Companiile aeriene s-au angajat să ramburseze cheltuielile în timp util, după anularea zborului
212
Articole de la același autor
Fiscul vinde apartamente, terenuri și mașini la prețuri de chilipir
10 Octombrie 2021
Bătrânii lupi de mare au sărbătorit jumătate de secol de la absolvirea Școlii de Marină „Mircea cel Bătrân"
06 Septembrie 2021
Reduceți fiscalitatea muncii din industria navală! Sindicatele cer sprijinul Parlamentului României
04 Octombrie 2021
Fiscul vinde terenuri, apartamente, clădiri și o flotă de autoturisme la prețuri de chilipir
09 Septembrie 2021
În urma dialogurilor cu Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, 16 companii aeriene majore s-au angajat să furnizeze informații mai bune și să ramburseze cheltuielile în timp util pasagerilor, dacă zborul a fost anulat.
Comisia a alertat autoritățile de aplicare a cooperării pentru protecția consumatorilor în decembrie 2020, pentru a aborda practicile de anulare și rambursare ale mai multor companii aeriene în contextul pandemiei COVID-19.
Comisia a alertat autoritățile de aplicare a cooperării pentru protecția consumatorilor în decembrie 2020, pentru a aborda practicile de anulare și rambursare ale mai multor companii aeriene în contextul pandemiei COVID-19.
Companiile aeriene și-au luat următorul angajament:
- restanțele de rambursare au fost compensate în marea majoritate a cazurilor, iar pasagerilor li se vor rambursa cheltuielile în termen de șapte zile, conform legislației UE;
- pasagerii vor fi informați mai clar despre drepturile lor în cazul anulării zborului de către o companie aeriană;
- companiile aeriene vor acorda o importanță egală pe site-urile lor web, e-mailuri și alte comunicări către pasageri cu privire la diferitele opțiuni pe care le are pasagerul în cazul anulării zborului de către compania aeriană: redirecționare, rambursare în bani și - dacă este oferită de compania aeriană - rambursare într-un voucher;
- companiile aeriene, în comunicarea lor cu pasagerii, vor distinge în mod clar anulările de zbor de către compania aeriană (și drepturile legale care decurg din partea pasagerului) de anulările de zbor de către pasager (și posibilele drepturi contractuale pe care le poate avea pasagerul în aceste cazuri, în termenii și condițiile companiei aeriene de transport);
- pasagerilor li se pot da vouchere numai dacă le aleg în mod expres. Majoritatea companiilor aeriene au fost de acord că voucherele neutilizate pe care pasagerii din etapele inițiale ale pandemiei trebuiau să le accepte pot fi rambursate în bani dacă pasagerul dorește acest lucru;
- pasagerii care și-au rezervat zborul printr-un intermediar și au dificultăți în obținerea rambursării de la intermediar, pot apela la compania aeriană și pot solicita rambursarea directă. Companiile aeriene vor informa pasagerii despre această posibilitate și despre orice condiții pentru solicitarea unei rambursări directe pe site-urile lor web.
- restanțele de rambursare au fost compensate în marea majoritate a cazurilor, iar pasagerilor li se vor rambursa cheltuielile în termen de șapte zile, conform legislației UE;
- pasagerii vor fi informați mai clar despre drepturile lor în cazul anulării zborului de către o companie aeriană;
- companiile aeriene vor acorda o importanță egală pe site-urile lor web, e-mailuri și alte comunicări către pasageri cu privire la diferitele opțiuni pe care le are pasagerul în cazul anulării zborului de către compania aeriană: redirecționare, rambursare în bani și - dacă este oferită de compania aeriană - rambursare într-un voucher;
- companiile aeriene, în comunicarea lor cu pasagerii, vor distinge în mod clar anulările de zbor de către compania aeriană (și drepturile legale care decurg din partea pasagerului) de anulările de zbor de către pasager (și posibilele drepturi contractuale pe care le poate avea pasagerul în aceste cazuri, în termenii și condițiile companiei aeriene de transport);
- pasagerilor li se pot da vouchere numai dacă le aleg în mod expres. Majoritatea companiilor aeriene au fost de acord că voucherele neutilizate pe care pasagerii din etapele inițiale ale pandemiei trebuiau să le accepte pot fi rambursate în bani dacă pasagerul dorește acest lucru;
- pasagerii care și-au rezervat zborul printr-un intermediar și au dificultăți în obținerea rambursării de la intermediar, pot apela la compania aeriană și pot solicita rambursarea directă. Companiile aeriene vor informa pasagerii despre această posibilitate și despre orice condiții pentru solicitarea unei rambursări directe pe site-urile lor web.
Companiile aeriene implicate în dialog au fost: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 04 Octombrie 2021
Sâmbătă, 09 Octombrie 2021
Miercuri, 06 Octombrie 2021
Miercuri, 06 Octombrie 2021
Marţi, 05 Octombrie 2021
Luni, 04 Octombrie 2021
Vineri, 01 Octombrie 2021
Miercuri, 29 Septembrie 2021
Miercuri, 29 Septembrie 2021
Marţi, 28 Septembrie 2021