"Ghidul privind înțelegerile verticale", pus în dezbatere publică
169
Articole de la același autor
Galerie FOTO-VIDEO / 7 navigatori MORȚI în incendiul de pe un tanc petrolier. Unde s-a petrecut TRAGEDIA
13 Mai 2020
Șantierul Naval Constanța se sufocă sub norii de pleavă ridicați de United Shipping Agency (I)
29 Mai 2020
Consiliul Concurenței a elaborat "Ghidul privind înțelegerile verticale" cu scopul de a veni în sprijinul companiilor care trebuie să-și evalueze singure, de la caz la caz, compatibilitatea cu normele de concurență naționale și europene a acordurilor verticale pe care doresc să le încheie, se arată într-un comunicat de presă.
De regulă, acordurile verticale sunt, contractele de furnizare și distribuție. Termenul "vertical" subliniază faptul că aceste contracte sunt încheiate între companii care operează la diferite niveluri ale lanțului de producție sau de distribuție. Acordurile de distribuție între producători și angrosiști, comercianții cu amănuntul reprezintă exemple tipice de acorduri verticale.
Astfel, dacă un acord vertical conține "restricții" în ceea ce privește furnizorul sau cumpărătorul, concurența poate fi afectată. Aceste restricții pot lua mai multe forme, de exemplu, producătorul vinde doar unuia sau unui număr limitat de cumpărători (distribuție exclusivă/selectivă), ceea ce poate duce la excluderea altor cumpărători de pe piață și/sau la înțelegere între cumpărători. În mod similar, obligațiile de ne-concurență care interzic distribuitorilor achiziționarea și revânzarea produselor concurente pot împiedica intrarea pe piață a noilor producători și pot consolida pozițiile pe piață ale producătorilor existenți.
"Înțelegerile verticale reprezintă încălcări frecvente ale normelor de concurență și, de aceea, vrem să ajutăm firmele să cunoască și să înțeleagă mai ușor condițiile în care pot încheia contracte de distribuție, furnizare fără a fi sancționate", a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Astfel, dacă un acord vertical conține "restricții" în ceea ce privește furnizorul sau cumpărătorul, concurența poate fi afectată. Aceste restricții pot lua mai multe forme, de exemplu, producătorul vinde doar unuia sau unui număr limitat de cumpărători (distribuție exclusivă/selectivă), ceea ce poate duce la excluderea altor cumpărători de pe piață și/sau la înțelegere între cumpărători. În mod similar, obligațiile de ne-concurență care interzic distribuitorilor achiziționarea și revânzarea produselor concurente pot împiedica intrarea pe piață a noilor producători și pot consolida pozițiile pe piață ale producătorilor existenți.
"Înțelegerile verticale reprezintă încălcări frecvente ale normelor de concurență și, de aceea, vrem să ajutăm firmele să cunoască și să înțeleagă mai ușor condițiile în care pot încheia contracte de distribuție, furnizare fără a fi sancționate", a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Ghidul cuprinde exemple relevante din practica Consiliul Concurenței din România și a Curții de Justiție a Uniunii Europene, precum și o serie de recomandări pentru evitarea încălcării legii.
Ghidul privind înțelegerile verticale este pus în dezbatere publică pe pagina web a instituției.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 04 Iulie 2020
Miercuri, 01 Iulie 2020
Vineri, 29 Mai 2020
Marţi, 19 Mai 2020
Sâmbătă, 25 Aprilie 2020
Miercuri, 15 Aprilie 2020
Marţi, 24 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Vineri, 06 Martie 2020
Marţi, 25 Februarie 2020