Cod roșu în crewing-ul românesc!

7270
6
Cod roșu în crewing-ul românesc! - alerta-1426694971.jpg

Articole recomandate

r Navigatorii din sectorul off-shore își pierd locurile de muncă r Sute de bucătari și ospătari români nu mai sunt primiți pe navele italiene

Evoluția pieței forței de muncă marinărești în 2015 nu este de loc încurajatoare pentru navigatorii români.

"Situația din shipping-ul internațional este extrem de complicată. Navlurile (tarifele de transport) sunt în scădere la toate categoriile de nave: vrachiere, petroliere, cargouri, portcontainere, întrucât s-au redus cantitățile de mărfuri.

Situația cea mai grea este în sectorul off-shore. Scăderea prețului petrolului a dus la restrângerea activității în perimetrele de explorare și extracție de pe mare, fapt ce afectează dramatic numărul locurilor de muncă de pe platformele petroliere și navele specializate.

Trecerea navigatorilor din sectorul off-shore pe alte tipuri de nave ridică o mulțime de probleme. După ce au lucrat ani de zile pe platforme și nave de deser-vire, ofițerii au nevoie de o perioadă de acomodare și chiar de cursuri de perfecționare. Pentru început, li se cere să accepte să lucreze pe funcții inferioare.

Dar cea mai mare piedică este salariul. Un comandant sau un șef mecanic din sectorul off-shore câștigă circa 20.000 de dolari. Pe alte tipuri de nave, nu li se oferă mai mult de 6.000 - 7.000 de dolari, dacă ar fi îmbarcați pe aceleași funcții" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Florin Urziceanu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România.

Dacă scăderea cotațiilor țițeiului a lovit locurile de muncă din sectorul off-shore, în schimb ea a adus ieftinirea combustibililor navali.

"Armatorii nu mai sunt nevoiți să caute soluții pentru a reduce consumul de combustibil, pentru a-și diminua cheltuielile. Atenția lor se îndreaptă, în prezent, asupra economiilor cu forța de muncă, cu salariile. Este posibil să se treacă la ajustări salariale dacă se va înrăutăți piața. Din fericire, cursul de schimb euro - dolar îi avantajează pe navigatorii români, care sunt plătiți în euro. Pericolul este pentru marinarii plătiți în dolari. Astăzi, românii au ajuns să fie mai ieftini decât ucrainenii, ca urmare a deprecierii monedei europene" - afirmă Urziceanu.

Dar dacă evoluția pieței internaționale a crewing-ului depinde de factori asupra cărora România nu are niciun control, există segmente de piață care sunt influențate de politica statului român.

"Navigatorii bucătari și ospătari români nu mai sunt angajați pe navele italiene pentru transportul mărfurilor, din dispoziția Guvernului de la Roma, întrucât se consideră că nu sunt pregătiți conform Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC-2006. După cum se știe, statul român nu a ratificat această convenție. Din această cauză, românii au pierdut câteva sute de locuri de muncă de pe navele comerciale italiene. Vom vedea dacă măsura se aplică și la navele de croazieră, unde există mai multe categorii de nebrevetați și personal auxiliar. Avem informații că statul Panama se pregătește să introducă, la rândul său, restricții pentru navigatorii statelor care nu au ratificat MLC-2006, și că Insulele Marshall ar putea să adopte aceeași politică. Este extrem de grav!" - atenționează președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România.

Situația de pe piața internațională a crewing-ului este asemănătoare în linii mari cu cea din anul 2009, de la debutul marii crize economice. De altfel, de atunci și până astăzi shipping-ul internațional nu a mai revenit la nivelul din 2008. În prezent, cele mai afectate categorii de navigatori români sunt cadeții, nebrevetații și ofițerii aflați la început de carieră. 

Comentează știrea

1. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

Euro-dolar
19 martie 2015
M-ai bagat in ceata

Din fericire, cursul de schimb euro - dolar îi avantajează pe navigatorii români, care sunt plătiți în euro. Pericolul este pentru marinarii plătiți în dolari. Astăzi, românii au ajuns să fie mai ieftini decât ucrainenii, ca urmare a deprecierii monedei europene" - afirmă Urziceanu. Ma avantajeaza ca sunt platit in euro, ca urmare a deprecierii monedei europene.Bravo,iar ati scris un articol din wc.

cristi
19 martie 2015
curs

deci, s-a inteleg si eu. dolarul creste , euro scade fata de dolar si cine e platit in dolari este dezavantajat???????

Tx
19 martie 2015
Sa ne spuna Mihalcioiu

Nea Mihalcioiu sa ne spuna de ce nu sa semnat MLC-ul 2006, oare !

EscorteDinRomania.ro
22 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

mi se rupe
5 aprilie 2015
catargul

acceptati salarii ptr chinezi!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Februarie 2015
Stire din Economie : Cât de greu este  să fii pilot maritim
Pagina a fost generata in 1.3847 secunde