Avertismentul Consiliului Concurenței pentru firmele care profită de epidemia de coronavirus
414
Articole de la același autor
Nu atentați la viața docherilor și mecanizatorilor companiei Socep!
14 Februarie 2020
Celco Grup înalță un ansamblu rezidențial ultramodern spre beneficiul orașului și al propriilor angajați
20 Februarie 2020
Coronavirus: alarmă pe mări și oceane! Măsuri speciale de protecție a navigatorilor
28 Februarie 2020
Navele venite din țările bântuite de coronavirus vor intra în carantină, în rada portului Constanța
12 Martie 2020
Fiscul constănțean vinde terenuri, hale industriale, o flotilă de autovehicule și multe mărunțișuri
02 Martie 2020
În contextul actual, din punct de vedere al legii concurenței, companiile pot adopta unele măsuri ce pot fi justificate de prevenirea răspândirii coronavirusului, dar în același timp, acestea nu trebuie să conducă la restrângeri grave ale concurenței. Ca urmare, tinând cont de recomandările Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, în vederea reducerii aglomerării în spații comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcționare, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.
În același timp, administratorii platformelor de comert pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază.
Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția de a nu se folosi de această situație de criză pentru:
- a crește prețurile fără o justificare obiectivă;
- a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc);
- a exclude concurenți de pe piață;
- a abuza de poziția dominantă;
- a face înțelegeri anticoncurențiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare prețuri, de împărțire a clienților și teritoriilor).
Companiile pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro.
- a crește prețurile fără o justificare obiectivă;
- a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc);
- a exclude concurenți de pe piață;
- a abuza de poziția dominantă;
- a face înțelegeri anticoncurențiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare prețuri, de împărțire a clienților și teritoriilor).
Companiile pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020
Luni, 16 Martie 2020