Constructorul autostrăzii scufundate Orăștie – Sibiu, obligat să restituie 83 milioane lei

199
Constructorul autostrăzii scufundate Orăștie – Sibiu, obligat să restituie 83 milioane lei - auto-1539874611.jpg

Articole recomandate

Curtea de Apel București a admis marți, 16 octombrie, acțiunea în anulare formulată de juriștii CNAIR, obligând antreprenorul Salini Impregilo S.p.A să restituie companiei de stat suma de 83,15 milioane lei pentru problemele apărute la Lotul 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu.


"Precizăm că  în data de 23 martie 2017 Curtea Internațională de Arbitraj de pe lângă Camera Internațională de Comerț - ICC Paris a pronunțat o sentință parțială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu (km 43+855 - km 65+965)", arată CNAIR într-un comunicat.


În urma acestei sentințe, în data de 8 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înființare a popririi bancare emisă în data de 5 mai 2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.


Considerând că arbitrul s-a pronunțat formal asupra deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicție, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin deciziile CAD, CNAIR, prin Direcția Juridică, a depus în data de 10 mai 2017 la Judecatoria Sectorului 1 București o contestație la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar.


Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie a fost deschis circulației în anul 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale. 


Un an mai târziu au apărut probleme care au necesitat demolarea și reconstrucția unui sector de 200 de metri. Atunci, contractul cu Salini Impregilo a fost reziliat , fiind reținută garanția de aproximativ 60 milioane lei.


În toamna anului trecut, pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie, sensul dinspre Sibiu au apărut iar fisuri, crăpături și denivelări pe o lungime de 70 de metri.


Compania de Drumuri a instituit atunci restricții de circulație, în contextul în care echipa de specialiști a constatat că sunt afectate banda de urgență și banda întâi.


În acest contract a fost cercetat de către DNA inclusiv actualul director general al CNAIR, Narcis Neaga, care a scăpat însă de acuzațiile de abuz în serviciu în urma invocării unor excepții de constituționalitate. În derularea contractului, Narcis Neaga a luat mai multe decizii proaste care au dus la apariția gravelor probleme tehnice pe autostradă. Printre acestea decizia de reziliere a contractului cu firma de consultanță a autostrăzii, CONSITRANS, decizia de deschidere a traficului înainte de alegerile prezidențiale, deși autostrada nu era definitivată. Surse din proiect îl dau vinovat tot pe Narcis Neaga pentru refuzul de a aplica o soluție de tunel la autostradă în loc de debleu, fapt care a agravat apariția alunecărilor de teren în proiectul autostrăzii.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.8902 secunde