiune i-am avut alături de noi pe reprezentanții Autorității Navale Române, ai CERONAV, Asociației Agențiilor de Crewing, Ministerului Transporturilor și ai instituțiilor de învățământ superior. An de an am militat pentru ratificarea de către România a Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2006 și implementarea ei în legislația națională, accentuând pe obligativitatea respectării drepturilor navigatorilor", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber" liderul SLN, Adrian Mihălcioiu. 


El a amintit faptul că normele de aplicare, în România, a prevederilor Convenției MLC 2006 nu au fost stabilite și aprobate nici până acum. Blocajul s-a produs la Ministerul Muncii, care nu are un specialist în domeniul navigației. 


În prezent, a spus liderul de sindicat, în reglementările românești, specifice industriei shipping-ului există o serie de îngrădiri, ce exced cadrului legislativ internațional și trebuie înlăturate. 


"În cazul navigatorilor în vârstă de peste 45 de ani, ar trebui să se revină la efectuarea vizitei medicale la doi ani. Acum este obligatorie în fiecare an. În al doilea rând, avizul medical trebuie separat de carnetul de marinar, care este actul de identitate a navigatorului. Nu au nicio legătură unul cu altul. Drept dovadă, pe documentele de identitate sau atestatele profesionale ale personalului de la uscat nu se consemnează niciodată faptul că lucrătorii respectivi sunt apți sau inapți pentru exercitarea profesiunii. În al treilea rând, solicităm reglementarea posibilitatății acordării dispenselor de stagiu la reînnoirea brevetelor și a certificatelor de competență. Se știe că pentru reînoirea lor se cere o perioadă de activitate, la bordul navelor, de cel puțin 12 luni, în ultimii cinci ani. Dacă lipsesc două - trei zile de stagiu din cele 12 luni, navigatorul nu-și poate reînnoi brevetul sau certificatul fără să parcurgă un ciclul de cursuri la CERONAV sau să dea examen. Pentru marinari înseamnă o pierdere de timp și de bani. Convenția STCW prevede posibilitatea acordări unor astfel de dispense, într-o limită rezonabillă. De altfel, multe țări apelează la acest instrument. Nu în ultimul rând, trebuie adoptate normele de aplicare a Convenției MLC 2006. Noi am pus la dispoziția ministerelor exemple de norme din statele care au implementat-o. Considerăm că este nevoie de reguli foarte clare și cuprinzătoare, astfel încât navigatorii să beneficieze de până la patru salarii în caz de abandon sau atunci când nu sunt plătiți mai mult de două luni. Pentru riscul de a nu fi plătiți pe o perioadă mai mică de două luni, agențiile de crewing să fie ținute răspunzătoare, ele având posibilitatea să se îndrepte împotriva armatorilor sau asigurătorilor. Considerăm că Ziua Navigatorului este un bun prilej pentru a aduce în atenția autorităților române aceste aspecte", a declarat liderul SLN.


Pentru a exemplifica dificultățile cu care se confruntă unii dintre marinari, Mihălcioiu a adus în discuție cazul companiei Promar: "Navigatorii români de la această societate au fost debarcați, unii cu forța, alții cu promisiunea că vor primi banii acasă. Este vorba de peste 35 de navigatori care au avut probleme și de sume foarte mari, salarii neplătite de până la 700.000 euro. În urma intervenției SLN s-a achitat aproape 80% din sumă. Restul de 20% încercăm să-l recuperăm cu sprijinul Autorității Navale Române, în baza asigurării făcute de compania de crewing prin intermediul cărora marinarii au plecat în voiaj. Problema este că Promar a făcut unele angajări direct de pe piața românească, fără mijlocirea vreunei agenții de crewing. Navigatorii respectivi nu pot beneficia de protecția legală pentru salariile neachitate."


L-am întrebat pe liderul SLN dacă statul român acordă sau nu importanță navigatorilor săi. "Nu cred că statul român acordă o importanță mai mică navigatorilor decât celorlați cetățeni români - a afirmat Mihălcioiu. Ne-am obișnuit cu realitatea că statul nu dă foarte multă importanță cetățenilor săi. Eu cred că, în primul rând, comunitatea noastră locală ar trebui să aprecieze importanța marinarilor. Când constănțenii se vor comporta ca o comunitate puternică - și am în vedere ANR, Administrația portuară, Primăria Constanța, Consiliul Județean, Asociația Companiilor de Crewing, instituțiile de învățământ marinăresc, Camera de Comerț. Industrie, Navigație și Agricultură Constanța, companiile de operare, agenturare și de construcții navale -, cei din București vor trebui să țină cont de noi și ne vor acorda importanța cuvenită."


Comentează știrea

Min.Muncii si Spagii
23 iunie 2017
Specialisti in spagi si birocratie

Mai Nea Ioane, si tu si Mihalcioiu delirati.Care specialisti?Cei 15000 promisi de E.Constantinescu?Specialistii in spagi ai lui Dragnea?In afara de Duma, care este un fel de Hizo ,o "manta de vreme rea" in acel port uitat de D-zeu si guvernanti( daca e criza ,il bagam pe Duma interimar ), unde vezi alti specialisti? O reforma profunda si adevarata , ti-ar lasa "specialistii" de la ANR in somaj. De ex. hai, sa urmam modelul german ( Germania - cea mai dezvolatat tara din UE ),citim legislatia germana si ne organizam ca si ei.Surpriza , navigatorii nu mai dau examene, si sunt promovati la bord in functie de experienta si recomandari, valabilitatea carnetului este nelimitata,actele se pot face online etc.Pai daca aplici aceste reforme cati "specialisti" in spagi vor dispare de prin ANR? La ANR inca mai ai "casierie" in loc sa aiba fiecare ghiseu POS, ca in orice tara civilizata din UE si voi visati la specialisti si alte tampenii. Apropo ,pana si rusii asa cum sunt ei de birocrati si comunisti, au bagat valabilitatea carnetului pe timp nelimitat. Concluzie , cu specialisti gen Flinstone Family de prin MIn.Muncii,MT sau ANR niciodata nu o sa devenim civilizati.Scopul lor este sa ramanem ,asa ca acum in epoca de piatra si de spaga.Acestia sunt specialistii care conduc Romania, relicvele sistemului birocratic comunist. PS.Sa nu uit , o alta aberatie a sistemului, faci vizita medicala de carnet iar dupa cateva luni trebuie sa faci alta vizita,impusa de companie .De ce?Aia de la MT si ANR inca sunt setati pe sistemul comunist.De ce ?Ptr ca- doare-n cur de marinari pe marii specialisti din ANR sau MT.

Administratia
23 iunie 2017
Min Muncii si Spagii

Interesant comentariul. Daca nu as cunoaste domeniul, comentariul ar fi credibil, dar, domnul de comenteaza habar nu are de Conventia Privind Identitatea Navigatorilor. Carnetul de Marinar este un act de identitate al navigatorului. Din timp in timp acesta trebuie reinnoit pentru ca fizionomia fiecaruia se schimba. Carnet de marinar pe viata-o aberatie bagata sa mai faca un pic de agitatie iar necunoscatorii sa spuna Daaaa, asa este, uite scrie aici. Prin natura serviciului am toate informatiile direct de la sursa dar nu am auzit niciodata de CM fara valabilitate. O aberatie strecurata aiurea pentru a crea agitatie. Apoi vizita medicala-obligatorie la doi ani. Companiie, pentru a plati mai putin la asiguratori, se asigura ca la plecare, navigatorii sunt sanatosi. IMO - STCW impune o vizita medicala nationala la maxim doi ani, la un medic de pe lista IMO, obligatorie pentru a putea naviga. Toate administratiile din lume impun o vizita medicala obligatorie la doi ani. Daca armatorul cere vizita medicala la plecare, aceasta este platita de companie pentru ca este ceruta de companie si nu de ANR. Este conditia armatorilor si ANR nu are niciun amestec. Si cursurile de perfectionare de baza sunt stabilite de STCW dar daca se doresc si altele de catre diferite companii, acestea se platesc de catre companie. Apoi STCW spune clar cum se acorda certificatele de competenta si lasa la indemana administratiilor cum sa o faca, pe baza de cursuri si examen sau un numar de luni efectuat pe functie inferioara si examen, dar fara examen ? Statul roman a ales cursuri si examen. Poate doar Sirienii sa o mai faca asa, avansari la bord dar cu actele false. Traiti in alta lume domnule. Induceti in eroare dar probabil asta doriti. In ceea ce priveste POS, este in curs de implementare. Da, este o birocratie dar se incearca ca aceasta sa fie cat mai putin vizibila, asta pentru ca vorbiti de ANR. Dl. Duma este acum la pensie daca nu stiati si a fost angajat de ani buni la APMC si nu la ANR. Incurcati rau borcanele dar dvs aveti mereu comentarii, sa le numesc "ciudate" . Aveti niste frustrari mari interioare. Va sugerez sa le tratati sa nu va dauneze grav sanatatii.

de ce ?
23 iunie 2017
MLC

de ce nu ratifica Romania MLC 2006 M-au intrebat de la birouri de la companie din alata tara europeana , eu nu am stiut asta si nici nu am stiut ce sa le spun , am fost ce-i drept putin jenat , as fi vrut sa fiu mandru . Am inteles ca noi si Filipine nu am ratificat , a.. si cateva tari africane

navigator
23 iunie 2017
MLC

Conventia este ratificata de Romania din 2015. Nu stiu cine v-a intrebat dar era pe afara, si dvs la fel.

Răspuns la: MLC
Adăugat de : de ce ?, 23 iunie 2017
de ce nu ratifica Romania MLC 2006 M-au intrebat de la birouri de la companie din alata tara europeana , eu nu am stiut asta si nici nu am stiut ce...
Vreau o tara ca afara
23 iunie 2017
@Administratia

Normal ca am comentarii " ciudate " ptr ca-mi doresc o tara ca afara, exact ca-n cele din vestul Europei. Din 2007 suntem cetateni ai UE si ne dorim sa traim la fel ca toti ceilalalti cetateni din UE, fara sa fim condusi de corupti. Ca veni vorba de ANR, eu unul n-am nimic cu simplii angajati care-si fac treaba de zi cu zi , ci cu javrele din conducere, aia numiti politic.Toti sefii ANR au fost si sunt numiti pe criterii politice.Ultimul sef ANR, penalul Liviu Cazan ,care din ofiter de punte 2 si boss la o casa de amanet a ajuns peste noapte sef la ANR.Ce caliatati manageriale l-au recomandat pe acest penal sa ajunga sef la ANR?PSD &Liviu Dragnea. Trandafir de la ANR, tata socru si PNL-ul sa traiasca.Cauta si tu pe net, sa vezi ce increngatura de rubedenii exista intre marii manageri si partidele politice. Oare in Germania , asa se intampla?Isi tranteste Merkel omul sef la Capitania Hamburg?In Olanda ,seful capitaniei Rotterdam , are rude prin primaria orasului, sau in Consiliu Local?Sau este fost bisnitar de casa de amanet? PS.Draga " Administratorule" iti promit solemn ca din momentul in care vom avea normalitate tip occidental, cu manageri competenti , veniti prin concurs si nu datorita partidului si rudelor de prin ministere , nu o sa mai fac niciun comentariu.O sa citesc doar rubricile "vremea" si "sport" din CL.Ai dreptate cu frustrarile, normal ca le am,ca cetatean al acestei tari ,ptr ca in 10 ani de cand suntem in UE, toti cei care au condus institutii precum ANR sau CERONAV n-au facut absolut nimic.Doar si-au marit averile si si-au schimbat masinile cat au fost la putere.Interesul politic si de clan a primat in fata interesului public.

adrian
24 iulie 2017
reguli nerespectate de ANR

Va salut dragi colegi, poate ca daca postez acest mesaj , poate cineva sa ma lamureasca cu privire la regula 2/5 certificate competenta(NEBREVETATI). A avut loc Conventia de la Manila cum bine toti stim in care s-au stabilit reguli privind navigatia maritima. Una dintre reguli face referire la obtinerea certificat Timonier sef reg 2/5 , certificat care ar trebuie eliberat din oficiu celor ce au cel putin un an de ambarcari i ultimii 5 ani.Cand am fost la ANR ,surpriza, cica pot obtine certificat competenta tim/ sef cei care au 1 an ambarcare in perioada 2008 – 2012 lucru care care contravine regulilor conventiei dat fiin faptul ca , la naiba ultimii 5 ani la mine ca si la alte mii de marinari sunt 2012- 2017. Nu inteleg de ce ANR HAITUESTE nebrevetatii , mai ales ca nu suntem ajutati cu nimic nici de sindicatul de doi bani , nici de ANR.Acesta este un abuz . Deci ca sa se inteleaga, ANR NU RECUNOASTE voiajele din ultimii 5 ani respectiv 2012-2017, incalcand astfel drepturi elementare ale marinarilor, si asa zisul lider de sindicat , ca i-mi este scarba sa ii dau numele practic le da girul. In rest , va urez numai bine si sa stiti ca daca nu reactionam nici unul la abuzuri ele se vor inmulti.Nu ajungea ca avem competitie serioasa din partea filipinezilor si indienilor acum acum a mai aparut cineva care ne impiedica sa navigam ANR.

adrian
24 iulie 2017
explicatii

Daca conventia este ratificata din 2015 ,de ce ultimii 5 ani , in care trebuie sa ai 1 an de ambarcari pt. obtinerea certificat sef timonier, face referire la anii 2008- 2012. Nu are nici-o legatura. Sau are cu plata altor cursuri ,taxe de examene, timp pierdut degeaba ,zeci de milioane luate de anr. si ceronav pt. nimic .+ faptul ca in loc sa plec sa i-mi fac meseria mai pierd 7-8 luni in romania si locul de munca.Practic ANR NE SCOATE de pe piata muncii, le multumim frumos pt.tot. PS. CRED CA SUNTE-TI PE LANGA sau dansati cu ursu.

Răspuns la: MLC
Adăugat de : navigator, 23 iunie 2017
Conventia este ratificata de Romania din 2015. Nu stiu cine v-a intrebat dar era pe afara, si dvs la fel.
adrian
24 iulie 2017
statul roman

Despre ce examen mai vorbim tati cand am experienta ca timonier de 10 ani pe nave de mai multe tipuri si tonaje pana la 200000 dw? este stabilit clar la manila daca ai cel putin 1 an in ultimii 5 ani pe mare primesti din oficiu functia de timonier sef si cu asta basta. Dar noi romanii ce facem, dam o lege ca trebuie sa ai aia 5 ani intre 2008-2012 ,pt catrebuie jumuliti fraierii. Nu este normal dat fiind ca suntem in 2017 sa mi se ia ca referinta voiaje de acum 9 ani si ultimii 5 ani sa nu se puna. mi-am petrecut pe mare 3 ani intre 2012 si 2017 ca sa ce, sa obtin un rahat de hartie care nu ma ajuta cu nimic nici la salariu nici la gasirea unui loc de munca pe care acum il pierd, pt ca trebuie sa ma inscriu la cursuri prin octombrie sa dau examen prin decembrie, sa cheltui vreo 3000 ron si daca am noroc la anu in primavara poate plec.Si toateastea pt. ce, pt ceva ce mi se cuvenea de drept. Pai cum sa fi frustrat tata cand ne iau locul filipinezii si indienii pe care administratiile din tarile respective ii sustin nu ii impiedica sa navige cum se intampla la noi la REPUBLICA BANANIERA ROMANA?

Răspuns la: Min Muncii si Spagii
Adăugat de : Administratia, 23 iunie 2017
Interesant comentariul. Daca nu as cunoaste domeniul, comentariul ar fi credibil, dar, domnul de comenteaza habar nu are de Conventia Privind...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3611 secunde