Cerealele relansează traficul de mărfuri pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari
Articole recomandate
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Comisarul Majestăţii Sale pentru Comerţ şi Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, vizită în Portul Constanţa
17 Aprilie 2024
Ministrul Transporturilor anunță schimbări majore la TAROM
17 Aprilie 2024
În anul 2018, fluxurile de mărfuri au crescut constant pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Transportul pe apele interioare se dovedește a fi mai atractiv decât cel rutier și feroviar, tariful pe tona de marfă transportată fiind mult mai mic.
Grație ploilor abundente de pe continent, transportatorii au beneficiat de condiții bune de navigație pe Dunăre, de la începutul anului și până acum.
"În primele opt luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 20,201 milioane tone capacitate, cu 1,44% mai mic față de intervalul ianuarie - august 2017. În schimb, au fost transportate cu 4,52% mai multe mărfuri decât în aceeași perioadă din 2017, respectiv 9,273 milioane de tone", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.
Dacă în prima parte a anului 2018, cerealele trecuseră pe locul doi în structura mărfurilor tranzitate pe canalele navigabile, după opt luni au trecut în fruntea clasamentului, cu o pondere de 39,60%.
Evoluția cantităților de cereale transportate este determinată în mare măsură de variațiile de prețuri de pe piețele internaționale. Când cotațiile sunt mici, exportatorii din România, Serbia, Ungaria și Bulgaria preferă să stocheze mărfurile, în așteptarea unor vremuri mai bune. Când bursele internaționale dau semnalul creșterii prețurilor, traficul de cereale pe Dunăre, canalele navigabile și în portul Constanța se relansează.
În perioada ianuarie – august 2018, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari au fost tranzitate următoarele cantități de mărfuri:
- cereale - 3.672.213 tone (pondere 39,60% în total);
- minereuri – 3.389.415 tone (36,55%);
- produse energetice (cocs, cărbune, produse petroliere) – 1.152.652 tone (12,43%);
- produse chimice – 426.393 tone (4,60%);
- metal și produse din metal – 346.628 tone (1,74%);
- produse alimentare – 52.590 tone (0,57%);
- mașini – 42.948 tone (0,46%);
- echipamente – 1.882 tone (0,02%);
- alte produse – 181.633 tone (1,96%).
Din totalul de 9,273 milioane tone de mărfuri, în contul României au fost transportate 53%, pentru Serbia - 19%, Bulgaria - 13%, Ungaria - 8%, Austria – 3%.
Între 1 ianuarie și 31 august 2018, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 14.019 unități navale, din care: 9.651 barje, 1.848 șlepuri, 60 nave fluvio-maritime (inclusiv gabare) 2.436 remorchere împingătoare, precum și 26 nave de croazieră.
Demn de remarcat este faptul că armatorii români domină transportul pe apele interioare, marea majoritate a unităților navale care au străbătut canalele navigabile erau înregistrate sub pavilionul României.
Dintre armatorii români care asigură transportul fluvial de mărfuri, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.
Este de așteptat ca în perioada următoare, cantitatea de cereale tranzitată pe canalele navigabile să crească, având în vedere că atât în România, cât și în Serbia, Ungaria și Bulgaria s-au obținut recolte bune de cereale.
În 2018, România a înregistrat un nou record istoric la recolta de cereale păioase. Producția totală de grâu s-a ridicat la 10.271.600 tone, producția medie la hectar fiind de 4.870 kg. La orz, s-a obținut o producție de 1.392.300 tone, cu o productivitate de 5.204 kg la hectar.
Grație ploilor abundente de pe continent, transportatorii au beneficiat de condiții bune de navigație pe Dunăre, de la începutul anului și până acum.
"În primele opt luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 20,201 milioane tone capacitate, cu 1,44% mai mic față de intervalul ianuarie - august 2017. În schimb, au fost transportate cu 4,52% mai multe mărfuri decât în aceeași perioadă din 2017, respectiv 9,273 milioane de tone", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile.
Dacă în prima parte a anului 2018, cerealele trecuseră pe locul doi în structura mărfurilor tranzitate pe canalele navigabile, după opt luni au trecut în fruntea clasamentului, cu o pondere de 39,60%.
Evoluția cantităților de cereale transportate este determinată în mare măsură de variațiile de prețuri de pe piețele internaționale. Când cotațiile sunt mici, exportatorii din România, Serbia, Ungaria și Bulgaria preferă să stocheze mărfurile, în așteptarea unor vremuri mai bune. Când bursele internaționale dau semnalul creșterii prețurilor, traficul de cereale pe Dunăre, canalele navigabile și în portul Constanța se relansează.
În perioada ianuarie – august 2018, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari au fost tranzitate următoarele cantități de mărfuri:
- cereale - 3.672.213 tone (pondere 39,60% în total);
- minereuri – 3.389.415 tone (36,55%);
- produse energetice (cocs, cărbune, produse petroliere) – 1.152.652 tone (12,43%);
- produse chimice – 426.393 tone (4,60%);
- metal și produse din metal – 346.628 tone (1,74%);
- produse alimentare – 52.590 tone (0,57%);
- mașini – 42.948 tone (0,46%);
- echipamente – 1.882 tone (0,02%);
- alte produse – 181.633 tone (1,96%).
Din totalul de 9,273 milioane tone de mărfuri, în contul României au fost transportate 53%, pentru Serbia - 19%, Bulgaria - 13%, Ungaria - 8%, Austria – 3%.
Între 1 ianuarie și 31 august 2018, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 14.019 unități navale, din care: 9.651 barje, 1.848 șlepuri, 60 nave fluvio-maritime (inclusiv gabare) 2.436 remorchere împingătoare, precum și 26 nave de croazieră.
Demn de remarcat este faptul că armatorii români domină transportul pe apele interioare, marea majoritate a unităților navale care au străbătut canalele navigabile erau înregistrate sub pavilionul României.
Dintre armatorii români care asigură transportul fluvial de mărfuri, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.
Este de așteptat ca în perioada următoare, cantitatea de cereale tranzitată pe canalele navigabile să crească, având în vedere că atât în România, cât și în Serbia, Ungaria și Bulgaria s-au obținut recolte bune de cereale.
În 2018, România a înregistrat un nou record istoric la recolta de cereale păioase. Producția totală de grâu s-a ridicat la 10.271.600 tone, producția medie la hectar fiind de 4.870 kg. La orz, s-a obținut o producție de 1.392.300 tone, cu o productivitate de 5.204 kg la hectar.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 15 Septembrie 2018
Miercuri, 05 Septembrie 2018
Marţi, 24 Iulie 2018
Joi, 19 Iulie 2018
Sâmbătă, 19 Mai 2018
Joi, 01 Martie 2018
Miercuri, 23 August 2017
Sâmbătă, 22 Iulie 2017
Joi, 13 Iulie 2017
Miercuri, 25 Aprilie 2018