Future Hub Iași va fi cuprins în strategia de transport intermodal

226

Articole de la același autor

Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 457/2011 pentru aprobarea Strategiei de transport intermodal în România va fi modificat, pentru a fi cuprinsă și zona Iași.

Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri a anunțat în data de 2 august 2012 lansarea unei noi concentrări de structuri de afaceri la Iași, numită Future Hub Iași.

Aceasta structură va fi de tipul "hub" - adică un punct central în jurul căruia vor fi grupate 4 clustere structurate pe următoarele domenii: transport și logistică, farmacie și sănătate, universitar, tehnologie și servicii IT.

Polul de creștere structurat pe transport și logistică urmărește să facă din Iași un centru capabil să proceseze un număr mare de pasageri și

mărfuri și să ajute la creșterea productivității companiilor care vor intra în ceilalți poli de creștere asociați acestui hub.

Acțiunile concrete vizează lungirea pistei aeroportului existent pentru a permite creșterea traficului aerian, precum și completarea cu o componentă de autostradă și un parc logistic. Suplimentar aeroportul va dispune și de un terminal cargo și astfel, orașul Iași va putea oferi o soluție completă la nivel de transport și procesare.

Având în vedere solicitarea Consiliului Județean Iași privind necesitatea și oportunitatea realizării unui terminal intermodal în zona Iași care să deservească cel puțin domeniul de transport și logistică menționat în structura de afaceri numită Future Hub Iași, CNCF "C.F.R."-S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, a propus includerea zonei Iași ca locație optimă pentru construirea unui centru intermodal de transport marfă în zona Moldova, în funcție de disponibilitatea terenului care va fi pus la dispoziție de autoritatea publică locală.

Realizarea Centrului Intermodal Regional de Transport Marfă Iași va genera un cumul de efecte pozitive asupra economiei regionale și locale prin reducerea costurilor de transport ale operatorilor economici, descongestionarea rețelei de transport rutier prin transportul bunurilor în sistem containerizat feroviar, cât și asupra mediului înconjurător prin diminuarea noxelor produse de mijloacele de transport auto, în defavoarea transportului feroviar, mai puțin poluant.

Realizarea unui centru intermodal la Iași va spori atractivitatea atât a județului Iași cât și a zonei Nord-Est a României pentru investiții străine și noi activități economice care folosesc serviciile de transport intermodal și, totodată va contribui la creșterea competitivității economiei pe plan local.

Zona Nord-Est a României prezintă avantajul de a fi aproape de frontiera cu Republica Moldova (prin punctul de frontieră Ungheni-Cristești), beneficiază de existența infrastructurii de transport pe cale ferată largă (ecartament de 1.524 mm) facilitându-se astfel legătura

feroviară cu Republica Moldova, Ucraina și Rusia. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 14 Octombrie 2011
Stire din Cultură-Educație : Minunile Cuvioasei Parascheva
Vineri, 14 Octombrie 2011
Stire din Cultură-Educație : Sfânta Parascheva afectată de criză
Pagina a fost generata in 0.5049 secunde