Fierbe țara! E groasă rău, dacă și patronii au început să protesteze!

387
Fierbe țara! E groasă rău, dacă și patronii au început să protesteze! - egroasaraudacasipatroniiauincepu-1552077193.jpg

Articole de la același autor

Economia și societatea românească sunt sufocate de tensiuni și crize. În ultimii trei ani, sub administrația social-democrată au apărut noi dezechilibre, iar cele vechi s-au acutizat. Acumularea de tensiuni nu s-a lăsat fără urmări. Acțiunile de protest ale sindicatelor, societății civile, judecătorilor și procurorilor, actorilor, profesorilor universitari și studenților se țin lanț. Lor li se alătură vocile organismelor europene și ale reprezentanțelor diplomatice ale Occidentului. 


Dar ce fac patronatele, cum reacționează când Guvernul, fără să le consulte, i-a hotărâri care le afectează interesele, punând în pericol afacerile?
"Singura măsură legală pe care o au la îndemână organizațiile patronale este dialogul. Din păcate, lipsa dialogului real conduce la anomalii și, în final, la falimente sau retragerea capitalurilor și investitorilor din România", afirmă Iulian Gropoșilă - președintele Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Constanța.


Într-adevăr, legea le asigură patronatelor un singur instrument pentru a influența deciziile guvernanților: dialogul. Dar ce te faci dacă guvernanții îl mimează sau îl refuză? Pentru astfel de situații, legea nu oferă nicio alternativă și nici nu prevede sancțiuni. Altfel spus, legea lasă dialogul social la bunul plac al celor aflați la putere.  


În acest caz, ce le mai rămâne oamenilor de afaceri de făcut decât să plece capul, să încerce să supraviețuiască sau să închidă afacerile? Soluția este revolta, protestul, suspendarea activității, greva! 
Oamenii de afaceri din întreaga țară ar trebui să învețe din experiența organizației patronale din portul Constanța. De-a lungul timpului, aceasta a purtat mai multe bătălii împotriva celor ce refuzau dialogul sau îl mimau. Pe toate le-a câștigat. 
Iată, în anul 2002, pe data de 18 septembrie, operatorii din portul Constanța au oprit activitatea de încărcare și descărcare a navelor. A fost prima și singura grevă a patronilor din istoria României. Acțiunea a fost organizată ca reacție la intenția lui Miron Mitrea (ministru al transporturilor în Guvernul Năstase) de a încredința rețeaua feroviară portuară (cu lungimea de 41,921 km) unor firme de apartament. Dacă afacerea ar fi reușit, ar fi condus la umflarea artificială a costurilor mărfurilor derulate prin portul Constanța și la crearea de noi monopoluri.


În perioada 2015 - 2016, pe vremea guvernelor Ponta și Cioloș, Organizația Patronală "Operatorul Portuar" și Federația Națională a Sindicatelor Portuare au organizat o acțiune de protest maraton "la adresa incompetentei și abuzurilor" conducerii Administrației portului Constanța de la acea vreme. Nici atunci dialogul social nu a funcționat. Doar sub presiunea protestelor prelungite, conducerea Administrației Portuare a fost schimbată.


Astăzi, România se află în fața unei noi revolte a patronilor. Ștefan Mandachi - un om de afaceri din Suceava a construit un metru de autostradă în semn de protest față de neputința guvernanților de a asigura infrastructura rutieră de care are nevoie economia. 
El va continua protestul pe data de 15 martie, la ora 15. Timp de 15 minute va suspenda activitatea în restaurantele pe care le deține. Mai mulți antreprenori au anunțat că i se vor alătura și vor face "pauza de 15 minute", în semn de protest față de lipsa autostrăzilor.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5006 secunde