Familiile navigatorilor aflați pe mare sună, îngrijorate, la SLN

Miercuri, 18 Martie 2020
3187
Prin definiție, sindicatele sunt forme de existență a solidarității între oameni. Astăzi, în condițiile excepționale ale pandemiei de coronavirus, organizațiile profesionale trebuie să fie mai active decât oricând, să vină în sprijinul lucrătorilor, atât cu fapta, cât și cu sfatul.

Chiar dacă au fost nevoite să își adapteze activitatea la exigențele preveniri riscului de transmitere a virusului, Sindicatul Liber al Navigatorilor și Inspectoratul ITF România au rămas pe "baricade", pentru a veni oricând în sprijinul marinarilor români aflați pe mare și al echipajelor navelor sosite în porturile maritime românești.

"În continuare, suntem preocupați de problemele navigatorilor. Asigurăm informarea lor prin intermediul site-ului organizației și prin mijloacele de comunicare. Am înființat grupe de lucru și primim telefoane la orice oră din zi și din noapte.

Sindicatul are un rol foarte mare în perioada aceasta. Suntem contactați atât de navigatori, cât și de familiile lor. Zilnic primim 20 – 30 de telefoane. La această oră, familiile celor aflați în voiaj sunt îngrijorate și ne solicită informații despre posibilitatea schimbului de echipaj, despre restricțiile și pericolele existente. În calitate de inspector ITF lucrez și în port, dar merg și la bordul navelor care nu sunt în carantină. Încercăm să rezolvăm toate problemele ivite", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, președintele SLN și șef al Inspectoratului ITF România.

Închiderea granițelor și aeroporturilor în Europa, dar și din alte țări ale lumii a făcut ca schimburile de echipaje să se efectueze cu mare greutate. Din acest motiv, sunt marinari care se confruntă cu situații disperate și au nevoie de ajutorul SLN și al ITF.

"În prezent, avem cazul unui navigator care a ajuns în Spania și a rămas blocat acolo, neavând unde să stea. Hotelurile fiind rechiziționate, el a ajuns să stea pe stradă. Încercăm, împreună cu Ministerul de Externe și ITF, să-l ajutăm. Dar va trebui să stea în Spania, în loc să vină acasă.

De curând a venit un navigator din China, via Dubai și Londra. Fusese cu nava într-o zonă care nu era afectată de epidemie. Pentru că la sosirea în țară, pe aeroport, nimeni nu l-a îndrumat ce să facă, a sunat la sindicat. I-am recomandat să se autoizoleze și să informeze autoritatea sanitară. Navigatorul a venit singur cu mașina până la Constanța și s-a dus direct la un apartament pe care îl deține. Soția îi lăsase alimente și cele de trebuință. Familia locuiește în altă locație. Apoi, navigatorul a anunțat Direcția de Sănătate Publică, informând-o că a venit din China și s-a autoizolat. Omul nu are simptome, dar este conștient că trebuie să stea departe de ceilalți o perioadă.

În prezent, multe agenții de crewing și-au închis porțile; personalul lor a fost trimis în concediu sau lucrează de acasă. La companiile de navigație cu care avem contracte, schimburile de echipaje au fost suspendate pentru moment, așteptându-se să se vadă cum vor evolua lucrurile. În prezent, cei de la bordul navelor sunt în siguranță, iar cei de acasă trebuie să respecte măsurile de securitate sanitară", a relatat liderul de sindicat.  



Pagina a fost generata in 0.2222 secunde