Avem 10.768 km de cale ferată degradată, lentă și inutilă
Articole recomandate
Litoralul, Delta Dunării şi staţiunile balneo, pe lista destinaţiilor preferate de români în mini-vacanţa de Paşte
22 Aprilie 2024
Automatele de cafea, sucuri sau lapte şi spălătoriile auto obligate să emită bon fiscal
21 Aprilie 2024
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
Un raport al Institutului Național de Statistică arată că, la începutul anului 2014, rețeaua de cale ferată de folosință publică, aflată în exploatare, însuma 10.768 km. Din total, 10.630 km (98,7%) sunt linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust și 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg. Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2‰. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (153,2‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunile Nord Vest și Sud Est (48,8‰). La sfârșitul anului 2013, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.029 km reprezentând 37,4% din rețeaua de cale ferată în exploatare. Raportul nu arată câte linii sunt nefolosite de ani de zile, nereparate și neîntreținute. Potrivit statisticilor europene, rețeaua feroviară din România este printre cele mai proaste din Uniunea Europeană, permițând trenurilor să circule cu o viteză medie de 40 km pe oră. Din această cauză, transportul feroviar de călători și de mărfuri a pierdut competiția cu cel rutier.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 24 Aprilie 2014
Vineri, 11 Aprilie 2014
Vineri, 11 Aprilie 2014
Vineri, 28 Martie 2014
Joi, 27 Martie 2014
Miercuri, 26 Martie 2014
Luni, 14 Aprilie 2014
Miercuri, 09 Aprilie 2014
Miercuri, 19 Martie 2014