Criza din shipping-ul internațional se apropie de final
Articole recomandate
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Comisarul Majestăţii Sale pentru Comerţ şi Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, vizită în Portul Constanţa
17 Aprilie 2024
Ministrul Transporturilor anunță schimbări majore la TAROM
17 Aprilie 2024
2016 a fost un an prost pentru industria transportului maritim. Indicele Dry Baltic, care se bazează pe prețurile transportului materiilor prime și este furnizat de Baltic Exchange, din Londra, a atins niveluri record scăzute în luna februarie. Ca efect, la sfârșitul lunii august a avut loc răsunătorul faliment al companiei japoneze Hanjin Shipping Co Ltd. Criza prelungită din transportul maritim internațional este pusă pe seama încetinirii creșterii economice din China și a excedentului de capacități de transport a flotei mondiale, datorat numeroaselor comenzi de construcții noi lansate în timpul boom-ului economic din 2005 - 2008.
Ce se va întâmpla în 2017? Potrivit unui raport al consultantului internațional Drewry, piața transportului maritim va da primele semne de redresare până la sfârșitul anului. Ele vor apărea mai întâi în transportul de mărfuri uscate vrac, iar apoi în transportul de mărfuri containerizate.
În prezent, cererea de mărfuri uscate vrac este slabă, dar se așteaptă să crească cu puțin sub 2% pe an, până în 2020.
Excedentul de capacități de transport va fi ținut sub control. Numărul navelor vechi trimise la fier vechi este în creștere, în timp ce comenzile de construcții noi scad. Ca urmare, creșterea flotei de vrachiere și portcontainere va fi foarte mică până în 2020.
Ce se va întâmpla în 2017? Potrivit unui raport al consultantului internațional Drewry, piața transportului maritim va da primele semne de redresare până la sfârșitul anului. Ele vor apărea mai întâi în transportul de mărfuri uscate vrac, iar apoi în transportul de mărfuri containerizate.
În prezent, cererea de mărfuri uscate vrac este slabă, dar se așteaptă să crească cu puțin sub 2% pe an, până în 2020.
Excedentul de capacități de transport va fi ținut sub control. Numărul navelor vechi trimise la fier vechi este în creștere, în timp ce comenzile de construcții noi scad. Ca urmare, creșterea flotei de vrachiere și portcontainere va fi foarte mică până în 2020.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 06 Ianuarie 2017
Miercuri, 04 Ianuarie 2017
Miercuri, 04 Ianuarie 2017
Marţi, 03 Ianuarie 2017
Marţi, 03 Ianuarie 2017
Marţi, 13 Decembrie 2016
Marţi, 13 Decembrie 2016
Vineri, 06 Ianuarie 2017
Joi, 05 Ianuarie 2017
Joi, 05 Ianuarie 2017