Finanțare de aproape 25 de milioane de euro pentru proiectul „portul verde”
138
Articole de la același autor
Drama unui marinar român, care a muncit 11 ani pe navele unei companii olandeze și a fost concediat
03 Aprilie 2021
Noul salariu minim din flota mondială este negociat la Geneva
28 Aprilie 2021
Fiscul din Medgidia vinde terenuri și autoturisme
26 Martie 2021
Nu există navigator român care să nu fi putut pleca în voiaj din cauză că n-a avut certificările la zi
12 Mai 2021
Fiscul constănțean vinde case, apartamente, terenuri și autoturisme la prețuri de chilipir
09 Aprilie 2021
Statul român își bate joc de lupii de mare
23 Martie 2021
O alianță internațională formată din 45 de companii, institute de cercetare și autorități portuare, condusă de Autoritatea Portului Rotterdam, a primit o finanțare de aproape 25 milioane euro, pentru 10 proiecte pilot și proiecte demonstrative. Acestea au ca obiect logistica durabilă și inteligentă în operațiunile portuare. În anii următori, sectorul transporturilor va trebui să facă pasul spre energia curată.
O serie de combustibili regenerabili și transportatori de energie sunt în curs de dezvoltare. Sunt incluse: hidrogenul verde, bateriile electrice mari, amoniacul și bio-LNG. Fiecare dintre acestea are propriile avantaje și provocări, cu o opțiune care pare mai potrivită pentru transportul maritim, alta pentru aplicațiile din port sau transportul către destinațiile din interiorul țării. Unele verigi din lanțul de la producție la consum au fost deja testate; altele nu. Programul de cercetare al consorțiului se concentrează în principal pe acele aspecte ale utilizării de noi combustibili și purtători de energie care nu au fost încă testați în practică. Aceasta include producția, transportul, depozitarea, distribuția (în cazul combustibililor) și încărcarea (în cazul energiei electrice).
Exemplele includ funcționarea unei locomotive cu baterie electrică, care folosește puterea de la o linie aeriană atât pentru puterea motrică, cât și pentru reîncărcarea bateriei, permițându-i să funcționeze în zone care nu au o linie aeriană - curți de triaj, de exemplu. Printre alte exemple se numără amoniacul folosit drept combustibil în transport sau energia electrică de la țărm pentru navele ancorate în larg, la o geamandură.
De asemenea, partenerii vor proiecta și implementa mai multe soluții de digitalizare și automatizare în contextul tranziției energetice. În plus, aceștia vor explora cum să încurajeze cel mai bine companiile să crească durabilitatea proceselor lor logistice. Unul dintre obiectivele consorțiului implică dezvoltarea unui plan general privind modul în care transportul în, către și din porturi poate fi făcut fără carbon până în 2050.
La proiect colaborează autoritățile portuare din Rotterdam, DeltaPort (Germania), Haropa Port (Franța: Le Havre, Rouen, Paris) și Sines (Portugalia), în parteneriat cu 10 institute de cercetare și peste 30 de companii din Olanda, Germania, Franța, Portugalia, Danemarca și Suedia. Proiectului de cercetare i s-a acordat acronimul MAGPIE: sMArt Green Ports as Integrated Efficient hub-uri multimodale. Proiectul de cercetare va dura cinci ani.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 10 Mai 2021
Miercuri, 19 Mai 2021
Luni, 17 Mai 2021
Luni, 17 Mai 2021
Joi, 13 Mai 2021
Luni, 10 Mai 2021
Vineri, 07 Mai 2021
Miercuri, 05 Mai 2021
Luni, 03 Mai 2021
Sâmbătă, 24 Aprilie 2021